Witam.
Kangoo 1,5 dCi 82KM 2005r. 202tys.km.
Czasami dziwny problem z odpaleniem niezależnie od temperatury otoczenia,poziomu paliwa(tankuję na Shellu) oraz czy silnik ciepły ,zimny .
A więc do rzeczy: kangurek zakupiony w lutym zeszłego roku i do sierpnia nie było żadnych problemów, w sierpniu wróciłem z krótkiej traski i po postoju około 30min odpalił dopiero za 3 razem, musiałem długo kręcić aż do pokazania się kontrolki silnika i świec żarowych . Clip pokazał błąd df137 2.def - zbyt wysokie ciśnienie (przy obrotach silnika 270) , ale ten błąd powstał raczej z długiego kręcenia i nie był przyczyną problemu z odpaleniem.
Minęły 4 miesiące, jest grudzień temp. na zewnątrz -6C , poranne odpalanie po kilku kręceniach zakończyło się rozładowaniem akumulatora, podłączyłem prostownik i po 4 godzinach ładowania kanguś odpalił na dotyk, na wszelki wypadek wymieniłem świece żarowe,filtr paliwa , clip znowu pokazał df137 2.def. Na drugi dzień rano przy -9C odpalił za pierwszym razem.
Po tygodniu ponownie problem z porannym odpalenie ale że temperatura była dodatnia to zapalił za trzecim długim kręceniem, df137 2.def.
Jest środa 07.01.2015 rano -11C, kręciłem bezskutecznie kilkanaście razy,silnik nie załapał , akumulator siadł , po 2 godz ładowania odpalił za 2 razem , błąd df137 2.def.
Jako że akumulator ma już ponad 2 lata to zakupiłem nowy z większym prądem rozruchowym.
Dzisiaj pojechałem do leroy merlin , po 15 minutach postoju kanguś zapalił po jednym długim kręceniu,około 10s , df137 2.def .
Jako ,że posiadam Clipa i podłączam go gdy występuje problem z odpaleniem , sądzę że ten błąd df137 2.def nie ma wpływu na te problemy z odpalaniem,gdyż pojawia się dopiero po długim kręceniu, po za tym zero błędów; jak już silnik odpali przeważnie za tym trzecim razem to chodzi równo, nie ma chmury z wydechu.
Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem?