Mam zamiar nabyć Kangura więc pytam....

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Postprzez macropodia poniedziałek, 6 czerwca 2005, 08:32

Może warto kilka ostanich postów przenieść do nowego wątku "Automat"?
W zasadzie automaty występują obecnie tylko z silnikiem 1,6 16V ale nie wiadomo co będzie w przyszłości.
Dla osób które zastanawiają się nad wyborem automatu (np. ja 3 miesiące temu) informacje z tego wątku mogą być dość istotne a odnalezienie ich w tym miejscu nie jest zbyt intuicyjne.

JMS
Avatar użytkownika
macropodia
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 3
Dołączył(a): środa, 23 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Łódź

Silniki - różnice.

Postprzez xyz niedziela, 28 sierpnia 2005, 22:13

Czy mógłby mi ktos powiedzieć czym się różni silnik cDi od dTi? :roll: Czy to chodzi o wtrysk paliwa czy o co? :? A co do tych wtrysków, to który z nich ma wtrysk wstępny? :roll: :oops:
Renault Kangoo -> Stworzony by cieszyć. :D
Avatar użytkownika
xyz
KangooróFka
KangooróFka
 
Posty: 548
Dołączył(a): niedziela, 27 marca 2005, 23:00
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez rajder poniedziałek, 29 sierpnia 2005, 12:31

Różnice miedzy silnikami CDI (Mercedes) a dCI (Renault) są minimalne ponieważ pryncypialne rozwiązanie pozostają takie same.Oba silniki łączą technologie common-rail oba są wyposażone w turbosprężarke.Różnice wynikają jedynie z wykonania poszczególnych podzespołów, różnic konstruktorskich wybranych elementów czy programów sterujących np. ilość otworów w dyszy wtryskiwacza, różnica ciśnienia wrysku, inne rozwiązanie przedwtrysku, elektroniczne sterowanie łopatkami turbiny. Silnik CDI (Common-Rail Direct Injection) oraz dCi to bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przez elektrycznie sterowane wtryskiwacze, do których olej napędowy podawany jest pod sięgającym nawet 1600 barów ciśnieniem ze specjalnej pompy do rurowego kolektora. Takie rozwiązanie zapewnia, że na każdym wtryskiwaczu ciśnienie paliwa będzie takie samo. W porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami w silnikach Diesla zaletą układu jest to, że zarówno dawka paliwa, jak i początek wtrysku są odpowiednio dobierane przez moduł elektroniczny w zależności od aktualnego obciążenia silnika. Dużo wyższe ciśnienie wtrysku pozwala na dokładniejsze rozpylenie paliwa i uzyskanie bardziej jednorodnej mieszanki w komorze spalania. Proces spalania jest pełniejszy, co wpływa na ograniczenie emisji zanieczyszczeń i zmniejsza zadymienie spalin.W obu silnikach zastosowano faze przedwtrysku chociaż troszke inaczej jest to realizowane. W CDI nazywa się to Twin-pilot Faza wtrysku wstępnego umożliwia optymalny i płynny wzrost ciśnienia w cylindrze, co przyczynia się do zmniejszenia różnic temperatur w procesie spalania mieszanki i tym samym znacząco obniża poziom hałasu pracy silnika, szczególnie w niskim i średnim zakresie prędkości obrotowej. W Dci system kontroli silnika wysyła serię testową do wtryskiwacza cylindra w fazie wydechu. W momencie gdy impuls testowy powoduje mini-eksplozję, zostaje to wychwycone przez czujnik hałasu, który wysyła informację o tym do licznika. Ten z kolei precyzyjnie określając czas reakcji wtryskiwacza na to zdarzenie, może wprowadzić, o ile jest to konieczne, odpowiednią korektę. W ten sposób wtrysk wstępny jest zawsze odpowiednio dobrany i dostosowany do warunków przez cały okres żywotności silnika, co ma znaczący wpływ na polepszenie komfortu jazdy (brak hałasu lub jego znaczące się zmniejszenie), osiągów, jak również na zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza przez zespół napędowy.
Wiem że wygląda to troche skomplikowanie ale na pocieszenie Ci powiem że czasmi ludzie po politechnice sie w tym nie orientują :wink: :)
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez rajder poniedziałek, 29 sierpnia 2005, 12:43

heh po wysłaniu swojego posta zauważyłem że pytałaś o silnik DTi a nie dCi. :roll: Różnica jest taka że silnik dCi jest oparty o technologie common rail czyli wtrysku pod dużym cisnieniem (pisałem cześniej), a w dTi nie zdecydowano sie na common rail, jest tam zastosowany tylko bezpośredni wtrysk paliwa.
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez xyz poniedziałek, 29 sierpnia 2005, 13:13

Dobrze, powiedzmy że coś niecoś zrozumiałam choć nie było łatwo. :roll: Więc jeszcze raz: CDi i dCi to praktycznie te same silniki, tylko że mają niewielkie różnice konstrukcyjne, co wynika z faktu iż produkowane są przez dwie różne firmy Mercedesa i Renault ( i dlatego też mają różne nazwy) ? Jeśli coś źle mówię to proszę mnie poprawić, bo dopiero się uczę. :D A teraz dCi i dTi - oba producji Renault tylko różnica wtrystu.

Mam jeszcze jedno pytanie (pewnie nie ostatnie :oops: ), co to jest kolektor, jak mniej wiecej to wygląda i do czego tak właściwie służy :?:
Renault Kangoo -> Stworzony by cieszyć. :D
Avatar użytkownika
xyz
KangooróFka
KangooróFka
 
Posty: 548
Dołączył(a): niedziela, 27 marca 2005, 23:00
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez rajder poniedziałek, 29 sierpnia 2005, 14:41

No mniej więcej nie zagłębiając sie w szczególy tak jest. Producenci stosują różne nazwy dla tego samego np CDi to skrót od (Common-Rail Direct Injection) a np. HDI to high pressure direct injection, a w obu przypadkach chodzi o to samo. Jednak różnica między dCi a DTi jest znacząca bo w pierwszym mamy common rail czyli wspólną listwe zasilającą która ze swojego akumulatora(nie mylić z akumulatorem elektrycznym :wink: ) pobiera paliwo i wtryskuje je pod bardzo wysokim ciśnieniem znacznie wyższym od normalnaego ciśnienia wtrysku dla zwykłych turbodiesli bez common rail.Natomiast DTI to zwykły wtrysk bezpośredni czyli inaczej mówiąc paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do cylindra.
Jeśłi chodzi o kolektor to mamy kolektor dolotowy i wydechowy.Kolektor to "przewód" doprowadzający lub wyprowadzający mieszanke/spaliny z cylindra.kolektor wydechowy łączy sie z kilku rur zależy od ilości cylindrów w rure wydechową.To taka "plecionka" obrazowo to przedstawiając :)
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez zuwik poniedziałek, 29 sierpnia 2005, 14:50

rajder napisał(a):Różnice miedzy silnikami CDI (Mercedes) a dCI (Renault) są minimalne ponieważ pryncypialne rozwiązanie pozostają takie same...
Uczą tego na polibudzie? 8O Umiesz mnie zmotywować do sesji poprawkowej :wink:
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez xyz poniedziałek, 29 sierpnia 2005, 15:01

Bardzo dziękuję za wszelkie wyjasnienia. Ten kolektory nie są jednak taki straszne, myślałam że to może jakiś niepojęcie skomplikowane maszyny a to tylko "przewody". :D
Renault Kangoo -> Stworzony by cieszyć. :D
Avatar użytkownika
xyz
KangooróFka
KangooróFka
 
Posty: 548
Dołączył(a): niedziela, 27 marca 2005, 23:00
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez rajder poniedziałek, 29 sierpnia 2005, 15:32

hehe żuwik na polibudzie wskażą Ci tylko droge, pokażą gdzie i czego szukać, tak naprawde żeby sie czegoś dowiedzieć trzeba pogłębiać wiedze samemu. Ale na 4 roku dowiesz sie dużo fajnych rzeczy :)
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez xyz poniedziałek, 29 sierpnia 2005, 16:43

rajder napisał(a):hehe żuwik na polibudzie wskażą Ci tylko droge, pokażą gdzie i czego szukać, tak naprawde żeby sie czegoś dowiedzieć trzeba pogłębiać wiedze samemu.Ale na 4 roku dowiesz sie dużo fajnych rzeczy :)
Wskażą drogę :D to od października ruszam w drogę. Mam nadzieję, że jak Żuwik już się dowie co nieco o tych fajnych rzeczach, to się z nami podzieli. ;)
Renault Kangoo -> Stworzony by cieszyć. :D
Avatar użytkownika
xyz
KangooróFka
KangooróFka
 
Posty: 548
Dołączył(a): niedziela, 27 marca 2005, 23:00
Lokalizacja: Żywiec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron