Strona 1 z 1

wymiana panewek

PostNapisane: niedziela, 10 stycznia 2021, 23:07
przez bosem1
Witam.
Panowie, w zwiazku z tym, że mój kangoo ma już trochę nakulane a nie były w nim wymieniane panewki ( wolę dmuchać na zimbe) zamierzam je wymienić.
Mój problem jest taki : czy można wymienić panewki korbowodowe no i najlepej i główne bez rozbierania silnika, bez wyciągania korbowodu?
Czy można to zrobić po ściągnięciu miski olejowej?
Moje drugie pytanie jest takie: samochód mawyienione całe zawieszenie, tuleje wahaczy przód , amortyzatory, końcówki , tylko nie gumy stabilizatora, w czasie jazdy po kostce brukowej słychać stuki w kolumnie kierowniczej.Co może być przyczyną?
A może to poduszki silnika? Ja gaszę silnik zawsze coś kilka razy stuknie.
Proszę Was o radę i wsparcie.

Pozdrawiam Wszystkich w nowym roku 2021. :D

Re: wymiana panewek

PostNapisane: wtorek, 12 stycznia 2021, 16:43
przez istanbul
Cześć. Ile to jest trochę nakulane? Mój z grudnia 2012 ma 411 tys. przelotu...Olej od samego początku zmieniany co 15 tys i żadnych panewek nie robiłem.

Re: wymiana panewek

PostNapisane: wtorek, 12 stycznia 2021, 16:50
przez istanbul
Co do stukania to załóż taką opaskę jak na filmie. U mnie też nie było żadnych luzów w zawieszeniu a na kierownicy czułem delikatne luzy. Opaska rozwiązała problem w 100%.


https://youtu.be/eW2JpL1WWhg

Re: wymiana panewek

PostNapisane: piątek, 26 lutego 2021, 21:38
przez Mascot
Z tymi panewkami to, mam średni entuzjazm ...

Mój w chwili wymiany, miał przejechane 338 000 km, panewki wymieniłem tylko z tego powodu, że były przypalone, z powodu chwilowego braku oleju ( naciągnięty łańcuch od napędu pompy oleju + niski stan oleju ). Zużycia, czy wytarcia ponad miarę nie było.
Jeśli zmieniasz panewki, powinieneś robić szlif wału. Powinieneś ... Ja nie robiłem, bo i tak remont silnika kosztował 3/4 wartości auta. Przejechałem już 5 000 km i brak szlifu wału nic nie zmienił :) Silnik póki co pracuje.

Jeśli masz duży przebieg, to już ich nie dotykaj. Czasem lepiej odpuścić i tyle. Zrzucanie połowy zawieszenia, miski, wału, panewek. Pewnie wyjdzie że i łańcuch od pompy oleju ( jak u mnie :) ) ma już luz i wypada wymienić bo jest dostęp. Nowy olej, uszczelnienie miski, pewnie jakieś śrubki ... i z obiecywanych w gazetach 500 zł zrobić się lekko 1000 zł ;)