
zuwik napisał(a):Źródła nie podam, ale na wykładzie było miesiąc temu
Musisz uwierzyć na słowo
Właśnie miałem to pisaćsiwy261976 napisał(a):wtrące się: na biegu z górki jest podawana mieszanka paliwowa, gdyby tak nie było.......... zresztą spróbujcie ztoczyć autko z górki na zgaszonym silniku .. bezpieczniejsza wersja doświadczenia albo czego nie polecam zgasić silnik w czsie jazdy z górki a oczywiście nie zapomnijcie mieć włączony bieg by było "hamowanie silnikiem" pomijając niebezpieczeństwo i koszty ewentualnej naprawy zobaczycie różnicę![]()
Takie teorie dotyczą naprawdę starych i prostych gaźników bez układów dodatkowych. Gdyby w gaźniku bez tzw. oszczędzacza hamować silnikiem, podciśnienie wysysałoby paliwo z gaźnika szybciej niż przy pełnym otwarciu przepustnicy. Natomiast oszczędzacz przy dużym podciśnieniu pod przepustnicą przymyka układ biegu jałowego, ale też nie może zamknąć zupełnie.Fakt mnie też uczono że auto spali mniej jeśli zdejme nogę z gazu i zostawię bieg włączony niż będe jechał na luzie z górki, w silnikach gażnikowych zmieniały się ciśnienia i dawka paliwa była faktycznie mniejsza
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości