Nie masz ABS-u? Przeczytaj i zobacz!

Off-topic: tematy związane z techniką

Nie masz ABS-u? Przeczytaj i zobacz!

Postprzez rustyred czwartek, 13 lipca 2006, 09:39

(w Twoim Kangoo może stać się to samo)
[img]
Obrazek[/img]
rustyred - Radek
(kiedyś miał Kangura)
Avatar użytkownika
rustyred
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 379
Dołączył(a): środa, 21 września 2005, 23:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez zuwik czwartek, 13 lipca 2006, 10:00

Normalka. Czyżby hamowanie na autostradzie? Wszędzie pisze, że opony po takim incydencie należy absolutnie wymienić, tu widać dlaczego ;) Ale przynajmniej wyhamowałeś ;) co bardzo cieszy, że nie ma kolejnego stłuczonego Kangoorka :)
Pozdrawiam ;)
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez KiK czwartek, 13 lipca 2006, 10:40

8O 8O 8O 8O 8O

Rusty to twoje kółko :?: :?: :?:

Ile jechałeś w chwili wciśnięcia pedała hamulca :?:

Kuba
www.pomozlence.pl/aukcja.html
Czarny XX Super Blackbird '01
Granatowy C8 2,2 '03
Czerwony Kangoorek 1,4 `99 ... już ex
Avatar użytkownika
KiK
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje Prezes i jego Pomocnik naszego klubu, NIEEECH ŻYYYJEEE NAM!
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje Prezes i jego Pomocnik naszego klubu, NIEEECH ŻYYYJEEE NAM!
 
Posty: 1323
Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2006, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Masaccio czwartek, 13 lipca 2006, 11:26

Mając ABS mógłbyś nie wyhamować, bo abeesy nie skracają drogi hamowania, tylko pozwalają na ewentualne ominięcie przeszkody. Jeśli nie ma możliwości ominięcia, lepsze jest zblokowanie kółek i poświęcenie opon.
Avatar użytkownika
Masaccio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3842
Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez rustyred czwartek, 13 lipca 2006, 11:52

Jakieś 80km/h. Tak, to moja opona. Ale faktycznie nie mogłem odpuścić hamulca, bo zatrzymałbym się o te dwa metry za późno...
rustyred - Radek
(kiedyś miał Kangura)
Avatar użytkownika
rustyred
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 379
Dołączył(a): środa, 21 września 2005, 23:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez czerja czwartek, 13 lipca 2006, 20:51

jakiś ostry ten asfalt!
żółty 1.2RN oklejony klubowo!
przebieg 202546
Avatar użytkownika
czerja
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 945
Dołączył(a): poniedziałek, 19 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Boguszów Gorce

Postprzez sw czwartek, 13 lipca 2006, 21:38

Masaccio napisał(a):Mając ABS mógłbyś nie wyhamować, bo abeesy nie skracają drogi hamowania, tylko pozwalają na ewentualne ominięcie przeszkody. Jeśli nie ma możliwości ominięcia, lepsze jest zblokowanie kółek i poświęcenie opon.


Hm... Stale powraca ten temat na różnych forach, a wynika z nieznajomości fizyki. Gdy przesuwasz szafe, to łatwiej jest ją raz "uruchomić" i przesunąć o 2 metry, czy też robić przerwy co 10 cm?
Większy opór stawia szafa w momencie wprawiania ją w ruch (wprowadzania w poślizg) niż wtedy, gdy ją już przesuwasz (trwający poślizg). ABS skraca droge hamowania, ponieważ wielokrotnie w ciągu sekundy powoduje pierwszą sytuację lecz uniemożliwia trwanie poślizgu.

PS. Gdybyś miał szafe z ABSem, to byś jej pewnie nie przesunął.
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez zuwik czwartek, 13 lipca 2006, 22:01

Jednak co zrobić z badaniami, które dowodzą, że auto z ABSem zatrzymuje się dalej? Heheh, badaniami :D ale to nazwałem ;) Postawili dwie fury koło siebie i sprawdzili ;)
Z tymi prawami fizyki to nie jest tak zupełnie. Chodzi o to, że gdy auto się porusza z minimalną niemierzalną prędkością, blokujesz koła i pchasz jakąś siłą, to ono utrzymuje prędkość (ot takie niewyobrażalne wyobrażenie ;) ) pokonując tarcie dynamiczne. Gdy auto stanie i przyłożysz tą samą siłę, stoi. To jest tarcie spoczynkowe i nim auto ruszy, przyłożysz może nawet o 0,2 raza większą siłę. I to jest ta szafa. Natomiast auto hamujące to zwykłe tarcie dynamiczne. No i jak z tą fizyką? ;)
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez sakwa czwartek, 13 lipca 2006, 22:23

czerja napisał(a):jakiś ostry ten asfalt!




TO WSZYSTKO WINNE SZKODY GÓRNICZE :( :( :(
1.4RN,98rLPG-juz nie ...1.1,96 saxo,scenic 1,6
TRZY NA JEDNEGO
Avatar użytkownika
sakwa
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 183
Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2004, 00:00
Lokalizacja: myslenice

Postprzez sw piątek, 14 lipca 2006, 05:17

Gdy koła się kręcą, to wobec asfaltu nie mają poślizgu, moznaby wręcz powiedzieć, że punktowo stoją. Wprowadzenie koła w poślizg to właśnie uruchomienie naszej szafy. Nie możesz patrzyć na tarcie w aucie jako całości, tylko tarcie w konkretnym kole, bo to ono styka się z asfaltem. To, że samochód jedzie, nie znaczy że występuje tylko tarcie dynamiczne. Opona względem powierzchni asfaltu stoi (punktowo, okresowo, czy jak to nazwiemy) dopóki nie jest w poślizgu.
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Następna strona

Powrót do Inne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości