Przeszczep silniczka

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Postprzez george czwartek, 2 marca 2006, 08:02

..dziwne rzeczy wychodzą mi z cytatami,coś się odwróciło.Trzeci raz już nie chcę edytowac.
george
był 1.2 RNA ; D7F '98
jest 1,5 DCI ; K9K '07
Avatar użytkownika
george
Vice Kangoomistrz 2008
Vice Kangoomistrz 2008
 
Posty: 613
Dołączył(a): środa, 19 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: GDAŃSK

Postprzez PanKot czwartek, 2 marca 2006, 09:53

ziggy napisał(a):Mam prosbe.
Napisz prosze dokladnie wszystkie rzeczy ktore zostaly kupione i wszystko co zostalo zrobione w Twoim autku.

częśći:
- pierścienie
- panewki główne
- panewki korbowodowe
- śruby do głowicy
- pompa olejowa (jak nowa)
- komplet uszczelek i uszczelniaczy
- czujnik ciśnienia oleju
- filtr oleju
- olej
- płyn do układu chłodzenia
- silikon, zmywacz, odtłuszczacz
szlifiernia:
- planowanie głowicy
- sprawdzenie ciśnieniowe
- docieranie zaworów
- szlif wału

(tydzień wcześniej, 120km przejechane):
- pompa wodna
- pasek rozrządu
- napinacz
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez darecki czwartek, 2 marca 2006, 14:30

PanKot napisał(a):
ziggy napisał(a):Mam prosbe.
Napisz prosze dokladnie wszystkie rzeczy ktore zostaly kupione i wszystko co zostalo zrobione w Twoim autku.


- szlif wału


A jednak :!: I bardzo dobrze! :D
było:kangoo 1.4 lpg 2001
jest:kangoo 1.5 dci 2011
darecki
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 28 marca 2005, 23:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Postprzez ziggy piątek, 3 marca 2006, 00:30

Hmm

Niechcialbym sie za bardzo czepiac ale zawory to byly tylko docierane ? nie szlifowane ? ile autko mialo przebiegu przed operacja ? czy jezdzilo tez na gazie ?
Nie chce wyjsc tu na cfaniaczka ktory wyszukuje co inni zrobili zle, tylko sam robie czesto takie operacje i troszke jestem zdziwiony ze samo docieranie wystarczylo. Zawory sie dociera nowe albo po szlifowaniu to takie ostateczne wygladzanie przylgni. Z kolei jesli wystarczylo samo docieranie to co wogle bylo zle w tym silniku? Moze byly szlifowane a zle zrozumiales/napisales.


--
Pozdrawiam Ziggy
Avatar użytkownika
ziggy
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 36
Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2006, 00:00

Postprzez PanKot piątek, 3 marca 2006, 13:18

ziggy napisał(a):Hmm

Niechcialbym sie za bardzo czepiac ale zawory to byly tylko docierane ? nie szlifowane ? ile autko mialo przebiegu przed operacja ? czy jezdzilo tez na gazie ?

W tej chwili nie potrafię Ci odpowiedzieć czy były również szlifowane zawory ale może i tak było. Na kartce mam między innymi asło: "zawory".
Głowica była robiona gdzie indziej - w dobrym warsztacie. Wierzę, że zrobili to co trzeba.
W/g licznika auto miało 165tys. i nie jeździło na gazie.
Nie wiem jak to określić inaczej ale powiem, że stan silnika był "dziwny".
Cylindry miało ledwo wyczuwalny próg. Miałem porównanie, na silniku VW Passata, który przejechał 150tys. km próg był bardzo wyczuwalny.
Dlatego nie robiłem szlifu cylindrów.
Pierścienie straciły sprężystość, można było je rozginać i tak zostawały.
Tłoki były w idealnym stanie wiec zostały a nowe zwróciłem do sklepu.
Jedna panewka główna miała rysy. Wal poszedł do szlifu. Pozostałe panewki nie miały śladów uszkodzeń. Wymieniono.
Dziwne rzeczy były natomiast na dole silnika:
Pompa olejowa porysowana na płaszczyznach kół zebatych i na obudowie. Zawór porysowany 8O (jednak jest zawór w pompie olejowej).
Na dnie miski olejowej jakaś substancja o konsystencji smoły wymieszanej z silikonem. Trudno było ją usunąć z komór miski olejowej.
Nie robiłem osobiście tego remontu, zostawiłem autko u znajomego mechanika i dojeżdżałem codziennie aby popatrzeć jak to wszystko wygląda nie z potrzeby nadzoru ale z ciekawości. Mam zaufanie do tego mechanika i nie spodziewam się aby odstawił jakąś fuszerkę. Raczej zrobił to dokladnie za rozsądną kasę i nie naciągną mnie na niepotrzbne wydatki.
Mam jeszcze jeden mały defekcik, który pozostał do zrobienia na "kiedyś tam". Jedna z aluminiowych dźwigni klawiatury jest już rozklepana i jest na granicy mozliwości regulacji. "Kiedyś sie ją zrobi" - tak mi powiedział mechanik. I to dobrze bo nie miałbym już ani grosza teraz na dołożenie.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez ziggy piątek, 3 marca 2006, 21:31

No tak to wszystko sie zgadza.

Mysle ze zaworki byly szlifowane bo w warsztacie gdzie robia obrobki mechaniczne nikt by tak tego nie zrobil, byc moze bie potrzebnie namieszalem ale wydawalo mi sie to troche dziwne. Pewnie tylko kwestja nomenklatury.
Jezeli chodzi o dol silnika to wszystko jest w normie tak jak pisalem wczesniej doly E7J sa "pancerne" i jedyne co mozna to pierscianki wymienic. Jezeli panewka byla porysowana to znaczy ze prawdopodobnie owa maz o ktorej pisales blokowala ktorys kanal olejowy. Miejmy tylko nadzieje ze mechanik ktory to skladal sprawdzil to dokladnie. Tak jak juz tez wczesniej pisalem mam u siebie w warsztacie rozlozony taki E7J i dol jest idealny ( moze poza pierscionkami).
Pewnie ze w pompie musi byc jakis zaworek (i nawet sprezynka) jest to regulator cisnienia oleju, powinien byc takowy w kazdym silniku (lub wiekszosci).
A jezeli w dzwigience starczylo regulacji to mozna to spokojnie zrobic przy kolejnej regulacji. Pamietajcie tez ze wszyscy ktorzy jezdza na gazie powinni regulowac luz zaworowy co zmiane oleju, poniewaz przy jezdzie na gazie gniazda "siadaja" jak sie to zaniedba to sie wypalaja zaworki i gniazda.

Mam nadzieje ze nie namieszalem za bardzo przeez te dygresje.

--
Pozdrawiam Ziggy
Avatar użytkownika
ziggy
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 36
Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2006, 00:00

Postprzez branio piątek, 3 marca 2006, 21:44

ktorzy jezdza na gazie powinni regulowac luz zaworowy co zmiane oleju

Już widzę z jaką ochotą byś podchodził do D7F :lol:
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Alberciak sobota, 4 marca 2006, 10:51

Zbyszku a co z majonezem, który zbierałeś w słoiczku? Poprawił się smak po remoncie :lol:
POZDRAWIAM
_______________________________________
1,5 dCi Privilege
Gwiezdny Pył
Avatar użytkownika
Alberciak
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 368
Dołączył(a): sobota, 22 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa - BEMOWO

Postprzez branio sobota, 4 marca 2006, 15:35

No właśnie :!:
Z pierwszego tłoczenia najlepszy
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez PanKot sobota, 4 marca 2006, 22:42

Alberciak napisał(a):Zbyszku a co z majonezem, który zbierałeś w słoiczku? Poprawił się smak po remoncie :lol:


Produkcja majonezu wstrzymana.
Odpowiedzialny za to jest mój znajomy mechanik - odpowie za to :!:
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron