Nierówna praca silnika 1.6 16V

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Nierówna praca silnika 1.6 16V

Postprzez JerryPL sobota, 5 września 2009, 14:06

Witam,
Temat był wielokrotnie przerabiany na forum, odszukałem wiele potencjalnych problemów jakie mogą powodować bieżący stan mojego auta, ale może ktoś będzie potrafił mi sprecyzować co jest problemem.

Kangoo 1.6 16V automat:
Nagle silnik zaczął nierówno pracować. Miga pomarańczowa kontrolka check engine. Poniżej 2000obr trzęsie silnikiem niemiłosiernie, powyżej pracuje w miare równo, ale brakuje mu mocy. Do tego leci lekki smród z nawiewów, taka spalenizna ale dosyć dziwna :)
Cewki już były w przeszłości wymieniane dwukrotnie na gwarancji, przy czym wtedy były jeszcze gorsze objawy (gasł na wolnych). Jako ciekawostke powiem, że od ostatniej wymiany w serwisie mam 3 cewki Valeo szaro-błękitne i 1 cewke Sagem bordową.
Stwierdziłem, że może to cewki. Na forum było napisane że najlepiej wykręcić świece i kręcąc rozrusznikiem zobaczyć, która świeca nie iskrzy. Niestety mój klucz do świec jest za krótki (ja mam za krótki czy do Renault trzeba mieć specjalne klucze do świec?). Zamiast tego po kolei odpinałem kostke od każdej cewki. Dla każdej z 4 cewek odłączonych silnik pracował dużo gorzej niż z podłączonymi więc nie zdiagnozowałem która jest uszkodzona.
I pytanie: Czy to możliwe że cewka jest uszkodzona, ale raz działa, raz nie? Rozumiem że najprościej stwierdzić to kupując właściwy klucz do świec i przetestować na świecach.
Drugie pytanie: Czy to może być czujnik wału? Z tego co czytałem objawy są podobne.
Trzecie: A może rozrząd przeskoczył? W książce serwisowej jest napisane że co 5 lat wymieniać, mimo że przebiegowo to dopiero połowa drogi do wymiany.

Dzięki za wszelką pomoc,
Pozdrawiam
2004r 1.6 16V automat
JerryPL
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 5
Dołączył(a): sobota, 5 września 2009, 10:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nierówna praca silnika 1.6 16V

Postprzez branio sobota, 5 września 2009, 15:37

Sprawdź cewki unosząc je nad świecę.
CPW w zasadzie wykluczam
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Nierówna praca silnika 1.6 16V

Postprzez Lucass sobota, 5 września 2009, 18:57

JerryPL napisał(a):Temat był wielokrotnie przerabiany na forum
Ale nie na tym silniku :lol: ;)
Sprawdź czujnik ciśnienia zasysanego powietrza w kolektorze.
czujnik podciśnienia.jpg
czujnik podciśnienia.jpg (45.26 KiB) Przeglądane 1446 razy

Kiedyś niechcący mi się wypiął i też trzepało silnikiem niemiłosiernie, do tego dymił, jak źle wyregulowany kaszlak.
Rozrząd niestety może to być, ale nie sprawdzisz inaczej jak rozbierając. :?
Zapraszamy do Krakowa, mamy z braniem doświadczenie w tym temacie :mrgreen:
Klucza szukaj w normalnych (zwykłych, starych - jak wolisz ;) ) sklepach moto. Ja tak kupiłem swój. Musi być rurkowy, inny nie wejdzie. Kupuj jak najdłuższy, nie pamiętam ile ma mój ale ponad 20 cm na pewno. Cewki jednak to chyba nie będą. Świece chyba aż takich efektów nie dawałyby, chociaż jeżeli nie były długo wymieniane...
Czujnik GMP to raczej kłopoty z rozruchem.
Dziwna ta spalenizna - znaczy wentylator zasysa smród z pod maski. Ale co leci z pod maski? :roll:
A co leci z rury wydechowej?
Pomarańczowa kontrolka? Ta po prawej u dołu? To kontrolka niesprawności "systemu przeciwdziałania nadmiernej emisji toksycznych składników spalin" Tak pisze książka :lol:
Może m. in. wskazywać na uszkodzenie którejś sondy lambda.

Nie ukrywam, że jestem zainteresowany faktyczną przyczyną i sposobem naprawy :mrgreen:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Nierówna praca silnika 1.6 16V

Postprzez JerryPL poniedziałek, 7 września 2009, 10:10

Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz Lucass.
Kostka czujnika jest dobrze wpieta, sam czujnik jest dosyc luzno w kolektorze (mozna nim pokrecic na boki), ale nie da sie go wyciagnac, siedzi mocno. Natomiast przy wypietej kostce silnik na wolnych obrotach pracowal identycznie jak z wpieta.
Zasysa z komory silnikowej, tam jest taki sam smrod. Nie ma zadnego dymu. Pojawia sie tylko jak silnik sie nagrzeje porzadnie. Nie jest to taki zapach jak palonego plastiku ale bardziej organiczno-chemiczny. Z rury nie ma zadnego dymu.
Sprawdze jeszcze swiece no i w srode jade do serwisu.
Bede informowal.
2004r 1.6 16V automat
JerryPL
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 5
Dołączył(a): sobota, 5 września 2009, 10:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nierówna praca silnika 1.6 16V

Postprzez branio poniedziałek, 7 września 2009, 14:29

Wyciek z nagrzewnicy
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Nierówna praca silnika 1.6 16V

Postprzez Bullitt poniedziałek, 7 września 2009, 14:38

A nie można najprościej - sczytać błędy, zamiast wróżyć z fusów?

To mogą byc np wypadające zapłony, lambda, egr...

Co do klucz, to najlepsza po prostu nasadka do kpl kluczy nasadowych, dobierasz taka przedłużkę jaka potrzebna.
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Re: Nierówna praca silnika 1.6 16V

Postprzez Lucass poniedziałek, 7 września 2009, 16:16

Bullitt napisał(a): egr...
Nie u nas :mrgreen:
Ale co do sczytania błędów to fakt.
JerryPL popatrz na podpis Bullitta :)
Z tym smrodem, to pewnie coś kapie na kolektor wydechowy. A uszczelki czasem z pod głowicy nie wydmuchnęło?
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Nierówna praca silnika 1.6 16V

Postprzez kucanty poniedziałek, 7 września 2009, 21:06

....możliwe że dostał przedmuch pomiędzy cylindrami. Tak miałem. I obiawy podobne.... ale bez smrodu.
kucanty
...Óć ...(miasto w remoncie)
kangoo I 1.2 98 r. ...bardziej czerwony i większy jest tylko tramwaj...chyba!
...i nikt nie traktuje mnie poważnie...może i dobrze!
kucanty
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 644
Dołączył(a): czwartek, 29 stycznia 2009, 13:59
Lokalizacja: Łódź

Re: Nierówna praca silnika 1.6 16V

Postprzez Szumak wtorek, 8 września 2009, 07:02

Bullitt napisał(a):Co do klucz, to najlepsza po prostu nasadka do kpl kluczy nasadowych, dobierasz taka przedłużkę jaka potrzebna.

Do tego potrzebny jest jeszcze odpowiednio wąski klucz nasadowy... a to nie jest prostsze do dostania - przeszukałem castoramy, obi i kilka sklepów motoryzacyjnych. Że są, to nie wątpię, bo widziałem u mechanika.
Klucz do świec renówek można dostać na allegro.
Ja kupiłem w obi dwa klucze rurkowe, takie ordynarne z blachy - jeden pasujący do świec (chowa się cały) drugi pasujący na wcisk do tego pierwszego.
Suzuki Marauder [2001]:
Obrazek
Suzuki Burdelmam C50 [2006]
Obrazek
Był: Kangur Polarny 1.2 16V LPG [2002]:
Obrazek
Była: Babcia Asia 1.8 [1994]:
Obrazek
Avatar użytkownika
Szumak
Vice Kangoomistrz 2012
Vice Kangoomistrz 2012
 
Posty: 1963
Dołączył(a): piątek, 27 czerwca 2008, 11:26
Lokalizacja: SBI - GMB - GWE

Re: Nierówna praca silnika 1.6 16V

Postprzez Bullitt wtorek, 8 września 2009, 08:16

Facom
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości