przez IGELpl sobota, 27 stycznia 2018, 20:58
Żadnego grzania przed jazdą - odpalam natychmiast, gdy zgaśnie kontrolka świec żarowych, jedynka, kierunkowskaz i jazda. Nie przejmuję się też obrotami przy gaszeniu silnika, choć ponoć powinno się chwilkę postać na wolnych obrotach.
Najczęstsza, codzienna trasa - ok. 18 km prostej dwupasmówki do firmy, bez korków, skrzyżowań itp. Na polskich trasach zwykle powyżej tego, co wolno, choć nie z prezydencką "prędkością autostradową". Dłuższe trasy na zachód - przez D zwykle powyżej 150/h, inne kraje - tyle, ile wolno. W sumie - silnika nie oszczędzam. Paliwo też bez szaleństw - najczęściej automatyczna eMila. Ale poniżej -20 dolewam depresator - nauczka po tym, jak po 3 godzinach jazdy, przy wyprzedzaniu stracił moc i zaświecił czerwone kontrolki. Było wtedy -32.
Kangoo II Privilege 1,5 dCi 78kW/105KM
Foto obok - mój poprzedni...