1,5 dci problem z silnikiem

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

1,5 dci problem z silnikiem

Postprzez Mareczek89 wtorek, 27 lutego 2018, 07:48

Witajcie, jestem w posiadaniu mojego kangoo 2 rocznik 2009 przebieg około 170 000 km już od ponad pół roku. Wszystko do tej pory było ok autko odpalało jechało i było git. Teraz jak są te mrozy (codziennie po -15 stopni) wystąpił problem z silnikiem. Odpalam rano autko jest ok wiadomo lekko szarpie bo zimno i jadę do pracy 30 km. Póki cisnę gaz jest ok. Staje tylko na światłach i zaczyna się bo kiedy już silnik jest ciepły to od razu auto tak jakby się dusiło albo nie miało paliwa i od razu wyskakuje błąd "EINSRITZUNG DEFEKT" Czytałem troszkę na necie i wychodzi na to że albo mam wodę w układzie paliwowym (tylko leje na Statoil) albo padł czujnik ciśnienia paliwa...

Czy ktoś z Was miał taki lub podobny problem ???
skoczek rocznik 2002 1.5 DCi z usterkami - do sprzedania
Nowy nabytek kangoo II rok 2009 1.5 DCi KM
Mareczek89
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 157
Dołączył(a): piątek, 20 kwietnia 2012, 08:07
Lokalizacja: Wałbrzych czasem Wrocław

Re: 1,5 dci problem z silnikiem

Postprzez Lucass wtorek, 27 lutego 2018, 12:00

Tankowanie na Statoil niczego nie gwarantuje. Istotne jest, od kogo dzierżawca bierze wachę i jaką. Jeżeli tankowałeś przed mrozami to wiesz... z uwagi na dotychczasowy przebieg zimy mogło ty być paliwo zimawe, a nie zimowe :wink:
Oczywiście woda w filtrze też mogła się wytrącić i zmarznąć.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: 1,5 dci problem z silnikiem

Postprzez Mascot wtorek, 27 lutego 2018, 14:32

Coś z układem paliwowym. Jest skomplikowany więc przyczyn moze być dużo. Przytkany / zawieszony wtrysk, problen z pompą CR, przytkany smok w baku ( aczkolwiek to takie dziadostwo, że trudno to zatkać ).
U mnie takimi objawami były problemy z pompką ręczną, zasysało ją do srodka i blokowalo przepływ paliwa do pompy CR.
W baku nie masz pompy, więc coś pod maską. Sporo powiedziałby CLIP, ale to też nie jest gwarancją. Renault są trudne w doagnoatuce.
Kangoo 1.5 dCi ( 85km ) Helios 2007, niebieski Menthe TE J42 | Nissan Townstar Bussines 1.3 DIG-T - 06.06.2022
Zadomowiony - 22.06.2012 ( 235 595 km )
Druga belka wjechała pod budę - 15.11.2019 ( 330 450 km )
100 000 km z kangurem - 30.05.2020 ( 335 595 km )
http://www.sklepexner.pl http://www.exner.pl
Avatar użytkownika
Mascot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1413
Dołączył(a): wtorek, 3 sierpnia 2010, 13:01
Lokalizacja: Będzin ( Grodziec )

Re: 1,5 dci problem z silnikiem

Postprzez Mascot wtorek, 27 lutego 2018, 16:25

Post pod postem ... Jestem adminem to mogę, a co :lol:

viewtopic.php?f=78&t=12155

Poczytaj, objawy podobne, ale u mnie nie wywalało komunikatu, bo nie mogło z przyczyn naturalnych - brak kompa :)

P.S

U Ciebie może być już system wtryskowy Siemensa / Bosch 'a. Poznasz po listwie rozdzielczej -> czyli skąd wychodzą przewody paliwowe do wtryskiwaczy.
Siemens / Bosch był pozbawiony pająka.

P.S 2

W najnowszej generacji nieśmiertelnego dCi jest już pompa Continental, z dodatkową pompą paliwa topioną w baku.
Kangoo 1.5 dCi ( 85km ) Helios 2007, niebieski Menthe TE J42 | Nissan Townstar Bussines 1.3 DIG-T - 06.06.2022
Zadomowiony - 22.06.2012 ( 235 595 km )
Druga belka wjechała pod budę - 15.11.2019 ( 330 450 km )
100 000 km z kangurem - 30.05.2020 ( 335 595 km )
http://www.sklepexner.pl http://www.exner.pl
Avatar użytkownika
Mascot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1413
Dołączył(a): wtorek, 3 sierpnia 2010, 13:01
Lokalizacja: Będzin ( Grodziec )

Re: 1,5 dci problem z silnikiem

Postprzez Mareczek89 środa, 28 lutego 2018, 13:25

Póki co auto trafiło do mechanika ..... Diagnoza to wymiana filtra paliwa bo jak spojrzałem na ścieżkę paliwową to do filtra jest piĘknie wypełniona a od razu za filtrem już jest w przewodzie pół na pół paliwo i powietrze.... Co wyjdzie po tym zabiegu zobaczymy....
skoczek rocznik 2002 1.5 DCi z usterkami - do sprzedania
Nowy nabytek kangoo II rok 2009 1.5 DCi KM
Mareczek89
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 157
Dołączył(a): piątek, 20 kwietnia 2012, 08:07
Lokalizacja: Wałbrzych czasem Wrocław

Re: 1,5 dci problem z silnikiem

Postprzez Mareczek89 wtorek, 10 kwietnia 2018, 07:31

Wracam z tym samym problem który był... Filtr paliwa wymieniony, w przewodach tylko paliwo bez powietrza.
Auto zachowuje się w taki sposób:
- rano odpalam auto lekko gazuje i ładnie wkręca się na obroty, jadę do pracy. Dojeżdżam do pracy staję i auto chodzi tak jakby na 3 gary... Naciskam na gaz i działa ale z opóźnieniem.... Kręcę do 3 tysięcy i wraca normalna praca...

- po pracy odpalam auto, znowu działa na 3 gary ale normalnie jedzie bez żadnego problemu ładnie się zbiera ale znowu staje na jakiś światłach i znowu nie równa praca...

Nieraz wystarczy tylko z 3 razy lekko i szybko go zagazować i już wpada w nierówną pracę ...

Nie wyświetla się żaden komunikat na desce, żadna kontrolka ani nic ...

Czy ktoś miał może taki problem albo podobny? Proszę nie straszcie mnie tylko że to wtryski... Już w poprzednim skoczku to przerabiałem ....
A może ktoś kręci się w okolicach Dzierżoniowa, Wałbrzycha lub Głuszycy i mógłby na to spojrzeć ???
skoczek rocznik 2002 1.5 DCi z usterkami - do sprzedania
Nowy nabytek kangoo II rok 2009 1.5 DCi KM
Mareczek89
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 157
Dołączył(a): piątek, 20 kwietnia 2012, 08:07
Lokalizacja: Wałbrzych czasem Wrocław


Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron