Strona 1 z 1

Ginący prąd (Zapalniczka, nawiew wyłączają radio)

PostNapisane: środa, 28 lutego 2018, 13:45
przez daniel270
Witajcie.
Mam kangoo II rok 2010, z przebiegiem 312kkm. Wszystko od nowości sprawne ale wczoraj zaczeło się zaglądanie do staruszka.
Sterowanie nawiewu ręczne ( brak Klimatronika )

Mam problem z nawiewem oraz zapalniczką 12V.
Przy wczorajszym mrozie ok -14 coś siadło i nie mam nawiewu oraz gniazda 12V.
Po włączeniu nawiewu 0 -> 1/2/3/4 wyłącza się radio a nawiew dalej nie chodzi. Po zdjęciu 4/3/2/1 --> 0 radio włącza się ponownie.
Ta sama sytuacja dotyczy gniazda 12V. Gdy wpinam gniazdo od CB radio się wyłącza (CB rownież nie działa )
Dziwne też jest że wyciągnięcie bezpiecznika radia (niebieski 15A) nie powoduje wyłączenia radia.

Po włączeniu nawiewu lub włożenia wtyku do gniazda 12V radio się wyłącza a przekaźnik pod kierownicą coś próbuje przełączać, nie wiem co.

Podłączyłem kablem z akumulatora + do gniazda zapalniczki +, no i CB zaczęło chodzić oraz dmuchawa działa. (odłączenie kabla = dalej ten sam problem)

Sprawdziłem bezpieczniki pod kierownicą miernikiem i wszystkie sprawne,
Sprawdziłem bezpieczniki obok akumulatora i też sprawne.
Sprawdziłem panel nawiewu .


Gdzies prąd ucieka do masy przy obciązeniu gniazda 12V lub dmuchawy nawiewu i wyłącza radio.

Ma ktoś jakiś schemat elektryczny? Gdzie szukac problemu? Gdzie znajduje się dmuchawa nawiewu, sprawdzę tam bezpiecznik.

na chwilę obecną podciagnąłem napięcie z radia bezpośrednio od CB, a wtyk Cb włożyłem do gniazda 12V i chodzi, taka prowizorka tylko na przetrzymanie tych mrozów.

Re: Ginący prąd (Zapalniczka, nawiew wyłączają radio)

PostNapisane: środa, 28 lutego 2018, 15:36
przez Lucass
Brak masy na którymś z odbiorników.

Re: Ginący prąd (Zapalniczka, nawiew wyłączają radio)

PostNapisane: środa, 28 lutego 2018, 15:53
przez daniel270
Masa jest wszędzie bo wszystko chodziło gdy podłączyłem prąd od akumulatora do + zapalniczki. jakby masy nie bylo to nawiewu by nadal nie chodzi.

EDIT:
Problem usunięty.
Wyciągnąłem i włożyłem spowrotem wszystkie przekaźniki w skrzynce bezpieczników pod kierownicą oraz przekaźnik "główny?" obok akumulatora.

EDIT2:
Możliwe że styk któregoś przekaźnika nie był wystarczająco mocny i przy większym obciążeniu niż radio nie puszczał. Będę obserwował temat.
Ma ktoś informacje gdzie dorwać schemat ? Który przekaźnik i gdzie szukać

Re: Ginący prąd (Zapalniczka, nawiew wyłączają radio)

PostNapisane: środa, 28 lutego 2018, 18:03
przez Lucass
To nie jest takie oczywiste.
To oznacza, że co prawda tymczasowo usunąłeś przyczynę, ale dalej nie wiadomo co szwankowało i może się to odezwać ponownie.
Radio nie jest na przekaźniku. Podobnie zapalniczka. Czy nawiew? Wątpię, ale pewności nie mam. Za mały prąd tam idzie, żeby był sens dawać na obwód przekaźnik.

Brak masy nie oznacza, że przez urządzenie nie popłynie prąd. "Pożyczy" sobie masę od innego urządzenia poprzez jego "+" i wtedy żadne z nich nie zadziała prawidłowo, bo spadek napięcia będzie za duży - jak przy połączeniu szeregowym.
Odepnij kabel masowy od tylnej lampy i poobserwuj co będzie się działo, gdy wciśniesz hamulec lub włączysz kierunkowskaz przy zapalonych światłach postojowych. Albo jedno i drugie na raz. Będzie choinka.

Re: Ginący prąd (Zapalniczka, nawiew wyłączają radio)

PostNapisane: środa, 28 lutego 2018, 22:04
przez daniel270
Zgadzam się odnośnie świateł. Czy radio, nawiew i zapalniczka są tak samo na jednym obwodzie jak światła tylne ?

Re: Ginący prąd (Zapalniczka, nawiew wyłączają radio)

PostNapisane: czwartek, 1 marca 2018, 08:00
przez Lucass
Nie wiem jak jest w nowym. U mnie w Kangoo I na jednym obwodzie są: radio, zapalniczka i szyby elektryczne. Choć z rozkładu bezpieczników wcale to nie wynika. Kiedyś zrobiłem zwarcie na gniazdku i "przy okazji" wysiadły właśnie szyby i radio.