WADY FABRYCZNE W KANGOO II 2008 ZASTANÓW SIĘ ZANIM KUPISZ !

czyli wszystko na temat tuningu mechanicznego i optycznego

Re: WADY FABRYCZNE W KANGOO II 2008 ZASTANÓW SIĘ ZANIM KUPIS

Postprzez Mareczek89 sobota, 6 maja 2017, 08:11

Mam teraz pytanie z innej beczki... nadal planuje zakup skoczka Ale zastanawiam się nad silnikiem... czy brać 1.6 16v czy może lepiej 1.5dci które mi właśnie umiera w moim obecnym skoczku... robię miesięcznie 2000km... ile Wam palą Wasze skoczki? Czy silniki benzynowe renault sa dobra baza do zagazowania?

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
skoczek rocznik 2002 1.5 DCi z usterkami - do sprzedania
Nowy nabytek kangoo II rok 2009 1.5 DCi KM
Mareczek89
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 156
Dołączył(a): piątek, 20 kwietnia 2012, 08:07
Lokalizacja: Wałbrzych czasem Wrocław

Re: WADY FABRYCZNE W KANGOO II 2008 ZASTANÓW SIĘ ZANIM KUPIS

Postprzez Mascot sobota, 6 maja 2017, 17:37

Mam teraz pytanie z innej beczki... nadal planuje zakup skoczka Ale zastanawiam się nad silnikiem... czy brać 1.6 16v czy może lepiej 1.5dci które mi właśnie umiera w moim obecnym skoczku.. (...)
Czy silniki benzynowe renault sa dobra baza do zagazowania?


1.6 16V to K4M - czyli wtrysk pośredni. Obecnie to jeden z najlepszych silników do gazu i do nie dawna, jeden z ostatnich prostych, niezawodnych silników średniej pojemności. Przez kilkanaście lat na rynku, wyeliminowano większość wad. Niestety, wraz z zakończeniem produkcji Fluence 'a, zaprzestano oferować ten silnik w Renault. Zastąpił go 1.6 SCe. To konstrukcja Nissana, o kodzie H4M. Mało lubi gaz, brak regulacji zaworów. Problemy z wypalaniem się gniazd zaworowych.
W K4M, należy zwrócić uwagę na wariator faz rozrządu, oraz na cewki zapłonowe ( Sagem ). To w zasadzie tyle.
We Fluensie, po odbiorze ( miał 5 500 km przebiegu ), na gazie, po zatankowaniu zrobiłem 550 km, czyli spalił ok.10 l/100. Teraz, jak upalają go pracownicy, przejeżdża na zbiorniku, ok 340 - 400 km. Tempomat w zasadzie stanowi gaz w podłodze :) Zbiornik LPG 50 litrów, instalacja Landi Renzo ( zamontowana u dealera ).

W nowych Kangoo, został zastosowany już nowy typ dCi ( kodu Ci nie podam, bo jest ich w cholerę ). Bodajże już w jednostce 105 konnej ( później 110 km ), zastosowano układ wtryskowy Siemensa / Bosch, opierający się na wtryskiwaczach piezoelektrycznych. Oczywiście jest dwumasowe koło zamachowe, w większości FAP.
FAP w Renault, jest z tym fajny, że przed samym filtrem, zastosowano dodatkowy wtryskiwacz, podający dodatkową dawkę paliwa, która wypala sadzę i nagar.
W Megane III mam przelot ponad 200 000 km, fakt, sporo to trasa ( ok 65 % ), ale z filtrem nie ma żadnych problemów.
W późniejszym okresie, poprawiono także układ smarowania panewek, oraz wdrożono system, który sam, monitoruje stan oleju. Jak wiadomo, to olej doprowadzał do obracania się panewek, oraz słaba wydajność pompy olejowej.


Generalnie nie masz wyboru. Jeśli znosisz silniki wolnossące, możesz poszukać 1.6. Szybkie to nie będzie, ale nie będzie generował problemów. Osprzęt według Renault, jest zamienny z 1.4 16 V ( K4J ).

1.5dCi - lekka loteria. Jeśli źle trafisz, będzie zgrzyt. Jak znajdziesz fajny egzemplarz, to będziesz cieszyć się ekonomiczną jazdą, z fajnym silnikiem ;)
Kangoo 1.5 dCi ( 85km ) Helios 2007, niebieski Menthe TE J42 + R21 TXI 2.0 12V J7R czerwień 719 + R21 TurboD w kartonach :D
Zadomowiony - 22 czerwiec 2012 ( 235 695 km )
300 000 km - 12.paź.2016
Zdiagnozowany Renault-holik. Przypadek nie do wyleczenia
Avatar użytkownika
Mascot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1258
Dołączył(a): wtorek, 3 sierpnia 2010, 13:01
Lokalizacja: Będzin ( Grodziec )

Re: WADY FABRYCZNE W KANGOO II 2008 ZASTANÓW SIĘ ZANIM KUPIS

Postprzez Mareczek89 sobota, 6 maja 2017, 17:47

Kurcze bo chłopaki którzy chcą mi autko ściągnąć mówili coś właśnie o tym silniku 1.6 16v ze takie by coś było z 2013 roku z małym przebiegiem i myślałem żeby w to właśnie wejść ale z gazem bo dużo jeżdżę więc mało by paliło... nie wiem gdzie byłaby by butla z gazem (pewnie bagażnik i dużo go zabiera)

1.5 dci zdecydowanie mi odradzili przez wtryski i pompę... Ja mam kangoo 1 rok 2002 z takim silnikiem i najechane 330 000 km i nie narzekam bo dopiero teraz wtryski były robione odkąd mam to auto a ojciec ma kangoo 2 rocznik 2011 i 200 000 na liczniku i tez ma wtryski jeszcze ekstra bo autko nawet nie kopci...

Co do diesla to jest własnie loteria jak nic choć jak bym miał sprowadzone auto to podobno z jakiegoś salonu z małym przebiegiem... Cholera wie co wymyślili dla mnie...

Nie wiesz jak jest ze spalaniem w kangoo 2 ? (benzynka i olej)
skoczek rocznik 2002 1.5 DCi z usterkami - do sprzedania
Nowy nabytek kangoo II rok 2009 1.5 DCi KM
Mareczek89
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 156
Dołączył(a): piątek, 20 kwietnia 2012, 08:07
Lokalizacja: Wałbrzych czasem Wrocław

Re: WADY FABRYCZNE W KANGOO II 2008 ZASTANÓW SIĘ ZANIM KUPIS

Postprzez Mascot sobota, 6 maja 2017, 20:07

Wtrysk to " śmieciowe " pieniądze, przy ilości części do dCi. Fakt, pompa to już duża sprawa.
Niemniej, nie słyszałem o problemach z pompą wtryskową w dCi. Problemy mają TDI czy TDCi ( 1.8 ), i stare oplowskie 2.0 DTi, gdzie pompa miała problemy sama ze sobą, lub generowała opiłki, które waliły na wtryski i je zatykały.

Ze spalaniem oleju nie powinno być problemu.
Owszem, w dzisiejszych silnikach, występuje spalanie oleju, ale w silnikach benzynowych. Problem leży w sposobie zasilania ( wtrysk bezpośredni ) i kiepskich materiałach - cierpią na to TSI, TFSI, i drobne partie 1.2TCe ( oprócz TCe100 - D4FT ).

W dCi spalanie oleju, jeśli będzie występować, to na wskutek zużycia silnika.

Butle możesz wrzucić zamiast koła zapasowego.

Poproś ich o VIN, jeśli będziesz na coś zdecydowany.
Od 2002 roku, działa zinformatyzowany system Renault, który zbiera dane każdego pojazdu, jaki zjawi się w ASO, na dowolnej czynności.
Oczywiście, w ASO, opcja sprawdzenia auta przez VIN, jest płatna, ale ... Renault, chociaż udostępnia historię pojazdu.

Wtryski zawsze możesz dać na przelew - ale ! - z tego co wiem, nie każdy wtryskiwacz ( typ ) można sprawdzić na przelewach.
Zawsze pomocą służy CLIP. Dzisiaj, auto można przemaglować na milion sposobów. Trzeba mieć, tylko ogarniętego znajomego mechanika / elektronika.
Kangoo 1.5 dCi ( 85km ) Helios 2007, niebieski Menthe TE J42 + R21 TXI 2.0 12V J7R czerwień 719 + R21 TurboD w kartonach :D
Zadomowiony - 22 czerwiec 2012 ( 235 695 km )
300 000 km - 12.paź.2016
Zdiagnozowany Renault-holik. Przypadek nie do wyleczenia
Avatar użytkownika
Mascot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1258
Dołączył(a): wtorek, 3 sierpnia 2010, 13:01
Lokalizacja: Będzin ( Grodziec )

Re: WADY FABRYCZNE W KANGOO II 2008 ZASTANÓW SIĘ ZANIM KUPIS

Postprzez Mareczek89 niedziela, 7 maja 2017, 10:46

U mnie w skoczku pompą nie miała opilkow ale po prostu zmeczyla się już tak ze nie tloczy tyle paliwa ile trzeba... toczy go za mało auto równo nie pracuje i świeci mi się kontrolka od świec zdrowych...

Chodziło mi bardziej o to ile benzyny A ile oleju napędowego spalaja skoczki na 100km... choć jak mówiłeś że te 1.6 16v to dobre silniki do gazu to zastanawiam się czy nie zagazowal co jakby co...

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
skoczek rocznik 2002 1.5 DCi z usterkami - do sprzedania
Nowy nabytek kangoo II rok 2009 1.5 DCi KM
Mareczek89
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 156
Dołączył(a): piątek, 20 kwietnia 2012, 08:07
Lokalizacja: Wałbrzych czasem Wrocław

Re: WADY FABRYCZNE W KANGOO II 2008 ZASTANÓW SIĘ ZANIM KUPIS

Postprzez Mareczek89 czwartek, 11 maja 2017, 19:36

Panowie A co powiecie o kangurach II ale rocznik 2009? Usunięte są już usterki z rocznika 2008 i warto na nie patrzeć czy lepiej omijać szerokim łukiem?

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
skoczek rocznik 2002 1.5 DCi z usterkami - do sprzedania
Nowy nabytek kangoo II rok 2009 1.5 DCi KM
Mareczek89
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 156
Dołączył(a): piątek, 20 kwietnia 2012, 08:07
Lokalizacja: Wałbrzych czasem Wrocław

Re: WADY FABRYCZNE W KANGOO II 2008 ZASTANÓW SIĘ ZANIM KUPIS

Postprzez ep08 czwartek, 11 maja 2017, 21:42

Przeleć sobie ten wątek...

http://www.klubkangoo.pl/forum/viewtopic.php?f=82&t=12106

Pozdrawiam
Peugeot Partner Tepee Outdoor 2016, 1.6 Blue HDi, 120KM

1.5 dCi Helios '07........od małego mój.........niestety... SPRZEDANY 11.03.2011 !!

Szczeniak 3, 2011, 1.5 dCi FAP - sprzedany 09.2012 - przejechane 60000km
Avatar użytkownika
ep08
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 356
Dołączył(a): piątek, 3 kwietnia 2009, 00:40
Lokalizacja: Opolskie / D / generalnie po Europie sie szwendam.

Poprzednia strona

Powrót do Tuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron