Który rocznik Laguny ? 120 konna ?
Już wolałbym jeździć Kangoo dTi niż eksperymentować z 1.9dCi z Laguny II.
Nie, że mam coś przeciwko silnikom dCi ale nie pierwszej serii 120 konnej odmiany. 130 km ( Scenic III, Megane III ) jest już w porządku.
Pierwsze serie 1.9dCi miały problemy z kanałami olejowymi ( mało drożne ) co skutkowało uszkodzeniami turbo. Bardzo często, podczas regeneracji turbo sprężarki kanały nie są czyszczone / udrażniane.
Druga sprawa, to panewki.
W starszych autach, panewki miały zęby, które unieruchamiały je, względem siebie. W dCi 1.5 i 1.9 takich zębów nie ma, a panewki trzymają się siłą " ścisku ". Poza tym, warstwa ścierna panewki ( która jest typem łożyska ciernego ) jest mizernej jakości. Nawet w kilku letnich autach, panewki po przebiegu 200 000 km, nadają się do wymiany.
Długie interwały wymiany oleju w 1.9 dCi ( 30 000 / 2 lata ), skutkowały zacieraniem się panewek, oraz turbo, z przyczyn napisanych powyżej.
Swap może być ciężki, ale nie niewykonalny. Kwestia wmontowania go ( powinien wejść ) oraz zabawy z elektryką.
2.0 z Clio Sport był
