przez Mascot sobota, 7 grudnia 2019, 12:34
Miałem podobnie po zmianie rozrządu ale w Kangoo I phase II. Samochód pracował o wiele głośniej i "twardo". Winny prawdopodobnie pasek - był nowy, przez co sztywniejszy. Po dupie ( u mnie ), mogły dostać łożyska na wałku. Po 330 000 km, nowy pasek, mógł je mocniej obciążyć, przez co silnik pracował twardo. Po jakimś czasie problem znikł. Dalej daje się usłyszeć twarda pracę silnika, ale już w mniejszym stopniu.
Spadek mocy, może być, ale też nie musi, spowodowany delikatnym przestawieniem rozrządu. Przy wymianie używa się specjalnych blokad, aby zapobiec przestawieniu się wałku i wału.
Aby sprawdzić, czy rozrząd jest "na swoim miejscu", należałby go rozebrać. Inaczej, z tego co wiem, nie da rady.
Kangoo 1.5 dCi ( 85km ) Helios 2007, niebieski Menthe TE J42
Zadomowiony - 22.06.2012 ( 235 595 km )
Druga belka wjechała pod budę - 15.11.2019 ( 330 450 km )
100 000 km z kangurem - 30.05.2020 ( 335 595 km )