Strona 2 z 3

Re: Z osobowego na ciężarowy VAT-1

PostNapisane: poniedziałek, 8 lipca 2013, 10:23
przez pbo01
ta kratka oddziela całą powierzchnię czy tylko górną część? Bo z tego co znalazłem to są tylko na całą powierzchnię. Dodam do tego wszystkiego że samochód nie jest wciągnięty pod firmę, tylko z celach prywatnych.

Re: Z osobowego na ciężarowy VAT-1

PostNapisane: poniedziałek, 8 lipca 2013, 10:43
przez osekltd
kratka wygląda tak:
540x405_orginalna-krata-do-kangoo-2357440.jpg
540x405_orginalna-krata-do-kangoo-2357440.jpg (36.41 KiB) Przeglądane 5490 razy

Jeżeli prywatnie jeździsz autem, to się nie przejmuj. Szansa na to że się przy kontroli ktoś czepi braku to około 1% - a jak już się czepi to chyba mandatu nie dostaniesz, może ci dowód zabrać za niesprawne auto, tak mi się wydaje.
Możesz też przerejestrować na osobówkę - badania u diagnosty - z tego co pamiętam około 200 pln + wymiana dowodu rejestracyjnego.
Koszt:
zaświadczenie od uprawnionego mechanika, że dokonał przeróbki 123 pln
koszt badania technicznego: 180 pln
wymiana dowodu rej. około 70 pln

Re: Z osobowego na ciężarowy VAT-1

PostNapisane: poniedziałek, 8 lipca 2013, 14:24
przez Szumak
Do tej kraty są konieczne jeszcze elementy montażowe: dwie górne listwy w postaci rurek stalowych z gniazdami na śruby motylkowe oraz stelaż na podłogę bagażnika. Krata ma możliwość zmiany mocowania: za przednimi fotelami po złożeniu kanapy i za kanapą. Bywa bardzo użyteczna, choć ostatecznie wolałem przerejestrować na osobówkę i zapiąć siatkę elastyczną.

Odp: Re: Z osobowego na ciężarowy VAT-1

PostNapisane: wtorek, 9 lipca 2013, 21:16
przez agentusek
Szumak napisał(a):Do tej kraty są konieczne jeszcze elementy montażowe: dwie górne listwy w postaci rurek stalowych z gniazdami na śruby motylkowe oraz stelaż na podłogę bagażnika. Krata ma możliwość zmiany mocowania: za przednimi fotelami po złożeniu kanapy i za kanapą. Bywa bardzo użyteczna, choć ostatecznie wolałem przerejestrować na osobówkę i zapiąć siatkę elastyczną.

Mam pytanko.. ile kosztuje montaz+kratka?

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Re: Z osobowego na ciężarowy VAT-1

PostNapisane: wtorek, 9 lipca 2013, 21:46
przez Szumak
Jak masz wszystkie części to montaż kosztuje jakieś pół godziny a późniejsze przesuwanie kraty tył/przód to 20 minut każdorazowo :)

Re: Z osobowego na ciężarowy VAT-1

PostNapisane: czwartek, 11 lipca 2013, 09:35
przez pbo01
Dwie górne listwy montażowe mam, ale nie wiem jak wygląda dolny stelaż, mógłby ktoś pokazać fotkę?
Jeszcze jedno, czy sama kratka posiada jakąś homologacje?

Re: Z osobowego na ciężarowy VAT-1

PostNapisane: piątek, 9 sierpnia 2013, 17:58
przez agentusek
osekltd napisał(a):Z tego co pamiętam, musi być to stała przegroda oddzielająca część towarową od pasażerskiej.
Jeżeli chodzi o składanie siedzeń, to w moim jest oryginalna krata mocowana na 4 śruby - motylki, jak chcę to mam kratę za siedzeniami tylnymi, jak chcę to składam siedzenia i przesuwam kratę za siedzenia przednie - czas około 5 minut.


odświeżam temat..
Czy ktoś przerobił z osobówki na ciężarowe?
Podobno nie jest to możliwe...
Kupilem Kangoo w Niemczech dwa lata temu, mam karte pojazdu i jest osobowy. Kupilem kratke. ... co dalej?
Przerejestrują to w wydziale komunikacji?

Re: Z osobowego na ciężarowy VAT-1

PostNapisane: piątek, 9 sierpnia 2013, 18:05
przez agentusek
pbo01 napisał(a):Dwie górne listwy montażowe mam, ale nie wiem jak wygląda dolny stelaż, mógłby ktoś pokazać fotkę?
Jeszcze jedno, czy sama kratka posiada jakąś homologacje?

Mam ktaką samą kratkę jak kolega wkleił w poście.
Moja kratka nie ma homologacji, kupiłem na allegro ;-)
Czy ma ktoś zdjęcia jak to powinno być zamontowane? mam pod sufitem półki wzdłuż sufitu..

Re: Z osobowego na ciężarowy VAT-1

PostNapisane: czwartek, 2 stycznia 2014, 23:57
przez piochu
Podzielę się wiedzą, choć jeśli się mylę to zapraszam do dyskusji.

Kratka montowana w samochodzie by mógł być ciężarowym musi wg przepisów wytrzymywać nacisk równy 1,5x lub 2x ładowności -> materiałowe odpadają.

Przerobienie z osobowego na ciężarowy jest możliwe jeśli auto przez producenta otrzymało homologacje jako typ: van, wielozadaniowy i jakieś tam jeszcze. Generalnie każde kombi i skrzynkowoza (Combo, Kangoo, Berlingo itd..) można powinien to spełniać.

Od 1 stycznia 2014 roku do odliczania VATu jest wyłącznie kryterium ładowności w zależności od liczby osób.

Dla 2 osób -> od 493kg ładowności (wartośc z głowy)
Dla 3 i więcej -> od 500kg ładowności.

W 2013 było jeszcze poza powyższym kryterium wielkości przedziału ładunkowego do albo całego pojazdu albo do przedziału pasażerskiego-> Tu nie pamiętam dokładnie.

Re: Z osobowego na ciężarowy VAT-1

PostNapisane: piątek, 3 stycznia 2014, 15:28
przez karads
Witam ja mam skoczka 5 osób ciężarowy ładowność 735 kg i takową kratkę. Krata jest pod sam dach więc jeśli masz schowki po bokach to albo je trzeba demontować lub robić specjalną kratkę tylko nie wiem jak to będzie traktowane na badaniach. Odnośnie zamocowania kratki przy podłodze jest to płaskownik przykręcony do przodu siedzenia tylnego a kratka od dołu przykręcana jest do nagwintowanych otworów w płaskowniku. We wtorek miałem ją wyjętą zupełnie więc byłoby lepiej robić zdjęcia ale postaram się zrobić najdalej jutro jakieś fotki jak to wygląda. Co ciekawsze w tym roku dowiedziałem się że firmy ubezpieczeniowe liczą sobie większe ubezpieczenie OC za auto ciężarowe niż za osobowe :( dla przykładu w jednej z firm za skoczka 1.4 ciężarowego samo OC wychodzi około 420 zł natomiast gdyby było osobowe wtedy około 290 zł mając max zniżki.