praca na 3 cylindrach po 20 km - co dalej? 1,4 E7J

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

praca na 3 cylindrach po 20 km - co dalej? 1,4 E7J

Postprzez young środa, 25 stycznia 2006, 18:57

witam, tym razem to ja potrzebuję fachowej porady
1,4 benzyna 98r, siemens, 128 000 tys km.
Od kilku dni po dłuższym postoju np. noc, praca, po ruszeniu i przjechaniu ok 15-25 km po trasie silnik warjuje, tak jak by nie palił 1 cylinder, traci moc (właściwe toczę się na dwójce, jak wysprzęglam to silnik prawie gaśnie, drgania duże) i tak sie toczę. Spalanie jak w ikarusie. Bywało że na moment wszystko wracało do normy 1-2 km dostawał zrywu, i ponownie jakby 3 cylindry. Coś mu sie musiało przy tym zbytnio nagrzewać bo po otwarciu maski było coś czuć (a wskaźnik w dolnej normie). Sprawdziłem sprężanie ok 10,4-10,4-10,4-10,1 (trochę duże ale równe)
Wiadomo w pierwszej kolejności świece nowe, przewody, zastanawiam sie nad cewką. Koszty rosną ja mam problem a do pracy trzeba jeździć.
Proszę o sugestie w co celować bo jestem zdeterminowany a koszty są barierą przed ASO.
kagomaniki podzielcie sie wiedzą
Avatar użytkownika
young
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 27
Dołączył(a): sobota, 13 listopada 2004, 00:00
Lokalizacja: Pruszków

Postprzez kavka środa, 25 stycznia 2006, 19:51

Miałem podobną sytuacje w Megance . Auto wogóle nie szło , pyrkało jak trabant i kopciło niemiłosiernie . Okazało się że poszły 2 cewki i auto jechało na 2 cylindrach . Serwis to wymienił (i tu UWAGA) za darmo 8O bo okazało się że te Sagemy są wadliwe . Po wymianie jakieś 2 dni znów to samo i okazuje się że kolejne 2 poszły no i znów wymiana darmo (po gwarancji) . Takze ja bym obstawiał na cewki .

PS: Dłuższa jazda z takimi dolegliwościami może spowodować uszkodzenie katalizatora !!
Obrazek
Avatar użytkownika
kavka
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1514
Dołączył(a): sobota, 16 lipca 2005, 23:00
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez young środa, 25 stycznia 2006, 20:25

dzięki za informacje o sondzie i katalizatorze, mój kangurek postał 4 godziny i znowu pali jak pszczółka aż sie boję jutro do pracy jechać - czy na opisywaną powyżej usterkę wpływ ma temperatura bo coś mi do cewki nie do końca to pasuje? (mój ma 2 cewki podwójne - teraz jak zdejmowałem kolejno przewody prąd pieknie przepływa ze wszystkich 4)
pozostaje krokowy, czujniki, snda, ? komputer?
Avatar użytkownika
young
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 27
Dołączył(a): sobota, 13 listopada 2004, 00:00
Lokalizacja: Pruszków

Postprzez branio środa, 25 stycznia 2006, 20:58

Wymień filtr paliwa.Wlej jakiś uszlachetniacz :idea:
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez young środa, 25 stycznia 2006, 21:10

wyminiłem też filtr paliwa (3 lata), powietrza (1 rok) zatankowałem 98 i wlałem buteleczkę super siuwaksu,
czy to może być objaw wtryskiwacza - chociaż paliwo raczej idzie bo spalam jak ikarus, z rury dymek czysty.
Avatar użytkownika
young
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 27
Dołączył(a): sobota, 13 listopada 2004, 00:00
Lokalizacja: Pruszków

Postprzez branio środa, 25 stycznia 2006, 21:22

Ile km przejechałeś od wymiany filtra paliwa :?:
Spróbuj podmienić cewkę :idea:
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez kavka środa, 25 stycznia 2006, 21:34

No wsumie to do cewki to troche nie pasuje bo jak mówisz ze w ciepłym wszstko OK to troche je wyklucza choć różnie to bywa . Ta zima daje w kość oj daje . Tak na marginesie to dziś musiałem jechać z tyłu do Chorzowa bo jak otwarłem drzwi przesuwne to już się ich zamknąć nie dało bo chyciło linke . Ale na szczęście na autostradzie puściło i mogłem troche odpocząć od podciągania drzwi :lol: :wink:
Obrazek
Avatar użytkownika
kavka
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1514
Dołączył(a): sobota, 16 lipca 2005, 23:00
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez young środa, 25 stycznia 2006, 21:37

wymiana filtrów miała miejsce 4 dni temu, nie mam skąd pożyczyć cewki na próbę iiiiiiiiiii
pomimo to dalej twierdzę że kangurki to super pojazdy :lol:
Avatar użytkownika
young
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 27
Dołączył(a): sobota, 13 listopada 2004, 00:00
Lokalizacja: Pruszków

Postprzez _ONE_ czwartek, 26 stycznia 2006, 08:37

Myślę, że z pożyczeniem cewki nie będzie problemu... w okolicach masz dużo klubowiczów 8) Cewki sagema to totalna qpa - bardzo duża awaryjność. Przyczyn może być dużo... ja bym mimo wszystko zaryzykował i wziął jakąś świecę i szybko sprawdził czy wszystkie cylindry dostają kopa.
Obrazek
Avatar użytkownika
_ONE_
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1819
Dołączył(a): środa, 24 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez MK czwartek, 26 stycznia 2006, 08:43

Obstawiam którąś cewkę, mnie też padły w ciągu roku 2 razy, a jak wyciągałem kabel z cewki to iskra skakała, wkładałem to iskry nie dawała.
Objawy były identyczne 8) .
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron