Kangur co odpala w najwieksze mrozy bez kaszlu

Off-topic: tematy związane z techniką

Kangur co odpala w najwieksze mrozy bez kaszlu

Postprzez Marcim sobota, 2 grudnia 2006, 18:30

Czesc,
od jakiegos czasu mieszkam w polnocnej czesci Szwecji.Eksploatuje tutaj mojego kangura (silnik D7F).
W tej czesci Europy zima daje w "kosc" autom,wiekszosc aut ktore stoi pod chmurka ma zainstalowane grzalki w bloku silnika.Na parkingach (osiedlowych, zakladach pracy) sa specjalne skrzynki z kontaktami elektrycznymi i programatorami czasu - ustawia sie godzine o ktorej chce sie odpalic silnik a skrzynka mierzy temperature powietrza i odowiednio wczesniej wlacza grzalke w aucie.Do skrzynki podlacza sie auto poprzez kabel. Jak rowniez sprawilem sobie taka instalacje (grzalka w bloku silnika + "farelka " w srodku auta),kosztowalo mnie to 2800 sek ( 1200 zl).W polsce powinno byc duzo taniej ( robocizna, czytaj wywiercenie kilku otworow i polozenie kabla,jakies 2 h pracy kosztowalo ok 1000 sek czyli 400 zl).Jak narazie mialem okazje odpalac auto przy - 20 st C i jestem szczerze zadowolony.Pozatym nie trzeba skrobac szyb bo auto jest w srodku juz cieplutkie.
Aspekt ekologiczny takiego grzania pradem w Szwecji jest oczywisty gdyz wiekszosc en elektrycznej powsaje tu z zasobow odnawialnych.W Polsce wyglada to moze inaczej lecz najwazniejsze wydaje sie dobro silnika.Z drugiej strony w Polsce takie mrozy nie wystepuja az tak czesto.Zainteresowanych odsylam na http://www.defa.com.
Pozdrawiam.



P.S
W lipcu obronilem sie na specjalizacji eksploatacja silnikow i pojazdow samochodowych z paliw alternatywnych i przyszlosciowych rozwiazan napedow (hybrydy itp).Robilem badania mojego kangura na mieszance benzyny z metanolem (95% obj benzyna reszta metanol).Tutaj dostalem bez problemu prace w jednej firmi ktora wspolpracuje z volvo i saab nad paliwami i musze przyznac,ze szwedzi robia sie dobrzy w produkcji i przystosowywaniu nowych szwedzkich aut do paliwa E 85 ktore mozna kupic na coraz wiekszej liczbie stacji benzynowych.

Tjena.
Ostatnio edytowano sobota, 2 grudnia 2006, 18:52 przez Marcim, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Marcim
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 21
Dołączył(a): środa, 22 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Gliwice/Östersund

Postprzez Lucass sobota, 2 grudnia 2006, 18:38

Grzałka spoko, ale już widzę te kilometry przedłużaczy do każdego mieszkania na osiedlu :lol: :lol: :lol:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Postprzez PiotrP sobota, 2 grudnia 2006, 18:40

Kolejny zdolny młody człowiek pracuje poza Polską. :( Szkoda, choć szczerze mówiąc w pełni Cię rozumiem. Powodzenia i dzięki za przedstawienie tej ciekawostki.
Pozdrówka
PiotrP
Kiedyś: Agatka 1,2 urodzona w 2001 roku
Obecnie: Motylek 1,5 dci z 2004 roku i Fiat Doblo o imieniu Fiona z 2008
Avatar użytkownika
PiotrP
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 161
Dołączył(a): sobota, 2 września 2006, 23:00
Lokalizacja: Chełmno

Re: Kangur co odpala w najwieksze mrozy bez kaszlu

Postprzez B52 niedziela, 3 grudnia 2006, 19:54

Marcim napisał(a):Czesc,
od jakiegos czasu mieszkam w polnocnej czesci Szwecji.Eksploatuje tutaj mojego kangura (silnik D7F).
W tej czesci Europy zima daje w "kosc" autom,wiekszosc aut ktore stoi pod chmurka ma zainstalowane grzalki w bloku silnika.Na parkingach (osiedlowych, zakladach pracy) sa specjalne skrzynki z kontaktami elektrycznymi i programatorami czasu - ustawia sie godzine o ktorej chce sie odpalic silnik a skrzynka mierzy temperature powietrza i odowiednio wczesniej wlacza grzalke w aucie.Do skrzynki podlacza sie auto poprzez kabel. Jak rowniez sprawilem sobie taka instalacje (grzalka w bloku silnika + "farelka " w srodku auta),kosztowalo mnie to 2800 sek ( 1200 zl).W polsce powinno byc duzo taniej ( robocizna, czytaj wywiercenie kilku otworow i polozenie kabla,jakies 2 h pracy kosztowalo ok 1000 sek czyli 400 zl).Jak narazie mialem okazje odpalac auto przy - 20 st C i jestem szczerze zadowolony.Pozatym nie trzeba skrobac szyb bo auto jest w srodku juz cieplutkie.
Aspekt ekologiczny takiego grzania pradem w Szwecji jest oczywisty gdyz wiekszosc en elektrycznej powsaje tu z zasobow odnawialnych.W Polsce wyglada to moze inaczej lecz najwazniejsze wydaje sie dobro silnika.Z drugiej strony w Polsce takie mrozy nie wystepuja az tak czesto.Zainteresowanych odsylam na http://www.defa.com.
Pozdrawiam.



P.S
W lipcu obronilem sie na specjalizacji eksploatacja silnikow i pojazdow samochodowych z paliw alternatywnych i przyszlosciowych rozwiazan napedow (hybrydy itp).Robilem badania mojego kangura na mieszance benzyny z metanolem (95% obj benzyna reszta metanol).Tutaj dostalem bez problemu prace w jednej firmi ktora wspolpracuje z volvo i saab nad paliwami i musze przyznac,ze szwedzi robia sie dobrzy w produkcji i przystosowywaniu nowych szwedzkich aut do paliwa E 85 ktore mozna kupic na coraz wiekszej liczbie stacji benzynowych.

Tjena.


a mój i bez kabla odpalał przy minus 30
Avatar użytkownika
B52
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 117
Dołączył(a): czwartek, 10 sierpnia 2006, 23:00
Lokalizacja: sznurowo podgórne

Re: Kangur co odpala w najwieksze mrozy bez kaszlu

Postprzez michal niedziela, 3 grudnia 2006, 22:40

B52 napisał(a):
Marcim napisał(a):a mój i bez kabla odpalał przy minus 30


myślę, że mój też by zapalił (diesel :!: )
tylko miałem zwykłe paliwko do - 25
i musiałem przy - 30 wturlać go do garażu aby odtajał, (ferie 2006 rok - bar na koninkach miał trzech kientów w ciągu dnia :D po co jechać w Alpy??)
ale następnym razem dodam coś trudno zamarzającego przed wyjazdem w góry
(wizja dnia bez deski zaćmiewa umysł byłem skłonny lać podpałkę do grila, aby podjechać na stok, na szczęście był denaturat.....)
michal
helios 1.5 dci
Avatar użytkownika
michal
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 244
Dołączył(a): niedziela, 9 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Marcim piątek, 8 grudnia 2006, 14:28

"a mój i bez kabla odpalał przy minus 30"
a czy ja gdzies w tekscie napisalem ze moj nie odpala bez kabla przy -30 st C?
Avatar użytkownika
Marcim
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 21
Dołączył(a): środa, 22 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Gliwice/Östersund


Powrót do Inne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 20 gości