Przeszczep silniczka

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Przeszczep silniczka

Postprzez PanKot piątek, 10 lutego 2006, 17:15

Koledzy :!:
Mam problem ze swoim silnikiem - wymaga kapitalnego remontu.
Znalazłem coś takiego:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=85949401
Co sądzicie, da się przeszczepić do mojego Kangoorka :?:
Ciekawe, czy będzie pasował?
Dostałbym parę koników więcej.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Bullitt piątek, 10 lutego 2006, 17:33

Komputer i wiązka w cenie :?: A jaki to dokladnie typ silnika. Tak czy inaczej pasowac bedzie, tylko nakłady finansowe moga byc wieksze.
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Postprzez branio piątek, 10 lutego 2006, 19:12

Trzeba jechać i sprawdzić,bo może nie mieć,patrz komentarze :)
I najważniejsze,co napisał Bullitt,czy z komputerem?
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez PanKot piątek, 10 lutego 2006, 23:29

branio napisał(a):Trzeba jechać i sprawdzić,bo może nie mieć,patrz komentarze :)
I najważniejsze,co napisał Bullitt,czy z komputerem?

Faktycznie - sporo negatywów.
Spytałem o komputer i wiązkę - czekam na odpowiedź
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez ziggy sobota, 11 lutego 2006, 10:05

Witam

Ja jestem wlasnie blisko konca swapowania K4M w miejsce po E7J, co prawda w megance ale moze Was to zainteresuje jesli tak to zbiore to do kupy i wrzuce Wam wszystkie problemy po kolei.

--
Pozdrawiam Ziggy
Avatar użytkownika
ziggy
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 36
Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2006, 00:00

Postprzez darecki sobota, 11 lutego 2006, 17:56

Podobno silniki w clio/thalia mają inny kolektor, tylko nie pamiętam czy ssący , czy wydechowy...
było:kangoo 1.4 lpg 2001
jest:kangoo 1.5 dci 2011
darecki
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 28 marca 2005, 23:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Postprzez PanKot niedziela, 12 lutego 2006, 00:33

ziggy napisał(a):Witam

Ja jestem wlasnie blisko konca swapowania K4M w miejsce po E7J, co prawda w megance ale moze Was to zainteresuje jesli tak to zbiore to do kupy i wrzuce Wam wszystkie problemy po kolei.


O, tak. Bardzo proszę, napisz jakie problemy występują przy tego typu zabiegach.
Jakie są problemy z mechaniką i jakie z elektroniką?
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Bullitt niedziela, 12 lutego 2006, 12:05

darecki napisał(a):Podobno silniki w clio/thalia mają inny kolektor, tylko nie pamiętam czy ssący , czy wydechowy...


Z tego co sie dowiedziałem, to wydechowy, ale podobno zmieści sie do Torbacza. Zreszta kolektor to nie problem. Podobno E7J były w roznych podtypach (oznaczenie po kropce) i ciekawe czy mechanicznie (przeniesienie napedu i mocowania) sa identyczne.
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Postprzez Bullitt niedziela, 12 lutego 2006, 12:11

PanKot napisał(a):
ziggy napisał(a):Witam

Ja jestem wlasnie blisko konca swapowania K4M w miejsce po E7J, co prawda w megance ale moze Was to zainteresuje jesli tak to zbiore to do kupy i wrzuce Wam wszystkie problemy po kolei.


O, tak. Bardzo proszę, napisz jakie problemy występują przy tego typu zabiegach.
Jakie są problemy z mechaniką i jakie z elektroniką?


Zbyszku spokojnie, elektronike pokonamy bez problemu. Potrzebny tylko komp i kawałek wiązki. Co do mechaniki to na razie za mało danych.
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Postprzez ziggy niedziela, 12 lutego 2006, 21:20

Witam ponownie

Na razie troche malo czasu pozniej wrzuce wszystko dokladnie razem z fotkami.Narazie tak z grubsza.

Wiec.
Meganka 97' 1.4 E7J (monowtrysk)
Zmiana na K4M

Kupic trzeba prawie wszystko, Ja kupilem:

silnik
osprzet
wiazka silnika
komputer
gorna lape od rozrzadu (bo jest poczebna o tym zaraz)
skrzynia (jest i nie jest konieczna dluzsza historia)

problemy:

-Mocowanie silnika
W przypadku meganki starej (przed liftingiem) silnik jest inaczej mocowany tzn E7J lezy na 3ech lapach na sankach a K4M wisi z jednej strony na podluznicy (przy skrzyni) a drugiej na nadkolu przy rozrzadzie. Natomiast tylne (dolne) mocowanie sluzy tylko do stabilizacji
Ja postanowilem wykozystac stary sposob mocowania poniewaz nie moglem znalezdz nigdzie na szrocie nowej meganki zeby wyciac kawalek nadkola. Wiec dorobilem sobie nowa lape ktora spoczywa obecnie na sankach. Pozostale dwa mocowania do sanek pasuja.

- Kolektor wydechowy

W nowej megance sa inne sanki i mocowanie silnika, wtedy wydech miesci sie miedzy sankami a podloga. Ja postanowilem przerobic oryginalny kolektor od K4M wywalilem z niego katalizator i wypuscilem go w dol. Docelowo bedzie nowy od podstaw z nierdzewki.

- Komputer

po 99 roku wszystkie Renowki standardowo maja immobilizer. Czytnik przy stacyjce wysylakod do kompa (ktory oczywiscie musi sie zgadzac) niestety nie dosc ze kody by sie nie zgadzaly to jeszcze u mnie wogle nie ma immobilizera w aucie. Przerobka kosztowala 3 stowy u kolesia od komputerow.

- elektryka

Na pierwszys rzut oka koski w polaczeniu wiski silnika z buda wygladala tak samo. Niestety tylko wygladala ...
Obecnie z tym walcze, walka nie rowna bo nie mam schematow. Dzis mialem pierwszy wiekszy sukces, silnik odpalil :)

- Przewody paliwowe i podcisnieniowe

inne przewody i inne zlacza, tu nie ma wiekszych problemow troszke trzeba pokombinowac.

- chlodzenie/ogrzewanie

T tez nie ma wiekszych problemow troche poskracac troche poprzedluzac i git

- Predkosciomierz

w starym ukladzie w skrzyni siedzial impulsator w tej ktora mam teraz nie ma takowego poniewaz predkosc byla przetwarzana z ABSu. Jeszcze nie wiem jak to rozwiaze...

Jak bedzie wiecej czasu podrzuce fotki.

Jesli macie jakies pytania sluze pomoca.

--
Pozdrawiam Ziggy
Avatar użytkownika
ziggy
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 36
Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2006, 00:00

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron