Hugoon napisał(a):ale podobno pasek rozrządu napędza też pompę ! Nie wiem nie znam się miałem do tej pory forda ;-(
Tak, to prawda, że pasek rozrządu napędza również pompę.
Złe dzialanie pompy, jak najbardziej może objawiać się skokami temperatury, choć podobny objaw może występować przy uszkodzonym termostacie.
Co by nie powiedzieć musisz szybko się tym zająć aby nie zatrzeć silniczka. Zacznij od pompy - skoro cieknie. Termostat zawsze zdążysz wymienić później jak sprawdzisz układ z nową pompą.
Jeśli masz już 145 tys. przbiegu to raczej zbliża się druga wymiana paska. Dziwne, że był wymieniany dopiero przy 137 tys.km. Jakoś tak... "po chińsku".
Jeśli nie znasz dobrze poprzedniego właściciela to nie ufaj w te 8 tys.
Pasek nie kosztuje więcej niż 70,-zł, pompa około 180,-zł
Wymień razem.
Do tego polecałbym również wymienić pasek alternatora, chociaż jak on się zerwie to tylko prądu miał nie będziesz a inne szkody nie wystąpią.
Gdyby zerwał się pasek rozrządu to straty możesz liczyć w tysiącach.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.