Strona 1 z 1

Jak podłaczyc radio??:P

PostNapisane: piątek, 14 lipca 2006, 19:08
przez daniel9
Wątek przeniesiony z działu "Pytam" (mod)

Otuz kupiłem sobie radyjko , nie do torbacza ale do mojego 2 samochodu uniacza gdyz zonka nieumiejetnie je troszke zepsuła ale od dawna myslałem nad kupnem innego troszke lepszego.Przechodzac w setno sprawy mam do podłaczenia 14 kabli wiadomo 8 do głosnikow 2 do zasilania ale tu jak dla mnie (ktory nigdy sie nie bawił w takie klocki) ZACZYNAJA SIE SCHODY :p(angielski tak troche słabo u mnie )Do zasilania mam 1 czarny to masa wiadomo(nie podpisany) 2.czerony z podpisem +12V power(to chyba tez wiadomo)3. Zolty+12V Permanent 4. Antenna Remote. I tera z koledzy drodzy powiedzcie mi poco mi ta trojka ???????? a 4 to chyba do anteny ta??prosze o szybki odzew:)

PostNapisane: piątek, 14 lipca 2006, 21:22
przez kavka
Trójka jest jakbyś chciał sobie zamontować auto wysuwaną antene w błotniku sedana :wink:

PostNapisane: piątek, 14 lipca 2006, 21:38
przez kerry
Do zasilania plusem są dwa kabelki - jeden powinien być podłączony niejako bezpośrednio do akumulatora - jest w nim cały czas napięcie - nawet po odłączeniu zapłonu - ma na celu podtrzymanie pamięci radia. Drugi kabelek powinien byś podłączony do kabla plusowego "po stacyjce". Przekręcasz kluczyk, włącza się radio i vice versa:) Najczęściej jednak W RADIU (ważne!) łączy się oba kabelki i podłącza do przewodu plusowego, tego gdzie jest cały czas napięcie. Nie wolno łączyć kabli plusowych od strony auta, bo bedą jaja z zapłonem, świeceniem kontrolek itp. Więcej poczytasz tu: STUDIO24
No i tradycyjnie forum ELEKTRODA
ps. kavka, od anteny jest czwórka:)

PostNapisane: piątek, 14 lipca 2006, 21:42
przez Masaccio
3 to "podświetlenie"

Masz jakąś instalację w aucie, są kostki? U siebie w kangoo po prostu podłączyłem, bo wszystko było.

PostNapisane: piątek, 14 lipca 2006, 22:47
przez daniel9
Własnie wtym moim uniaczu nic nie było stare radio grało bo grało ale jak zobaczyłem jaka bajera jest tam wstawiona to mozna było sie tylko za głowe złapac ...kable pomieszane jak na smietniku i jeszcze głosniki połaczone ze soba a przewody od koloru do wyboru normalnie idzie sie wku..rzyc.Ale juz opanowałem mozna powiedziec sytuacje i powoli zmiezam do finału.:P dzieki za podpowiedzi sczegolnie dla kerr'ego:)

PostNapisane: sobota, 15 lipca 2006, 09:15
przez daniel9
Kerry jaeszcze jedno o co Ci chodziło mowiac-" Nie wolno łączyć kabli plusowych od strony auta"??

PostNapisane: sobota, 15 lipca 2006, 21:48
przez kavka
ps. kavka, od anteny jest czwórka:)

Sorry mój błąd :wink:

PostNapisane: poniedziałek, 17 lipca 2006, 06:02
przez kerry
daniel9 napisał(a):Kerry jaeszcze jedno o co Ci chodziło mowiac-" Nie wolno łączyć kabli plusowych od strony auta"??


Mówiąc obrazowo: z auta wychodzą dwa przewody plusowe -
"1" - plus jest cały czas,
"2" - plus pojawia się po przekręceniu kluczyka

Z radia wychodzą dwa przewody do podłączenia plusa:
"a" - podtrzymanie pamięci - plus musi być cały czas
"b" - zasilanie reszty odbiornika

Teoretycznie powinno być podłaczone tak: "1" z "a" czyli plus jest cały czas i podtrzymuje pamięć, i "2" z "b" przekręcasz kluczyk i możesz słuchać radia. Wiadomo jednak, że na postoju też trzeba posłuchać, wię w wiązkach radiowych z reguły jest możliwość połączenia kabli i wtedy jak się połączy "a" z "b" i to podłączy do "1", to mamy podtrzymywaną pamięć i możemy słuchać radia bez przekręcania kluczyka. Ale widziałem specjalistów, co łączyli "1" z "2" i to wszystko do "a" i "b". Tylko przy połączeniu "1" z "2" samochód dostaje plusa w obwody które są za stacyjką, czyli palą się cały czas kontrolki (wersja optymistyczna).