HAMULCE... słaba strona kangoora :(

czyli wszystko na temat tuningu mechanicznego i optycznego

Postprzez Bullitt środa, 9 maja 2007, 12:55

Jak juz bedziesz zmienial, to warto jeszcze pare groszy dołożyc :wink:
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Postprzez shoti środa, 9 maja 2007, 14:51

kavka napisał(a):Ale tu właśnie chodzi o to żeby auto zatrzymywało się jak najszybciej bez blokowania kół :wink:


chyba nie za bardzo rozumiem zasadność. zakładając ,że nie chodzi o jazde w stylu 0-180 kph i hamowanie do 0 kph kilka razy z rzędu i że seryjne hamulce (ok niech bedzie do pierwszych kilku użyć) pozwalają na zablokowanie kół przy hamowaniu to wg mnie są super. Jak wymienie sobie na wentylowane/nacinane sportowe super cuda kilkunasto zaciskowe i ich skuteczność jeszcze wzrośnie to logicznie rzecz biorąc koła się będą blokowały jeszcze szybciej albo przy lżejszym naciskaniu na pedał. I tu moje wątpliwości czy jak kupie sobie super-hiper-w stylu WIZZ'a to czy to znaczy ,że zatrzymam sie szybciej ? Bo wg mnie jak klocki i tarcze dają z siebie wszystko to reszta zależy już tylko od opony. Zgoda, hamulce są niewystarczające jak deptam pedał na maksa a auto sie zachowuje jak z ABS'em i nie moge zablokować kół- to wtedy racja.
Kangoorek Alize 1.2 16V a'la 4x4 - rodzi się... Shadow Kangoo v3.46
Avatar użytkownika
shoti
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 697
Dołączył(a): czwartek, 13 lipca 2006, 23:00
Lokalizacja: Racibórz

Postprzez AdiK środa, 9 maja 2007, 15:41

Po zmianie kól na 15 i paru przyhamowaniach z 140km/h orginalne tarcze zrobily sie fioletowe czyli byly już za slabe do lepszych opon.
Zalecana kolejność:
-hamulce
-koła i opony
-wirus
-audio

http://www.hamulce.net/tabel.htm
Pozdrawiam Adrian

Był KaleidoGwiezdnyPył 1.5dci75
Jest Peugeot 5008 2.0HDI
Avatar użytkownika
AdiK
Kangoomistrz 2009
Kangoomistrz 2009
 
Posty: 1033
Dołączył(a): środa, 7 kwietnia 2004, 23:00
Lokalizacja: poszukiwana

Postprzez miguello środa, 9 maja 2007, 19:25

Nie wiem czy ta kolejność jest dobra :twisted:

Znaczy się jest, jeżeli felgi które chce kupić tez będą 14-stki

Bo z tego co pisał Bullit lepiej najpierw zmienić na 15-stki żeby było miejsce na większą średnice tarcz...

Najlepiej to zrobić w kolejności:
Hamulce+Felgi+Audio ZA JEDNYM RAZEM :D :D :D he he he


pozdrawiam
nie ważne czym jeździsz...ważne jak tym jeździsz...

BYŁO 1.4 LPG 99r.

KANGOO+ XENON+ ALU17"+ AUDIO BLAUPUNKT = LANS MACHINE

Obrazek
Avatar użytkownika
miguello
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 218
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2007, 23:00
Lokalizacja: K-ce

Postprzez kavka środa, 9 maja 2007, 20:32

chyba nie za bardzo rozumiem zasadność. zakładając ,że nie chodzi o jazde w stylu 0-180 kph i hamowanie do 0 kph kilka razy z rzędu i że seryjne hamulce (ok niech bedzie do pierwszych kilku użyć) pozwalają na zablokowanie kół przy hamowaniu to wg mnie są super. Jak wymienie sobie na wentylowane/nacinane sportowe super cuda kilkunasto zaciskowe i ich skuteczność jeszcze wzrośnie to logicznie rzecz biorąc koła się będą blokowały jeszcze szybciej albo przy lżejszym naciskaniu na pedał. I tu moje wątpliwości czy jak kupie sobie super-hiper-w stylu WIZZ'a to czy to znaczy ,że zatrzymam sie szybciej ? Bo wg mnie jak klocki i tarcze dają z siebie wszystko to reszta zależy już tylko od opony. Zgoda, hamulce są niewystarczające jak deptam pedał na maksa a auto sie zachowuje jak z ABS'em i nie moge zablokować kół- to wtedy racja.

To nie jest tak ... Przy większych tarczach i klockach masz większą powierzchnie hamowania i chyba trudniej jest zablokować tarcze o średnicy 300 mm niż 200 mm (dane czysto teoretyczne :wink: ) ... Napewno z punktu widzenia fizyki jest to do racjonalnego wytłumaczenia ale ja fizykiem nie jestem więc się nie wypowiadam tylko mówie jak na chłopski rozum to wygląda :wink:
Nie wiem czy ta kolejność jest dobra Twisted Evil

Znaczy się jest, jeżeli felgi które chce kupić tez będą 14-stki

Bo z tego co pisał Bullit lepiej najpierw zmienić na 15-stki żeby było miejsce na większą średnice tarcz...

No jak robić to za jednym zamachem najpierw tarcze , później felgi 15' :wink:
Obrazek
Avatar użytkownika
kavka
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1514
Dołączył(a): sobota, 16 lipca 2005, 23:00
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez _ONE_ czwartek, 10 maja 2007, 07:37

Przy standardowych zaciskach i klockach powierzchnia hamowania na obu tarczach jest taka sama.
Obrazek
Avatar użytkownika
_ONE_
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1819
Dołączył(a): środa, 24 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez kavka czwartek, 10 maja 2007, 08:00

Przy standardowych zaciskach i klockach powierzchnia hamowania na obu tarczach jest taka sama.

No to co w taki razie wpływa na poprawe hamowania ?? Jakość materiałów , lepsze odprowadzenie ciepła ?? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
kavka
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1514
Dołączył(a): sobota, 16 lipca 2005, 23:00
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Bullitt czwartek, 10 maja 2007, 08:05

_ONE_ napisał(a):Przy standardowych zaciskach i klockach powierzchnia hamowania na obu tarczach jest taka sama.


A jak chciałbys załozyc te standartowe zaciski do wiekszych tarcz :?: :wink:
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Postprzez _ONE_ czwartek, 10 maja 2007, 08:13

Jeżeli mówimy o standardzie (fabryce), to większa tarcza, konstrukcja ma przewagę, co za tym idzie ma większą zdolność odprowadzania ciepła... ekstremalne temperatury i powiązany z tym skład mieszanki klocka to czynniki, które mają bezpośredni wpływ na efektywność hamowania
Obrazek
Avatar użytkownika
_ONE_
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1819
Dołączył(a): środa, 24 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez _ONE_ czwartek, 10 maja 2007, 08:15

Bullitt, pochwal się od czego masz te zaciski :twisted:
Obrazek
Avatar użytkownika
_ONE_
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1819
Dołączył(a): środa, 24 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron