Strona 1 z 1

Problem z lokalizacją oznaczenia silnika z rodziny K9K

PostNapisane: środa, 7 kwietnia 2021, 19:54
przez lukas
Mam drobny problem. 1.5 DCI 90 KM z 2017 r. przebieg 170000, rozrząd i płyny przy 160000 + pompa paliwa. Od nowości z salonu dostawczak w moich rękach.
Przy 170000 silnik zatarty… hmmmm

Co może być przyczyną? Oleje wymieniane co około 20000 do 30000
Gdzie znajdę oznaczenie silnika? Silnik wyjęty z "mikroskopem" szukamy oznaczenia i nigdzie nie widać wiadomo tylko, że k9k
Gdzie silnik kupię od ręki w dobrym stanie?
Może stary remontować?

Re: Problem z lokalizacją oznaczenia silnika z rodziny K9K

PostNapisane: poniedziałek, 12 kwietnia 2021, 19:49
przez istanbul
Nie wiem czy nie masz końcówki 628, po VINie się dowiesz. Wymiana oleju 15 tys to max i silnik zrobi spokojnie ponad 400 tys. Przyczyną są debilne interwały wymyślone przez ASO i dotyczy to wszystkich marek. Dla mnie osobiście kupno samochodu serwisowanego od początku w ASO to może być niezła mina właśnie ze względu na te rzadkie wymiany oleju. Miałem Kangoo 1 i ponad 400 tys zrobione, nie wiedziałem co to panewki, o których tak ludzie mówią w dci. Teraz mam Kangoo 2012r - przebieg 418 tys, bezawaryjny samochód, ale nigdy nie przejechał na oleju więcej niż 15 tys.

Re: Problem z lokalizacją oznaczenia silnika z rodziny K9K

PostNapisane: środa, 14 kwietnia 2021, 15:03
przez Mascot
Wrzuć fragment VIN po VF1 - podtyp wskaże, jaki masz konkretnie silnik. Wrzucam schemat, gdzie powinna być plakietka z typem silnika.

U mnie, przy 338 000, jak robiłem remont, wyszło, że łańcuch od pompy oleju miał już luz, i nie dawał odpowiedniego ciśnienia. Do tego doszły problemy ze zużytymi pierścieniami i wytartymi uszczelniaczami na zaworach ( to, akurat zasługa źle złożonego rozrządu ). W efekcie przypaliło mi panewki ;)

Re: Problem z lokalizacją oznaczenia silnika z rodziny K9K

PostNapisane: środa, 14 kwietnia 2021, 16:13
przez lukas
Silnik K9KE628, dziwne jest to że po ostatnim przeglądzie i wymianie rozrządu silnik chodził jakoś tak miękko, ciszej a po 10000 silnik zatarty. :cry: