Kangoo cieżarowe - jak to jest z tachografem itp.

Off-topic: tematy związane z techniką

Re: Kangoo cieżarowe - jak to jest z tachografem itp.

Postprzez MaciekR4 piątek, 25 marca 2011, 17:21

z ta spokojna jazdą to już tak różowo nie jest, jak się pojedzie na Niemcy czy Francję...nie wiem co prawda ile takie Kangoo ma DMC, ale wszystko od 2800kg DMC jeździć musi na książce czasu pracy kierowcy, jeżeli wykonywany jest tym transport zarobkowy (nawet na rzecz firmy, gdzie się jest zatrudnionym)

Za brak książki:
1. przy pierwszej kontroli - 50 EUR
2. przy drugiej kontroli - 800 EUR
3. przy trzeciej kontroli - 1500 EUR
4. przy czwartej kontroli mogą wydać zakaz poruszania się po drogach na terenie Niemiec

+ ok.25-20 EUR kosztów sądowych do opłacenia przychodzi drukiem przez pocztę...lepiej zapłacić od razu, niż potem mieć problemy przy wjeździe/wyjeździe z niemiec...mają w komputerze bodajże do 5-10 lat w tył niezapłacone mandaty i całą historię kontrolowanego

Za źle wypełnioną od 100 EUR do 1500 EUR. - informacja od policji niemieckiej w czasie kontroli


a opony - ja na zapasie mam jakiegoś michelina wzmocnionego (z literką C po rozmiarze)
Obrazek
Avatar użytkownika
MaciekR4
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 628
Dołączył(a): sobota, 11 lipca 2009, 22:28
Lokalizacja: WOT - Otwock

Re: Kangoo cieżarowe - jak to jest z tachografem itp.

Postprzez Masaccio piątek, 25 marca 2011, 17:29

Kangoo się mieści z DCM :)

Co do twojego zapasu, to pewnie mam taki sam. "Fabryczne" oponki w pampie :)
Avatar użytkownika
Masaccio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3842
Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kangoo cieżarowe - jak to jest z tachografem itp.

Postprzez Lucass piątek, 25 marca 2011, 17:31

Moment, moment...
Ale te przepisy obowiązują chyba pojazdy zarejestrowane w Niemczech. :roll:
Póki co nie słyszałem u nas o obowiązku posiadania książki kierowcy. A jak sobie wyobrażasz wypełnianie niemieckojęzycznej książki, przez Polaka mówiącego ledwie co po polsku?
A poza tym kangoo ma daleeeeko do 2800 DMC
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Kangoo cieżarowe - jak to jest z tachografem itp.

Postprzez bogdan02 piątek, 25 marca 2011, 20:00

Ło matko :o :!:
Jak dojdziecie do tego że trzeba mieć wkładkę do prawka na pojazdy uprzywilejowane żeby dosiadać kangoora do się wcale nie ździwię :lol:
bogdan02 - Już jestem emerytem
Xsara Picasso 1,8 LPG i Xsara 1,8 LPG Też francuzy czyli nieprzewidywalne samochody
Avatar użytkownika
bogdan02
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 916
Dołączył(a): środa, 24 października 2007, 23:00
Lokalizacja: Wieluń

Re: Kangoo cieżarowe - jak to jest z tachografem itp.

Postprzez krzysaudi piątek, 25 marca 2011, 20:17

Mam wpisane w dowodzie 1690 kg więc mieszczę się z tym DMC :)

W niemczech jest prawdziwy horror , ale tam kangurkiem nie wybieram się :) Od tego jest A3 zonki . Myślę że mnie od większości problemów będzie ratował fakt zarejestrowania autka na osobę fizyczną a nie na firmę . A nie wiecie czy można jeszcze w dzisiejszych czasach przerobić takiego Pimpka na wersję osobową ?? Bo zawsze autko jest bardziej praktyczne .
Krzysiek
Edycia - Audi a3 1.9 tdi - AMELKA - Ja - Berlingo 2.0HDI .

A nade wszystko ELEKTRONIKA !!!
krzysaudi
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 141
Dołączył(a): wtorek, 2 listopada 2010, 23:29
Lokalizacja: Działdowo

Re: Kangoo cieżarowe - jak to jest z tachografem itp.

Postprzez Szumak piątek, 25 marca 2011, 20:27

krzysaudi napisał(a):A nie wiecie czy można jeszcze w dzisiejszych czasach przerobić takiego Pimpka na wersję osobową ?? Bo zawsze autko jest bardziej praktyczne .
Krzysiek

Zawsze można, koszt około 400zł.
Zaczynasz w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów gdzie demontują kratę (możesz ją sobie zabrać) i wystawiają stosowne dokumenty. Z papierami jedziesz do wydziału komunikacji zrobić zmiany w dowodzie.

Tylko, że będziesz miał 2-osobową osobówkę ;) ze wstawieniem kanapy pewnie będzie większy problem...
Suzuki Marauder [2001]:
Obrazek
Suzuki Burdelmam C50 [2006]
Obrazek
Był: Kangur Polarny 1.2 16V LPG [2002]:
Obrazek
Była: Babcia Asia 1.8 [1994]:
Obrazek
Avatar użytkownika
Szumak
Vice Kangoomistrz 2012
Vice Kangoomistrz 2012
 
Posty: 1963
Dołączył(a): piątek, 27 czerwca 2008, 11:26
Lokalizacja: SBI - GMB - GWE

Re: Kangoo cieżarowe - jak to jest z tachografem itp.

Postprzez MaciekR4 piątek, 25 marca 2011, 20:39

Lucass napisał(a):Moment, moment...
Ale te przepisy obowiązują chyba pojazdy zarejestrowane w Niemczech. :roll:
Póki co nie słyszałem u nas o obowiązku posiadania książki kierowcy. A jak sobie wyobrażasz wypełnianie niemieckojęzycznej książki, przez Polaka mówiącego ledwie co po polsku?
A poza tym kangoo ma daleeeeko do 2800 DMC


wszystko jadące przez Niemcy...niezależnie gdzie zarejestrowane - mają taki wewnętrzny przepis...a książkę sobie przetłumaczyłem na PL i jest po polsku ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
MaciekR4
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 628
Dołączył(a): sobota, 11 lipca 2009, 22:28
Lokalizacja: WOT - Otwock

Re: Kangoo cieżarowe - jak to jest z tachografem itp.

Postprzez krzysaudi piątek, 25 marca 2011, 20:40

Własnie mi chodzi o tą kanapkę . Kratka mi nie przeszkadza . Zresztą mam wersję zdejmowalną więc jak coś mogę ją w 3 minuty zdemontować . Ale ważna jest dla mnie możliwość zarejestrowania choćby na 4 osoby . Zawsze zmienia się wtedy użyteczność autka .
Edycia - Audi a3 1.9 tdi - AMELKA - Ja - Berlingo 2.0HDI .

A nade wszystko ELEKTRONIKA !!!
krzysaudi
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 141
Dołączył(a): wtorek, 2 listopada 2010, 23:29
Lokalizacja: Działdowo

Re: Kangoo cieżarowe - jak to jest z tachografem itp.

Postprzez Szumak piątek, 25 marca 2011, 20:49

To nie tak. Przerejestrowanie jest możliwe dopiero po wystawieniu przez uprawniony warsztat dokumentów potwierdzających dokonanie zmian konstrukcyjnych w samochodzie. Opcja minimum to demontaż kraty i wystawienie zaświadczenia, że samochód spełnia wymagania konstrukcyjne dopuszczające go do ruchu. U Ciebie może to być demontaż kraty i wstawienie kanapy.
Najlepiej podjedź i zapytaj na miejscu jak to w Twoim przypadku najlepiej przeprowadzić. Pytaj o uprawnione warsztaty, nie musi to być okręgówka ale warsztat musi mieć stosowne uprawnienia a najlepiej by jeszcze mógł robić przy okazji przeglądy to załatwisz wszystko na miejscu i za jedną opłatą.
Suzuki Marauder [2001]:
Obrazek
Suzuki Burdelmam C50 [2006]
Obrazek
Był: Kangur Polarny 1.2 16V LPG [2002]:
Obrazek
Była: Babcia Asia 1.8 [1994]:
Obrazek
Avatar użytkownika
Szumak
Vice Kangoomistrz 2012
Vice Kangoomistrz 2012
 
Posty: 1963
Dołączył(a): piątek, 27 czerwca 2008, 11:26
Lokalizacja: SBI - GMB - GWE

Re: Kangoo cieżarowe - jak to jest z tachografem itp.

Postprzez Wiz piątek, 25 marca 2011, 21:29

Szumak napisał(a):Zależność jest taka jak pisałem wyżej i jakkolwiek nielogiczne może się to wydawać jest to prawidłowe w świetle przepisów. Jeśli to co jest wpisane w dowód nie przekracza sumarycznej nośności opon to indeks 82 wystarczy. Inna sprawa to faktyczna masa samochodu (ściślej: ile się go przeładowuje ponad normę) oraz jakie twarde lubi się zawieszenie - ale to już są indywidualne preferencje i w ich świetle komuś może nie wystarczać.


Prosze mi odpowiedziec na pytnie jaki musi byc indeks opony przy DMC 1870 :?:
ANTYKLUBOWICZ
STOPER DROGOWY :D
smoke tires not drugs
Aktualnie czerwone Clio 3 ph 1, choć wole żony niebieskie Clio 4 GT :)


Avatar użytkownika
Wiz
Użytkownik zbananowany
 
Posty: 1967
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Moim domem praca, dom hotelem :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Inne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości