Strona 11 z 14

Re: Światła do jazdy dziennej - LED Kangoo III

PostNapisane: poniedziałek, 10 czerwca 2013, 19:29
przez MZ_MZ
Witam.
Dołączyłem do elity ;) ludzi ze światłami dziennymi.
Najwięcej czasu zajęło zabrało znalezienie + po stacyjce, nie chciałem czegoś dodawać bezpośrednio do aku. Rozgrzebałem cała skrzynkę za aku, gdzie znajdują się nieszczęsne bezpieczniki "do góry nogami" :o .
Niestety tam też jest stały prąd. Na bezpiecznikach w kabinie podobnie. Już rozważałem pociągnięcie od gniazda zapalniczki, ale jak fachowo przejść przez ścianę grodziową :?:
Ostatecznie znalazłem plus po stacyjce tu gdzie kolega Benski - chociaż jestem zdziwiony - kolego nie masz grzanego filtra ? Szkoda, że wcześniej nie przypomniałem sobie żeby zerknąć do forum.
benski napisał(a):Niestety, rozruch silnika następuje przy załączonych światłach. Nie będzie tak gdy znajdziemy inne źródło prądu do zasilania cewki w przekaźniku P2. Ja nie znalazłem nic prostszego niż tajemnicza wtyczka, nigdzie nie podpięta, widoczna na zdjęciu.


Obrazek

The End?


Ostatecznie efekt więcej niż zadowalający, a działa tak:
- po skręceniu stacyjki nie się nie dzieje, wszystko wyłączone
- po odpaleniu silnika i ~2s kiedy alternator zaczyna ładować DL zapalają się
- po włączeniu św. pozycyjnych DL gasną
- po zgaszeniu silnika DL gasną
Dodatkowo układ wyposażony w bezpiecznik i wyłącznik (pod maską).

Obrazek

Re: Światła do jazdy dziennej - LED Kangoo III

PostNapisane: poniedziałek, 10 czerwca 2013, 22:22
przez benski
No i ekstra! Ja przy swojej konstrukcji niczego już nie zmieniałem. Skoro działa skutecznie już tyle czasu to po co kombinować?
Jedyne co mnie irytowało to szybko przepalające się żarówki. Co 3-4 miesiące któraś po prostu przepalała się. Wkurzająca ta wymiana zwłaszcza zimą...
Kupiłem więc żarówki LEDowe. Pół roku mam je zamontowane i nic się nie dzieje. Jedyna wada to kiepskie światło. Świecą słabiej niż zwykłe. Choć już wybierałem takie, które sprawiały wrażenie porządnych.
Mam mieszane uczucia. Zwykłe świeciły jaśniej ale krócej. Te słabiej ale zapomniałem co to wymiana żarówki. Co wybrać?

Re: Światła do jazdy dziennej - LED Kangoo III

PostNapisane: piątek, 14 czerwca 2013, 17:25
przez MZ_MZ
Mógłbyś wskazać typ żarówek LED które zakupiłeś, z tego co widzę są rózne (również pod względem ceny).
Trochę się hamuję przed włożeniem LED, klosz jest przeźroczysty i widać że jest włożona żarówka bez homologacji. Szukałem LongLife, ale nie znalazłem. Zwykle te żarówki służą jako STOP/POZYCJA i nie zależy na tym, aby żyły 5000 h.

Re: Światła do jazdy dziennej - LED Kangoo III

PostNapisane: piątek, 14 czerwca 2013, 17:44
przez MZ_MZ

Re: Światła do jazdy dziennej - LED Kangoo III

PostNapisane: piątek, 14 czerwca 2013, 20:15
przez benski
Nie wiem już dokładnie ale wyglądają tak:
http://allegro.pl/zarowka-led-p21-5w-ba ... 48220.html

Re: Światła do jazdy dziennej - LED Kangoo III

PostNapisane: poniedziałek, 8 lipca 2013, 12:17
przez ruto25
Witam.
Czy może znalazł już ktoś inne źródło sygnału dla układu włączającego
światła do jazdy dziennej. Ja zmajstrowałem układ który miał mieć sygnał
podany prądem wzbudzenia z alternatora, ale jak przeczytałem wyżej nie
ma takiej możliwości. Kabelki podłączone i utknąłem. Układem u mnie
steruje mikrokontroler więc może jakieś pomysły sygnału który występuje
tylko po włączeniu silnika. Sam pisze program więc wszystkie możliwe pomysły
chciałbym usłyszeć może coś da się wymyślić.
A w kwestii palących się żarówek można za pomocą mikrokontrolera i odpowiedniego
programu załączyć żarówkę na parę sekund np na 30% mocy i dopiero po paru sekundach
na 100%. I bez kombinacji wszystko za pomocą jednego układu.
Pozdrawiam!

Re: Światła do jazdy dziennej - LED Kangoo III

PostNapisane: niedziela, 14 lipca 2013, 09:33
przez MZ_MZ
Spróbuj tak jak my - patrz wyżej.
Ustaw na kontrolerze czasówkę lub układ zależny od napięcia.
Swoją drogą załączanie za stopniowo podwyższanym napięciem to chyba rada na przedłużenie życia żarówek.

Re: Światła do jazdy dziennej - LED Kangoo III

PostNapisane: sobota, 31 sierpnia 2013, 10:34
przez froodoo
a może w ten deseń - przekaźnik czasowy z trzema stykami załączanymi po kilku sekundach od przekręcenia kluczyka w stacyjce, bezpieczniki (oprawy instalowane na przewodach) i lampka diodowa do kontroli właczenia świateł; przewodów niedużo i złącza/konektory też; naistotniejsze w tym rozwiązaniu, to znaleźć (+)12V po stacyjce i "przewlec" go po styku biernym przekaźnika załączającego światła postojowe (pozycyjne), by obwód dziennych uniezależnić od obwodu postojowych; załączenie postojowych wyłączy jednocześnie dzienne; przekaźnik czasowy (przy przełączniku swiateł na "0") odpali dzienne z opóżnieniem, by światła nie załączały się przy rozruchu; być może (+)12V trzeba będzie też "przewlec" przez styk załączający światła drogowe (o ile drogowe nie zdejmuja go juz z układu dla obwodu postojowych)

Re: Światła do jazdy dziennej - LED Kangoo III

PostNapisane: sobota, 31 sierpnia 2013, 13:37
przez skawina
Po co takie kombinacje. Normalny przekaźnik pięciostykowy (jeden styk normalnie zwarty) i wystarczy. Napięcie na cewke podać ten co będzie leciał do pozycyjnych żeby rozłączył styk zwarty. A na styk główny prąd po kluczyku do dziennych. Przy rozruchu taki prąd jaki pobierają dzienne (jeszcze pewnie diodowe) to pikuś. To nie maluch żeby cherlać 20 sekund nim odpali.

Re: Światła do jazdy dziennej - LED Kangoo III

PostNapisane: sobota, 28 września 2013, 16:37
przez MZ_MZ
Kolego zanim odpowiesz najpierw przeczytaj wątek.
Ostatnie posty dotyczyły uruchomienia "fabrycznych dziennych".
Pobierany prąd 42W w zimie przy pół padniętym/rozładowanym aku może mieć znaczenie.

A propos;
Zaglądał ktoś do aku? Dziś próbowałem się dobrać, niestety trzeba zdjąć klemy.
Po rozpłaszczeniu z ocieplacza zauważyłem "oko kontrolne" - tzn ok. A na pokrywce celi napis - "no maitenance, not open" więc odpuściłem. Chociaż rurka spustowa jest.
Ciekawe jak to jest z tą bezobsługowością ???
Swoją drogą w lanosie też tak miałem, 8 lat zero dotykania aku i wszystko w porządku! Ale teraz już takich nie robią ...