Strona 1 z 1

1,5 dci problem z silnikiem

PostNapisane: wtorek, 27 lutego 2018, 07:48
przez Mareczek89
Witajcie, jestem w posiadaniu mojego kangoo 2 rocznik 2009 przebieg około 170 000 km już od ponad pół roku. Wszystko do tej pory było ok autko odpalało jechało i było git. Teraz jak są te mrozy (codziennie po -15 stopni) wystąpił problem z silnikiem. Odpalam rano autko jest ok wiadomo lekko szarpie bo zimno i jadę do pracy 30 km. Póki cisnę gaz jest ok. Staje tylko na światłach i zaczyna się bo kiedy już silnik jest ciepły to od razu auto tak jakby się dusiło albo nie miało paliwa i od razu wyskakuje błąd "EINSRITZUNG DEFEKT" Czytałem troszkę na necie i wychodzi na to że albo mam wodę w układzie paliwowym (tylko leje na Statoil) albo padł czujnik ciśnienia paliwa...

Czy ktoś z Was miał taki lub podobny problem ???

Re: 1,5 dci problem z silnikiem

PostNapisane: wtorek, 27 lutego 2018, 12:00
przez Lucass
Tankowanie na Statoil niczego nie gwarantuje. Istotne jest, od kogo dzierżawca bierze wachę i jaką. Jeżeli tankowałeś przed mrozami to wiesz... z uwagi na dotychczasowy przebieg zimy mogło ty być paliwo zimawe, a nie zimowe :wink:
Oczywiście woda w filtrze też mogła się wytrącić i zmarznąć.

Re: 1,5 dci problem z silnikiem

PostNapisane: wtorek, 27 lutego 2018, 14:32
przez Mascot
Coś z układem paliwowym. Jest skomplikowany więc przyczyn moze być dużo. Przytkany / zawieszony wtrysk, problen z pompą CR, przytkany smok w baku ( aczkolwiek to takie dziadostwo, że trudno to zatkać ).
U mnie takimi objawami były problemy z pompką ręczną, zasysało ją do srodka i blokowalo przepływ paliwa do pompy CR.
W baku nie masz pompy, więc coś pod maską. Sporo powiedziałby CLIP, ale to też nie jest gwarancją. Renault są trudne w doagnoatuce.

Re: 1,5 dci problem z silnikiem

PostNapisane: wtorek, 27 lutego 2018, 16:25
przez Mascot
Post pod postem ... Jestem adminem to mogę, a co :lol:

viewtopic.php?f=78&t=12155

Poczytaj, objawy podobne, ale u mnie nie wywalało komunikatu, bo nie mogło z przyczyn naturalnych - brak kompa :)

P.S

U Ciebie może być już system wtryskowy Siemensa / Bosch 'a. Poznasz po listwie rozdzielczej -> czyli skąd wychodzą przewody paliwowe do wtryskiwaczy.
Siemens / Bosch był pozbawiony pająka.

P.S 2

W najnowszej generacji nieśmiertelnego dCi jest już pompa Continental, z dodatkową pompą paliwa topioną w baku.

Re: 1,5 dci problem z silnikiem

PostNapisane: środa, 28 lutego 2018, 13:25
przez Mareczek89
Póki co auto trafiło do mechanika ..... Diagnoza to wymiana filtra paliwa bo jak spojrzałem na ścieżkę paliwową to do filtra jest piĘknie wypełniona a od razu za filtrem już jest w przewodzie pół na pół paliwo i powietrze.... Co wyjdzie po tym zabiegu zobaczymy....

Re: 1,5 dci problem z silnikiem

PostNapisane: wtorek, 10 kwietnia 2018, 07:31
przez Mareczek89
Wracam z tym samym problem który był... Filtr paliwa wymieniony, w przewodach tylko paliwo bez powietrza.
Auto zachowuje się w taki sposób:
- rano odpalam auto lekko gazuje i ładnie wkręca się na obroty, jadę do pracy. Dojeżdżam do pracy staję i auto chodzi tak jakby na 3 gary... Naciskam na gaz i działa ale z opóźnieniem.... Kręcę do 3 tysięcy i wraca normalna praca...

- po pracy odpalam auto, znowu działa na 3 gary ale normalnie jedzie bez żadnego problemu ładnie się zbiera ale znowu staje na jakiś światłach i znowu nie równa praca...

Nieraz wystarczy tylko z 3 razy lekko i szybko go zagazować i już wpada w nierówną pracę ...

Nie wyświetla się żaden komunikat na desce, żadna kontrolka ani nic ...

Czy ktoś miał może taki problem albo podobny? Proszę nie straszcie mnie tylko że to wtryski... Już w poprzednim skoczku to przerabiałem ....
A może ktoś kręci się w okolicach Dzierżoniowa, Wałbrzycha lub Głuszycy i mógłby na to spojrzeć ???