problem z 1.5dci 82KM

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

problem z 1.5dci 82KM

Postprzez matysek poniedziałek, 4 września 2006, 18:05

Mam kangoo 1.5dci z listopada 2003 roku ze wszystkimi możliwymi bajerami, przejechane 96 tysięcy to tak w ramach info.
Problem polega na tym że samochód ma momenty że nie chce jechać tzn silnik jest jakby słabszy momentami, nie reaguje na wcisnięcie gazu. Myślę że nie jest to kwestia paliwa bo tankowaliśmy nawet na shellu specjalnie to wysoko oktanowe i jest cały czas to samo. Złe paliwo mogło najwyżej spowodowac obecną sytuację. Podejrzewam że sa to wtryski na tej podstawie że poczytałem troche w internecie na ten temat i jest to częsta przypadłość tego silnika. nie znalazłem niestety żadnego info w sprawie ewentualnych kosztów naprawy. Jeśli ktoś mógły mi udzielić jakieś info w tej sprawie byłbym wdzięczny.
Avatar użytkownika
matysek
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 4
Dołączył(a): niedziela, 3 września 2006, 23:00
Lokalizacja: Starachowice

Postprzez Gavel poniedziałek, 4 września 2006, 19:03

A kiedy wymieniałeś filtr paliwa?
Jak mój ojciec zalał kiedyś taką lipną ropke to objawy były identyczne, a wszystko wróciło do normy po wymianie filtra :)
Kangoo 1,5 dCi, 80 KM, wiśnia, klapa

Mandaryna by Gavel
Avatar użytkownika
Gavel
Vice Kangoomistrz 2009
Vice Kangoomistrz 2009
 
Posty: 155
Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 23:00
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postprzez Bullitt poniedziałek, 4 września 2006, 19:36

A jakieś inne objawy? Zapalaja sie kontrolki jakies?
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Postprzez skarb poniedziałek, 4 września 2006, 20:59

A może jedna świeca się wyświecowała albo coś z bliźniakiem gazu - bo gaz mamy w 1.5 dci na prund a nie na ciągnięcie linką. Miałem podobne objawy i mi wymienili ustrojstwo odpowiedzialne za dozowanie gazu.

Pozdro
2008 Kangoo II Privielege 1.5 dci 105 km - wszystkomający z cennika z wyjątkiem dachu szklanego.
2004 Kangoo I Helios 1.5 dci - 102 km
Avatar użytkownika
skarb
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 852
Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postprzez matysek poniedziałek, 4 września 2006, 21:37

Hmm ten filtr paliwa to wymieniany na bank oczywiście na orginalny jeszcze na gwarancji jak był a co do kontrolek to żadne się nie swiecą. Trzbea bedzie go chyba odstawić do serwisu bo w nieautoryzowanym warsztacie to sie nawet pod maskę boją zajrzeć:/
Tylko martwi mnie ile sobie za to policzą:(
Avatar użytkownika
matysek
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 4
Dołączył(a): niedziela, 3 września 2006, 23:00
Lokalizacja: Starachowice

Postprzez sw wtorek, 5 września 2006, 12:39

Czy jak go przegazujesz, to problem znika? Czy spadek mocy występuje w jakimś konkretnym zakresie obrotów? No i czy słyszysz gwizd turbiny, gdy moc spada?
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez matysek czwartek, 7 września 2006, 18:52

No niby tak tylko że naprawde musi nastąpic redukcja wda biegi w dół np przy 100km/h a to oznacze że obroty przekraczają 4 tysiące a jak wiemu diesel nie jest do takich przystosowany. Wtedy włąśnie zaskakuje i wraca moc, tylko że po ponownym ujęciu gazu sytuacja się powatarza. A teraz odnośnie turbiny to ciekawe bo nie sprawdzałem z reguły jeżdze z zamkniętymi szybami więc trudno mi było by to usłyszeć czy to silnik czy sprężarka. Muszę to sprawdzić.
Avatar użytkownika
matysek
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 4
Dołączył(a): niedziela, 3 września 2006, 23:00
Lokalizacja: Starachowice

Postprzez gekim poniedziałek, 11 września 2006, 09:51

W pierwszej kolejności sprawdz zawór EGR. Bardzo możliwe, ze jest już dobrze zakopcony. Czyszczenie może pomóc.

Sprawdz też czy okolice turbinki nie są spocone, a na wtryskiwacze jest jeden dobry sposób - test przelewów
Pozdrawiam
Gekim

Kangoo Alize 1,5 dCi 65KM - samica intensywnie niebieska, błyszcząca.
Avatar użytkownika
gekim
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 42
Dołączył(a): środa, 2 sierpnia 2006, 23:00
Lokalizacja: Rovaniemi / Warszawa

Postprzez sw poniedziałek, 11 września 2006, 14:30

matysek napisał(a):No niby tak tylko że naprawde musi nastąpic redukcja wda biegi w dół np przy 100km/h a to oznacze że obroty przekraczają 4 tysiące a jak wiemu diesel nie jest do takich przystosowany. Wtedy włąśnie zaskakuje i wraca moc, tylko że po ponownym ujęciu gazu sytuacja się powatarza. A teraz odnośnie turbiny to ciekawe bo nie sprawdzałem z reguły jeżdze z zamkniętymi szybami więc trudno mi było by to usłyszeć czy to silnik czy sprężarka. Muszę to sprawdzić.


99% EGR - mam to samo.
Gwizd turbiny dobrze slychac - wystarczy sie wsluchac. I to najlepiej przy ZAMKNIETYCH oknach.
sw
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1255
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2004, 00:00

Postprzez kavka poniedziałek, 11 września 2006, 15:38

Gwizd turbiny dobrze slychac - wystarczy sie wsluchac. I to najlepiej przy ZAMKNIETYCH oknach.

Różni ludzie różnie słysza . Mój ojcec nawet jak jedziemy koło ściany to nie słyszy a ja nawet przy zamkniętych oknach słysze każda zmiane ciśnienia :wink:
Obrazek
Avatar użytkownika
kavka
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1514
Dołączył(a): sobota, 16 lipca 2005, 23:00
Lokalizacja: Jaworzno

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość