przez Szumak czwartek, 5 listopada 2009, 21:39
Jak zawór stuka to pół biedy, można się spodziewać spadku osiągów (skrócenie czasu otwarcia zaworu a co za tym idzie pogorszenie procesu wymiany gazów w cylindrze), być może uderzające o siebie powierzchnie będą się odrobinę szybciej zużywać na skutek przeciążeń udarowych.... znacznie gorzej jest w drugą stronę, gdy luzy są zbyt małe, bo dochodzi wtedy do niedomykania się rozgrzanych zaworów. Grzybek zaworu, który się nie domknął nie może oddać ciepła i dochodzi do uszkodzeń z powodu zbyt wysokiej temperatury - wypala się gniazdo zaworu i sam grzybek. Nim do tego dojdzie również spadają osiągi, w skutek przedmuchów, spadku kompresji i spalania stukowego.
Suzuki Marauder [2001]:

Suzuki Burdelmam C50 [2006]

Był: Kangur Polarny 1.2 16V LPG [2002]:

Była: Babcia Asia 1.8 [1994]:
