Strona 1 z 2

Nie odpala w temperaturach ujemnych - studium dCi

PostNapisane: poniedziałek, 19 listopada 2018, 08:55
przez Rzast
Hej,
Kangoo nie odpala w temperaturach okołozerowych, przy +5*C od kopa.
Do tej chwili są wymienione świece żarowe na nowe (działała tylko jedna) i był regenerowany rozrusznik.
Na tę chwilę jest w transporcie zamówiony filtr paliwa (auto niedawno kupione) i doszedł już skyydd.
Po lekturze forum (ten wątek konkretnie) sprawdzę dzisiaj jeszcze, czy mam prawidłowy akumulator (bo powinien być 72Ah/680A ), ale auto nie zapalało też z podpiętym drugim akumulatorem (Clio II, też dCi)
Jak to nie zadziała, to oddam do serwisu, by sprawdzili przelewy i zaworki zwrotne na wtryskiwaczach.

Będę informował o postępach :?

Re: Nie odpala w temperaturach ujemnych - studium dCi

PostNapisane: poniedziałek, 19 listopada 2018, 13:07
przez Rzast
Akumulator oryginalny - może ma za mało mocy po tych 9 latach?
20181119_100736.jpg
Akumulator 12V 70Ah
20181119_100736.jpg (54.29 KiB) Przeglądane 2125 razy

Przypomniałem sobie, że sprawdzałem kiedyś błędy OBD i wyszło:
  • Problem ze świecami (przed ich wymianą)
  • Nieodpowiednie ciśnienie paliwa
Czyli albo gruszka (i jej zawór zwrotny, chociaż twardnieje przy pompowaniu) albo problem z wtryskiwaczem/wtryskiwaczami....

Re: Nie odpala w temperaturach ujemnych - studium dCi

PostNapisane: poniedziałek, 19 listopada 2018, 18:19
przez Mascot
Pierwsza rzecz - akumulator. Diesel potrzebuje dużo prądu do rozruchu, ale skoro nie odpala i na drugim aku ... :roll:
Gruszka nie da żadnych wskazań na kompa, bo nie ma na niej żadnego czujnika. Dwa lata jeździłem bez gruszki i odpalał ... przeważnie.


Błąd z ciśnieniem paliwa wynika z czegoś z " układu paliwa " - czyli rejony pod maską - wtryski, pompa wtryskowa, lub jakiś czujnik na pompie.
Wtrysków też wykluczyć nie można, mogą dawać za dużo paliwka ...

viewtopic.php?f=78&t=12155

Re: Nie odpala w temperaturach ujemnych - studium dCi

PostNapisane: środa, 21 listopada 2018, 14:36
przez Rzast
No więc nie udało się - akumulator kręci rozrusznikiem, pompa podaje paliwo, a zapalić nie chce.
Właśnie zabrała go laweta do serwisu, gdzie m.in. regenerują wtryskiwacze. No cóż, pozostaje czekać... :?

Re: Nie odpala w temperaturach ujemnych - studium dCi

PostNapisane: środa, 21 listopada 2018, 17:00
przez Rzast
Jest diagnoza. Przelewające wtryskiwacze. 3. :cry: Mechanik powiedział, że najlepiej, żeby pochylić się też nad tym czwartym. Chyba jednak nie regenerują...
Czy ktoś zna warsztat, gdzie można w miarę szybko i solidnie (a także tanio) zregenerować wtryskiwacze? Proszę o szybkie odpowiedzi. :roll:

Re: Nie odpala w temperaturach ujemnych - studium dCi

PostNapisane: środa, 21 listopada 2018, 22:47
przez roman123456
Hej,moja zona w punto evo 1.3D miała tak samo,zawiozłem na serwis i okazało sie ze wtryski,2 moze 3 ale w koncu wymienili 4.Koszt masakra !!! Wzieli moje wtryski i dali regenerowane na Fiacie i koszt od sztuki to 1500zł.Nawet jej tego nie powiedziałem, ze taka kasa,ale jak powiedziałem ze auta nie odbieram,bo za duzy koszt naprawy ze sie nie zgadzam to dostałem duzy rabat,i zapłaciłem.Nie chciałbym tego robic u siebie w Kangoo moim.
Strasznie droga naprawa cie czeka ale takie sa nasze Diesle.

Re: Nie odpala w temperaturach ujemnych - studium dCi

PostNapisane: czwartek, 22 listopada 2018, 11:59
przez Rzast
Chyba zdecyduję się na zakup nowych. 3 do regeneracji to raczej o 2 za dużo. 4 sztuki - tu są nowe: Link do Allegro
O ile się będzie zgadzał numer części (mają mi zaraz wysłać SMSem), ale jestem dobrej myśli :roll:

Re: Nie odpala w temperaturach ujemnych - studium dCi

PostNapisane: czwartek, 22 listopada 2018, 20:10
przez Mascot
Patrząc po Twoim kodzie auta, masz ukad Siemens / Bosch. Ten z allegro to wtrysk Delphi, do starej generacji dCi.


Na 98 % masz taki numer wtryskiwacza 166006212R

Re: Nie odpala w temperaturach ujemnych - studium dCi

PostNapisane: piątek, 23 listopada 2018, 06:45
przez Rzast
To musiałem się ja walnąć w opisie, bo mechanik mówił o Delphi :oops: . No i numer zgadzał się z tym z Allegro.

Re: Nie odpala w temperaturach ujemnych - studium dCi

PostNapisane: piątek, 23 listopada 2018, 16:31
przez Mascot
Sprawdzałem po typie samochodu jaki masz w opisie.
Według tego idzie na tym numerze jaki podałem.

Jaką masz listwę rozdzielczą ? Płaska czy pająk ?