LPG do mojego Kangurka

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

LPG do mojego Kangurka

Postprzez adieeknz sobota, 16 kwietnia 2011, 18:14

WItam, dawno tutaj nie byłem, a chwilowo potrzebuje pomocy w wyborze.

Na stan krayzysowy odnośnie cen paliwa powstało pytanie odnośnie zmienijszenia kosztow.
Chce założyć "podtlenek" LPG :lol:

Silnik 1,4 8v Kagoorek z roku 2001

Możecie mi doradzić na co zwrócić uwagę? Jaki gaz? Jakie firmy?
A najlepiej z terenu Łodzi miejsce gdzie dobrze zakładają gaz za niska cenę?

Pozdrawiam,
adieeknz
Renault Green Kangoo 2001 1.4 (75KM) Petrol + LPG Power ??????
Avatar użytkownika
adieeknz
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 121
Dołączył(a): niedziela, 11 października 2009, 12:21

Re: LPG do mojego Kangurka

Postprzez sutsirhc niedziela, 17 kwietnia 2011, 18:55

Na moim skoczku to praktycznie to jest cała instalka na Tomasetto z centralką Bingo S (Skoczek 1.2 8V) już natrzepałem na tym jakies 70000km przy przebiegu ponad 220000km
przy najmniejszym kłopocie związanym z LPG (oczywiście oleje płyny i inne filtry z kablami wymieniałem na bieżąco) dodam ze jeżdże po aglomeracji śląskiej.
A tankuję gdzie mi popadło (z zasady tankuje na małych stacyjkach z gazem) Więc zachęcam innych użytkowników "zapalniczek" do omówienia innych configów. Dla ułatwienia dodam że spalanie przy jezdzie miejskiej to przy niewyregulowanym gazie to miałem jakieś 8l/100km(jazda miejska)
zahaczony 1.2 RN silnik D7F instalacja Tomasetto sterownik BINGO kupiony dla "maleństwa" na foto
Avatar użytkownika
sutsirhc
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 29
Dołączył(a): czwartek, 12 marca 2009, 14:40
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój (miasto bez rynku)

Re: LPG do mojego Kangurka

Postprzez bajprzeznet środa, 20 kwietnia 2011, 08:30

Akurat z gazem miałem trochę do czynienia więc może pomogę.

Przy montażu sekwencji trzeba zwrócić uwagę na komputer instalacji, listwę wtryskiwacze oraz ew. reduktor itp.
Przy niewielkich silnikach z niedużą mocą, jak 1.2 czy 1.4 wystarczają zwykłe reduktory Silver, które są do niecałych 100KM. Takie też wszędzie montują.
Listwa jeśli ma być to w miarę niedroga a solidna to Magic JET lub trochę tańsze OMVL REG. Valtek - też działa, ale jednak są wolniejsze a różnica w cenie minimalna. Jeśli chodzi o sterownik to najlepiej albo STAG albo Diego G3. Obecnie częściej proponują Diego, w sumie nie ma wielkich różnic, oba to polskie wyroby, z polskim interfejsem oraz do każdej z nich pasuje kabelek z allegro za 40zł.

Czego unikać?
Listw mimo wszystko Valteków, oraz wszelkich Apache IG1 itp. Są niewiele tańsze a jednak gorsze.

Można oczywiście pokusić sie o super "markową" instalacje BRC, tylko tak naprawdę pod względem ekonomicznym wychodzi to sporo drożej, bo droższa jest sama instalacji, serwis a także ew. naprawy pogwarancyjne - bo wtedy każdy chce zostać przy BRC. Przy zwykłej sekwencji, chcesz wymienić listwę, zmieniasz na dowolną i też będzie bez problemów pasować itp. Przy LPG w dzisiejszych czasach najopłacalniej wychodzi to co jest popularne - ponieważ nie ma problemu z serwisem, regulacjami, naprawami itd. A filtry i membrany będą sie niszczyć i w instalacji za 2300 i za 3500...

Powyższe instalacje spisywały się super czy to w Fordzie Galaxy - 80K km w 20 miesięcy czy w Astrze 2 - 30k km w 18 miesięcy.

Jeśli chodzi o zakłady w Łodzi.

Najlepszy i najdroższy jest NAGAZ Stefanowski - ja bym jednak tam nie jechał, bo różnica w cenie to nie 200zł a często ok 1 tysiąca - a sprzęt montują często identyczny jak konkurencja.
Auto gaz Ryś - Dachowa 22 - tutaj koszt instalacji to 2300zł, ogólnie facet dosyć uczciwy i znający sie na rzeczy.
Gabi - Kwidzyńska, dawniej Polna - opinie mieli kiedyś taką sobie, ja osobiście montowałem instalacje w 3 autach i nie było problemu, nawet jak w jednym nawalił jeden wtryskiwacz to od razu dali listwę zastępczą i tamtą po reklamacji u producenta wymienieli na nową. Koszt instalacji także 2300zł.
Eko-Auto, Rokicińska - opinie słyszałem dobre, wiem ze montują do kangura już za niecałe 2200, na kompie Diego oraz listwie OMVL.

O tych zakładach krążą niezłe opinie, na pewno coś mi umknęło, ale mam nadzieje że pomogłem :-)

Pozdrawiam
bajprzeznet
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 8
Dołączył(a): niedziela, 3 kwietnia 2011, 08:09

Re: LPG do mojego Kangurka

Postprzez adieeknz poniedziałek, 2 maja 2011, 18:00

No i założyłem LPG.. chwilowo testuje. Mam nadzieje ze dobrze będzie się sprawował, ekonomia przede wszystkim w czasie kryzysu :D

Może ktoś się zna, i oceni :)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Renault Green Kangoo 2001 1.4 (75KM) Petrol + LPG Power ??????
Avatar użytkownika
adieeknz
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 121
Dołączył(a): niedziela, 11 października 2009, 12:21

Re: LPG do mojego Kangurka

Postprzez bajprzeznet czwartek, 12 maja 2011, 09:26

A gdzie w końcu zakładałeś?

Instalacja standardowa, komputer pewnie KME Diego 3 pod maska jest?
Wielozawór Tomasetto to nomralka, zbronik bormech też.
Wtryskiwacz OMVL do kangura w sam raz, są tańsze od Magicjetów i spokojnie wystarczają.

Mój starszy właśnie do kangura założył praktycznie identyczną instalacje i spalanie w mieście 9 litrów a na trasie 7-7,5 litra.
bajprzeznet
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 8
Dołączył(a): niedziela, 3 kwietnia 2011, 08:09

Re: LPG do mojego Kangurka

Postprzez adieeknz czwartek, 12 maja 2011, 16:53

Tak, komputer KME Diego 3, gaz jest jeszcze do regulacji po 1000km chwilowo jeszcze za duze spalanie bo ok 11-13 litrow :/

Instalacja została założona troszkę po znajomości na ulicy Wydawniczej w Łodzi, zaraz obok centrum handlowe Tulipan
Renault Green Kangoo 2001 1.4 (75KM) Petrol + LPG Power ??????
Avatar użytkownika
adieeknz
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 121
Dołączył(a): niedziela, 11 października 2009, 12:21

Re: LPG do mojego Kangurka

Postprzez bajprzeznet piątek, 13 maja 2011, 16:29

Na regulacji troche poustawiają i powinno być lepiej.
Ja miałem tak w Astrze że po założeniu paliła 13, a potem po regulacji spadło do 11 - tylko że tam był 1.6 84km

Mój ojciec jest bardzo zadowolony, fakt że on nawet w miescie to raczej ma dłuższe przeloty - ok 7-8 km w jedną strone, a do tego jest kierowcą zawodowym od 30 lat więc ma wyczucie.

Ale do 10 litrów powinien w Łodzi zejść..

Na pocieszenie, moje Uno 1.0 w którym mam parownik do wymiany pali teraz 11... a jeszcze jesienią paliło 9-9,5.
bajprzeznet
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 8
Dołączył(a): niedziela, 3 kwietnia 2011, 08:09

Re: LPG do mojego Kangurka

Postprzez kra10 czwartek, 21 czerwca 2012, 13:32

Witam!
Jak w temacie - również zamierzam wyposażyć mojego "Kangura" w LPG. Problem w tym, że jestem w temacie "auto na LPG" zupełnie zielony. :mrgreen:
Jak doczytałem się na tym forum, to istnieje ryzyko, że tania instalacja nie przyniesie spodziewanej oszczędności, zaś w wersji "full wypas" może być niepotrzebnym "przekombinowaniem".
Otrzymałem ofertę z firmy Eko-Pal z Miszewa k. Gdańska. Firma ma chyba opinię dobrą (trochę narzekają klienci na cenę), lecz niestety ową ofertę dostałem na e-maila, a podpisała ją jakaś Ewa. ;) Pozostaje mi więc wierzyć, że dobiorą mnie to LPG kolorystycznie właściwie. Od strony zaś technicznej wolę Wam drodzy forumowicze zaufać. Niżej ją przedstawię więc - co sądzicie i jaki wariant wybrać? A może skorzystać z innej propozycji?

Moje Kangoo to rocznik 2002 poj.1.4. "Zdarzyło" mnie się ono nie dawno i jestem zadowolony. Tak zwyczajnie sąsiad zapytał się mnie czy nie chcę kupić jego wozu. W tym samym momencie żona moja ukradła bez pytania moje auto i sama pojechała do krawcowej. Cóż było robić kupiłem! Sąsiad staruszek dbał o nie i zrobił nim 80k. km. Wymiany oleju ( i inne takie tam rzeczy) dokonywał ze szczególnym pietyzmem i w namaszczeniu, więc chyba jeszcze trochę autko pojeździ, a ja nie będę musiał nudzić się zawożąc żonę do "Pasmanterii". Tylko żeby gaz jeszcze był, bo jak zauważyłem autko mnie spokojnie "łyka na 100" te 7,5-8 litrów benzyny. Żona już o tym żarłocznym spalaniu wie (nawet temat podsycam :oops: ), więc jak mnie się uda coś zaoszczędzić, to będę miał na piwo ( jak ją znam, to tak szybko się nie kapnie). Sądzę, że będę nim robił rocznie tak z 20k. km.
Spróbujcie więc coś o tej ofercie mnie powiedzieć.
Dzięki!
Oto fragment owej oferty nadesłanej mnie przez panią Ewę:

...Do tego samochodu polecamy sekwencyjny wtrysk gazu z linii Popular lub
Comfort z wtryskiwaczami ROSSO lub I-Plus. Instalację oferujemy teraz w
nowych promocyjnych cenach.

1.Instalacje Popular z wtryskiwaczami ROSSO:
a)2390 zł z reduktorem Fiore Fore/Drago(cena poza promocją 2600 zł)
b) 2499 zł z reduktorem Cometa-i (cena poza promocją 2600 zł)

2.Instalacje reduktorem Cometa-i i wtryskiwaczami:
a) Rosso 2650 zł (cena poza promocją 2800 zł)
b) I-Plus 2790 zł (cena poza promocją 2899 zł)
Czas trwania promocji - od 28.05.2012 do wyczerpania produktów.

GWARANCJA. Instalacje PopularLine i ComfortLine objęte są 24-ro miesięczną
gwarancją lub 60 tys. km przebiegu w zależności co nastąpi wcześniej(licząc
od daty montażu). Gwarancja obejmuje nie tylko elementy ale przede wszystkim
prawidłowe funkcjonowanie zamontowanej instalacji w Państwa samochodzie.

W cenę wliczony jest zbiornik wewnętrzny montowany we wnęce koła zapasowego
o pojemności do 53 litrów. Dla zainteresowanych dodatkowo oferujemy montaż
wlewu LPG przy wlewie benzyny w cenie 100 zł. W przypadku potrzeby
zastosowania dodatkowego emulatora lub większego zbiornika podane ceny
podlegają modyfikacji. ...
Ostatnio edytowano czwartek, 21 czerwca 2012, 13:46 przez kra10, łącznie edytowano 1 raz
kra10
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 47
Dołączył(a): czwartek, 14 czerwca 2012, 11:21

Re: LPG do mojego Kangurka

Postprzez Szumak czwartek, 21 czerwca 2012, 13:44

Nie wiem jak Ci ten zbiornik wewnętrzny zamontują we wnęce koła zapasowego ale ja bym się na to nie godził ;)
O zaproponowanej instalacji nic nie wiem, nie spotkałem się. Jedna uwaga: jaka to jest sekwencja - III czy IV generacji? Na III się nie zgadzaj bo masz plastikowy kolektor ssący.
Suzuki Marauder [2001]:
Obrazek
Suzuki Burdelmam C50 [2006]
Obrazek
Był: Kangur Polarny 1.2 16V LPG [2002]:
Obrazek
Była: Babcia Asia 1.8 [1994]:
Obrazek
Avatar użytkownika
Szumak
Vice Kangoomistrz 2012
Vice Kangoomistrz 2012
 
Posty: 1963
Dołączył(a): piątek, 27 czerwca 2008, 11:26
Lokalizacja: SBI - GMB - GWE

Re: LPG do mojego Kangurka

Postprzez kra10 czwartek, 21 czerwca 2012, 14:11

Szumak napisał(a):Nie wiem jak Ci ten zbiornik wewnętrzny zamontują we wnęce koła zapasowego ... jaka to jest sekwencja - III czy IV generacji?...


No...też się uśmiechnęłam, gdy mnie Ewcia proponowała zamieszczenie zbiornika we wnęce koła zapasowego. Zwłaszcza, że koło zapasowe w Kangurze znalazłem "dopiero jak wytrzeżwiałem po zakupie"(że już o kluczu do kół nie wspomnę).

Nie wiem która generacja. Ewcia zapewne też nie ma o tym pojęcia. Dlatego się Was pytam.
Martwi mnie to, że nic nie wiesz o takim zestawieniu. Może tak nowe..., że wręcz "eksperymentalne" (Ewcia chce mnie na "królika eksperymentalnego? :o )
Wtryski są IV generacji ( źródło http://www.elpigaz.com/301068,1.dhtml ) Piszą tam cyt."...wtryskiwacz ROSSO dla instalacji gazowych IV generacji, kompatybilny z innymi elementami linii produktów STELLA marki Elpigaz.", ale ja nie wiem jaka jest różnica pomiędzy wtryskiwaczem, a sekwencją! Wszak pisałem Wam, "żem zielony" , czyli dokładnie jak ta Ewa tyle, że różowych stringów na d... za nic w świecie nie wciągnę! :oops:

Może ktoś jeszcze coś dopowie o tej ofercie?
kra10
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 47
Dołączył(a): czwartek, 14 czerwca 2012, 11:21

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron