Problem z silnikiem 1,5 dci

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Problem z silnikiem 1,5 dci

Postprzez bosem1 wtorek, 27 lutego 2018, 18:03

Witam wszystkich.
W związku z tym ,że jestem TUTAJ nowym - od niedawna użytkownikiem kangoo 1,5 dci z 2011r, wersja 2 - osobowa zwracam sie do bardziej doświadczonych o pomoc w rozwiazaniu kilku problemów z kangoorkiem.
Samochód przywiozłem z Niemiec z uszkodzona skrzynią biegów.
Skrzynię już wymieniłem ale niepokoi mnie wiele problemów.
Silnik pracuje poprawnie w czasie jazdy ale na biegu jałowym nie trzyma obrotów - na liczniku jest ok, skazówka ani drgnie.
Mechanior - dislowiec posłuchał o powiedział , że wtryski sa ok - to wina regulatora. Jakiego? Ciśnienia paliwa?
W czasie pracy silnika na biegu jałowym, regularnie "pstryka" jakiś przekażnik pod deską po lewej stronie kierowcy.
W czasie "pstrykania" spada jakoś oświetlenia no i zauwazyłem, że i obrotów.
Jaki to jest przekażnik i do czego służy?
A może jakieś piny w kostkach są luźne i dlatego takie wahania napięcia?
Gdy na dworze jest zimno silnik odpala bez problemów ale z lewej strony samochodu z silnika wydobywa się jakiś zgrzytanie.
Jak wcisnę sprzęgło hałas ustaje. ustaje też gdy samochód się rozgrzeje.
Prosze was wszystkich o pomoc w rozwiązaniu tych problemów mechanicznych bo te niesprawności wyprowadzaj a mnie już z równowagi.

Wszystkim dziekuję i pozdarwiam
bosem1
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 15
Dołączył(a): niedziela, 25 lutego 2018, 22:57

Re: Problem z silnikiem 1,5 dci

Postprzez Lucass wtorek, 27 lutego 2018, 19:45

Odnośnie przekaźnika - zapewne to przekaźnik od podgrzewacza płynu. W dCi jest takie ustrojstwo. Ciągnie cholernie dużo prądu stąd spadki napięcia.
Zgrzytanie - coś w skrzyni. Sprawdź poziom oleju. Może to być jakieś łożysko.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Problem z silnikiem 1,5 dci

Postprzez MK wtorek, 27 lutego 2018, 20:28

bosem1 napisał(a):Witam wszystkich.
......W czasie pracy silnika na biegu jałowym, regularnie "pstryka" jakiś przekażnik pod deską po lewej stronie kierowcy.
W czasie "pstrykania" spada jakoś oświetlenia no i zauwazyłem, że i obrotów.
Jaki to jest przekażnik i do czego służy?
A może jakieś piny w kostkach są luźne i dlatego takie wahania napięcia?.....


Ten typ tak ma.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Re: Problem z silnikiem 1,5 dci

Postprzez roman123456 wtorek, 27 lutego 2018, 22:56

Hej,masz wszystko ok.W zimowym sezonie będziesz miał pstrykania od strony licznika i trzeszczenie ze spadkiem obrotów i oświetlenia. Włączają się grzałki wtedy. Pozdrawiam
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Renault Kangoo Helios 1.5 dCi 85KM 5-os wersja 2010rok przebieg 124.000tys.km.
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Avatar użytkownika
roman123456
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 127
Dołączył(a): czwartek, 7 stycznia 2016, 22:29
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Problem z silnikiem 1,5 dci

Postprzez bosem1 środa, 28 lutego 2018, 09:19

Hej.
Dzięki wszytkim za stosowne odpowiedzi.
Trochę uspokoiły mnie wasze podpowiedzi.
Jakos nie mogę się przyzwyczaić biorąc pod uwagę samochód osobowy.
A wracajac do falowania obrotów - o jakim regulatorze mógł mówić mechanior?
A pstrykanie przekaźnika nie świadczy o jego wadzie?
Zobaczę też jak zmieni sie praca silnika kiedy zrobi sie cieplej.
A jeszcze jedno, w czasie jazdy delikatnie puka mi pod podwoziem.
Sprawdziłem końcówki, gumy itp.
Zostały mi jeszcze amortyzatory,( na przeglądzie ich wpełni sprawność została zakwestionowana)
jak myślicie czy to same amory, czy może tylko poduszki?
bosem1
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 15
Dołączył(a): niedziela, 25 lutego 2018, 22:57

Re: Problem z silnikiem 1,5 dci

Postprzez Mascot środa, 28 lutego 2018, 12:57

roman123456 napisał(a):Hej,masz wszystko ok.W zimowym sezonie będziesz miał pstrykania od strony licznika i trzeszczenie ze spadkiem obrotów i oświetlenia. Włączają się grzałki wtedy. Pozdrawiam


Jeśli pstrykanie przekaźnika następuje na biegu jałowym, to świece już grzać wówczas nie mogą ;)
Jak to w Dieslu, służą to podgrzania komory spalania przed zapłonem.
Kangoo 1.5 dCi ( 85km ) Helios 2007, niebieski Menthe TE J42 | Nissan Townstar Bussines 1.3 DIG-T - 06.06.2022
Zadomowiony - 22.06.2012 ( 235 595 km )
Druga belka wjechała pod budę - 15.11.2019 ( 330 450 km )
100 000 km z kangurem - 30.05.2020 ( 335 595 km )
http://www.sklepexner.pl http://www.exner.pl
Avatar użytkownika
Mascot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1413
Dołączył(a): wtorek, 3 sierpnia 2010, 13:01
Lokalizacja: Będzin ( Grodziec )

Re: Problem z silnikiem 1,5 dci

Postprzez bosem1 środa, 28 lutego 2018, 17:08

To co, te "pstrykania" przekaxnika to normalna rzecz? Szczególnie zimą?
Dla mnie to taka nietypowa sprawa!
A co ze spadkiem obrotów na biegu jałowym i tym, że mechanior mówi mi o przyczynie - regulator?
Czy to mozliwe , że pzryczyna tkwi w regulatorze cisnienia paliwa?
A może macie inną propozycję?
bosem1
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 15
Dołączył(a): niedziela, 25 lutego 2018, 22:57

Re: Problem z silnikiem 1,5 dci

Postprzez Mascot środa, 28 lutego 2018, 17:40

Jakie masz obroty na biegu jałowym? Dla nowym samochodów w dieslu obroty rzędu 700 - 800 /obr./min.nie sa niczym niezwykłym.
Spadek napięcia w instalacji wynika z poboru prądu lub dla tego że auto schodzi za nisko na obrotach. U mnie przy odpalaniu jak sa minusowe temperatury też spada napięcie.
Regulator - jeśli się nie mylę to jest regulator ciśnienia na pompie wtryskowej. Jedynym w zasadzie sposobem czy to na pewno ten regulator a nie coś innego, jest jego podmiana na inny, sprawny.
Kangoo 1.5 dCi ( 85km ) Helios 2007, niebieski Menthe TE J42 | Nissan Townstar Bussines 1.3 DIG-T - 06.06.2022
Zadomowiony - 22.06.2012 ( 235 595 km )
Druga belka wjechała pod budę - 15.11.2019 ( 330 450 km )
100 000 km z kangurem - 30.05.2020 ( 335 595 km )
http://www.sklepexner.pl http://www.exner.pl
Avatar użytkownika
Mascot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1413
Dołączył(a): wtorek, 3 sierpnia 2010, 13:01
Lokalizacja: Będzin ( Grodziec )

Re: Problem z silnikiem 1,5 dci

Postprzez lukas środa, 7 marca 2018, 19:09

Witam po długiej przerwie..... :D Nie sądziłem, że po raz trzeci kupię kangura ale jednak :twisted:

Mam problem z silnikiem 1.5 dCi 90 KM - 2017r od początku kiedy to odebrałem go z salonu.
Serwis twierdzi, ze tak ma być. Miałem już silniki DCI co prawda starsze, ale takich objawów nie było.
Odpala poprawnie itp itd.....
Wolne obroty 9500 - czy nie za wysokie?
Ruszając z biegu 1 do biegu 4 słychać dziwne brzęczenie, rzężenie które zanika wraz z delikatnym odpuszczeniem gazu. Dodając gazu powraca.
Najbardziej słyszalne jest jak się rusza z pełnej pizd.....
Na biegu 5 jest poprawnie, żadnych dziwnych dźwięków, brzęków. Wyciąga około 190 :twisted:
Dziwne jest to ruszanie do biegu 4 włącznie. To taki dźwięk jakby niedomknięte zawory ,uciekająca kompresja, rzężące wtryski itd.
Czy to norma?
Kangoo Van 1.5 dCi 90 KM - 2017r
Avatar użytkownika
lukas
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 307
Dołączył(a): sobota, 13 marca 2004, 00:00
Lokalizacja: B_i

Re: Problem z silnikiem 1,5 dci

Postprzez Mascot piątek, 9 marca 2018, 12:03

950 trochę wysokie, powinny być na poziomie 700, ale po weekendzie mogę sprawdzić u ojca w dci110. Takie obroty masz na zimnym czy ciepłym?
Buczenie... Hmy, miałem nowe Megane IV dCi90 i żadnych niepokojących dźwięków nie było. W 110 też nic takiego nie ma. Poprzednie M III dCi110, wydawało dziwny dźwięk przy minimalnym naciskaniu gazu, takie buczenie, średnio tonowe, brzmiało jak zakurzony komputer :D nigdy się tym nie przejmowaliśmy.
Kangoo 1.5 dCi ( 85km ) Helios 2007, niebieski Menthe TE J42 | Nissan Townstar Bussines 1.3 DIG-T - 06.06.2022
Zadomowiony - 22.06.2012 ( 235 595 km )
Druga belka wjechała pod budę - 15.11.2019 ( 330 450 km )
100 000 km z kangurem - 30.05.2020 ( 335 595 km )
http://www.sklepexner.pl http://www.exner.pl
Avatar użytkownika
Mascot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1413
Dołączył(a): wtorek, 3 sierpnia 2010, 13:01
Lokalizacja: Będzin ( Grodziec )

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości