Temperatura :-)

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Temperatura :-)

Postprzez Hugoon środa, 23 sierpnia 2006, 08:23

Mam pytanie do kolegów forumowiczów. Otóż kangurka mam od miesiąca, kupiłem go od "pewnej osoby", ma przejechane 145 tyś (rok 1999) silnik 1.4 Zastanawia mnie jak to jest z tym wskażnikiem temperatury, strasznie mi skacze, raz jest na drugiej kresce, od dołu, a raz ponad trzecią. Nie wiem jaka jest norma i na jakim poziomie temperatura powinna się utrzymywać i czy wogóle ta temperatura ma być w miarę stała. Wiem że macie ogromne doświadczenie więc proszę podpowiedzcie :-)
Avatar użytkownika
Hugoon
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): czwartek, 27 lipca 2006, 23:00
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez akagi środa, 23 sierpnia 2006, 08:54

z autopsji wiem że powinna być pośrodku-zimą powolutku rośnie i zatrzymuje się w pół drogi, gorącym latem w korkach maksymalnie 3/4
Avatar użytkownika
akagi
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 107
Dołączył(a): sobota, 15 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: sinsiti

Postprzez Hugoon środa, 23 sierpnia 2006, 09:04

hmmm...i to niestety oznacza, że z moją jest coś nie tak bo nawet jadęc cały czas 60km/h temperatura jest w stanie podskoczyć do 3/4 :-( .... czy wiesz może co jest odpowiedzialne za to ? termostat ?
Avatar użytkownika
Hugoon
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): czwartek, 27 lipca 2006, 23:00
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez KiK środa, 23 sierpnia 2006, 09:39

Hugoon, a sprawdzałeś w jakim stanie masz płyn w układnie chłodzenia? Ile go w ogóle jest i czy nadaje się do dalszej eksploatacji?

Kuba
www.pomozlence.pl/aukcja.html
Czarny XX Super Blackbird '01
Granatowy C8 2,2 '03
Czerwony Kangoorek 1,4 `99 ... już ex
Avatar użytkownika
KiK
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje Prezes i jego Pomocnik naszego klubu, NIEEECH ŻYYYJEEE NAM!
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje Prezes i jego Pomocnik naszego klubu, NIEEECH ŻYYYJEEE NAM!
 
Posty: 1323
Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2006, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Hugoon środa, 23 sierpnia 2006, 09:58

Płyn był wymieniany jakieś 2 miesiące temu, podobno. Ale są nowe fakty zauważyłem, że z pompy wodnej kapie :-( Czy to może być z tym związane ? aaa i podobno przy okazji wymiany pompy trzeba wymieniać pasek rozrządu ??!!!?? Czy to prawda ? Wymieniany był jakieś 8 tysięcy km. temu :-(
Avatar użytkownika
Hugoon
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): czwartek, 27 lipca 2006, 23:00
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Ble środa, 23 sierpnia 2006, 10:22

Hugoon napisał(a):Płyn był wymieniany jakieś 2 miesiące temu, podobno. Ale są nowe fakty zauważyłem, że z pompy wodnej kapie :-( Czy to może być z tym związane ? aaa i podobno przy okazji wymiany pompy trzeba wymieniać pasek rozrządu ??!!!?? Czy to prawda ? Wymieniany był jakieś 8 tysięcy km. temu :-(

Coś z tym paskiem nie tak , jeśli jest taka potrzeba to bardziej pasek napędowy
Czerwone 1,4 rocznik 2000
Avatar użytkownika
Ble
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 137
Dołączył(a): niedziela, 18 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Śrem

Postprzez Hugoon środa, 23 sierpnia 2006, 11:54

ale podobno pasek rozrządu napędza też pompę ! Nie wiem nie znam się miałem do tej pory forda ;-(
Avatar użytkownika
Hugoon
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): czwartek, 27 lipca 2006, 23:00
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez yagrafbis środa, 23 sierpnia 2006, 12:07

Coś w tym chyba jest :!: - ciekła kangusiowi pompa ( no powiedzmy pociła się )
no to wymienili:
-POMPA WODY
-ROLKA PASKA ROZRZĄDU
-PASEK ROZRZĄDU
a wszystko to zakitowali MASĄ USZCZELNIAJĄCĄ :?: :D

cała impreza - 349,59 pln, po 5% rabacie
dodam, że części oryginalne, nie wiem tylko co z masą uszczelniającą? - czy oryginalna :idea:

Zbyszek
Joanna na pokładzie


http://www.klubsuzuki.pl
Avatar użytkownika
yagrafbis
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 354
Dołączył(a): wtorek, 21 lutego 2006, 00:00
Lokalizacja: Patrzy na nas gdzieś z góry...

Postprzez PanKot środa, 23 sierpnia 2006, 12:18

Hugoon napisał(a):ale podobno pasek rozrządu napędza też pompę ! Nie wiem nie znam się miałem do tej pory forda ;-(


Tak, to prawda, że pasek rozrządu napędza również pompę.
Złe dzialanie pompy, jak najbardziej może objawiać się skokami temperatury, choć podobny objaw może występować przy uszkodzonym termostacie.
Co by nie powiedzieć musisz szybko się tym zająć aby nie zatrzeć silniczka. Zacznij od pompy - skoro cieknie. Termostat zawsze zdążysz wymienić później jak sprawdzisz układ z nową pompą.
Jeśli masz już 145 tys. przbiegu to raczej zbliża się druga wymiana paska. Dziwne, że był wymieniany dopiero przy 137 tys.km. Jakoś tak... "po chińsku".
Jeśli nie znasz dobrze poprzedniego właściciela to nie ufaj w te 8 tys.
Pasek nie kosztuje więcej niż 70,-zł, pompa około 180,-zł
Wymień razem.
Do tego polecałbym również wymienić pasek alternatora, chociaż jak on się zerwie to tylko prądu miał nie będziesz a inne szkody nie wystąpią.
Gdyby zerwał się pasek rozrządu to straty możesz liczyć w tysiącach.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez branio środa, 23 sierpnia 2006, 14:33

Sprawdź czy nie wydobywają się pęcherzyki ze zbiornika wyrównawczego :idea:
Po około 4min po odpaleniu róra do chłodnicy powinna yć ciągle zimna ,jeśli nie jest termostat do wymiany.
Pompę wymień,120PLN,może mieć połamane łopatki.
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron