1,9 Dti - 10l/100km -POMOCY

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

1,9 Dti - 10l/100km -POMOCY

Postprzez bigdespo poniedziałek, 23 stycznia 2006, 00:41

Witam! Jestem tu nowy. Mam kangoo 1.9dti 2000r od miesiaca i bylem szczeliwy do pierwszego tankowania. Chcialem milo sie rozczarowac i zatankowalem autko do pelna. Jednak dotankowujac ropki (bp ultimate) po przejechaniu 100km prawie dostalem zawalu- dystrybutor wzkazykal prawie 9,5 l. Malo tego powtorzylem ten manewr kilka razy i wyniki sa coraz "lepsze" tym razem 9,7 i w gore. Auto ma przejechane 120tys i nie mam zarzutów co do kultury pracy silnika. PROSZE O PILNA POMOC PONIEWAZ NIEDLUGO WYBIERAM SIE TYM AUTEM DO ANGLII A CHCIALBYM PRZYWIZC CHOC ODROBINKE ZAROBIONYCH PIENIEDZY DO KRAJU DZIEKU
Avatar użytkownika
bigdespo
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 2
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2005, 00:00
Lokalizacja: Chodzież

Postprzez zuwik poniedziałek, 23 stycznia 2006, 09:09

Może to zabrzmi śmiesznie, ale miałes wcześniej diesla?

Wymień filtry wszelkie :idea:
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez branio poniedziałek, 23 stycznia 2006, 09:23

Witaj
Jeśli jeździsz na krótkich odcinkach,to takie spalanie może być normą :idea:
Wymień filtry wszelkie
Dobra rada.
Z zbiornik szczelny :?: :wink:
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez kavka poniedziałek, 23 stycznia 2006, 09:25

... i nie tankuj na BP i to jeszcze Ulitimate . To jeden wielki pic na wode . Mi Kangoor też dużo spalał na ich ropie . Polecam Statoil i Shell . Teraz mam zalaną z Shella i dziś dCi odpalił przy -23 stopniach . Fakt że za 2 razem ale odpalił :wink:
Obrazek
Avatar użytkownika
kavka
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1514
Dołączył(a): sobota, 16 lipca 2005, 23:00
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez slawas3 poniedziałek, 23 stycznia 2006, 10:16

Filtry,filtry i jeszcze raz filtry :!: To podstawa,ale tak naprawdę może być sto innych powodów:kiepskie poliwko,krótkie trasy,walnięty termostat,"ciężka noga",długie "grzanie" silnika itp(a może wszystko razem :?: )
Pozdrawiam
Pure Kangoo 98’ D7F 1,2 RT samczyk
Avatar użytkownika
slawas3
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 126
Dołączył(a): sobota, 17 września 2005, 23:00
Lokalizacja: Goleniów

Postprzez Rafal poniedziałek, 23 stycznia 2006, 10:31

Pozatym sprawdź inna metodę pomiaru, taki pomiar: przejechć 100km jest obarczony sporem błędem...
Zatankuj do pełna, wyzeruj licznik, przejedź min 300-400km, zatankuj do pełna, to co wlałęś podziel przez kilometry przejechane od ostatniego tankowania i masz wynik... ja zawsz tankuje do full i zeruje licznik...
1998 kangoo 1,4 LPG -to był kangoor...
2006 kangoo pampa 1,5 dci
2006 trafic 2,0 dci -to był trafic....
2008
Avatar użytkownika
Rafal
Szaman klubowy
Szaman klubowy
 
Posty: 1339
Dołączył(a): poniedziałek, 29 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez daro1000 poniedziałek, 23 stycznia 2006, 10:32

Mam podobne odczucia jesli chodzi o BP Ultimate. Nie robilem dokladnych testow wiec to moze troche wrozenie z fusow, ale mi 1,5dci palil ok. litr wiecej BP Ultimate niz Shella VPower. Teraz jezdze wlasnie na Shell VPower i dzisiaj przy -24 tez odpalil (za drugim) po kilku obrotach silnika.

Spalanie tez bardzo zalezy od predkosci jaka jezdzisz. Gdzies widzialem wyniki (doswiadczalne) dla 1,5 dci. Bylo, ze 4,7L/100km to pali on przy ok. 90km/h i rosnie mniej wiecej o litr przy zroscie predkosci o 20km/h.

Tak wiec jak jezdzisz 150km/h to spali Ci ok. 8L/100km. Dolicz tez troche na rozpalke. Przy takich mrozach przy odpalaniu pali jak smok.

Zrob test na dluzszej trasie (tak z 200km) i jedz najwyzej 100km/h. Jak nie przekroczysz 6L/100km w takie mrozy to bedzie raczej ok.
Avatar użytkownika
daro1000
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 22
Dołączył(a): niedziela, 6 listopada 2005, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez AdiK poniedziałek, 23 stycznia 2006, 18:02

Nie mieszajcie do tego BP obydwa moje dieselki jeżdżą na ON z BP i nie ma żadnych problemów związanych z paliwem.
Pozdrawiam Adrian

Był KaleidoGwiezdnyPył 1.5dci75
Jest Peugeot 5008 2.0HDI
Avatar użytkownika
AdiK
Kangoomistrz 2009
Kangoomistrz 2009
 
Posty: 1033
Dołączył(a): środa, 7 kwietnia 2004, 23:00
Lokalizacja: poszukiwana

Postprzez kavka poniedziałek, 23 stycznia 2006, 21:52

Nie mieszajcie do tego BP obydwa moje dieselki jeżdżą na ON z BP i nie ma żadnych problemów związanych z paliwem.

Może zależy jak się kangooś przyzwyczai :wink:
Obrazek
Avatar użytkownika
kavka
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1514
Dołączył(a): sobota, 16 lipca 2005, 23:00
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez bigdespo wtorek, 24 stycznia 2006, 14:53

DZIEKI za wszelkie porady. Kangoo juz po wymianie filtrów. Mam nadzieje ze wyniki testow nie beda juz tak wykrecone. PS mam jeszcze pytanko jakie styl jazdy preferujecie zeby wasze dti palily jak najmniej??? Slyszalem o kilku szkolach : - nie przekraczac 2000 obr i powoli sie rozpedzac; - inni twierdza ze smialo do 3500 mozna krecic a i tak bedzie ekonomicznie. ps2 co sugerujecie wymienic z czesci ekspoloatacyjnych po przebieegu 120 tys Z GORY DZIEKI ZA ODPOWIEDZ
Avatar użytkownika
bigdespo
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 2
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2005, 00:00
Lokalizacja: Chodzież

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron