deaktywacja immo

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Postprzez KiK sobota, 4 marca 2006, 22:41

No i po zabiegu - pacjent przeżył i ma się całkiem dobrze 8)

Niestety fotek brak :( ale postaram się opisać zakres wprowadzonych zmian. :D

Po pierwsze wielkie DZIĘKI dla ziggiego za namiary na warsztat - ale o tym nieco później.

Cała operacja wyłaczenia immo z kompa polega na zmianie oprogramowania na układzie scalonym przy pomocy programu komputerowego [nie pamiętam nazwy] i urzadzenia o nazwie LABTOOL . Jak juz pewnie wiecie płytka naszych ECU jest po zamontowaniu wszystkich części składowych lakierowana więc do usunięcie scalaka chłopak używa opalarki - odchodzi super nie uszkadzając aluminowej płytki pod spodem co przy próbie wylutowania jest niemożliwe do ominięcia. Następnie wyszukanie odpowiednich ciągów heksametrycznych [o ile dobrze się znam to właśnie w heksametrze jest programowany scalak] i zmiana na wartości zerowe. Zamontowanie ponowne na płycie [tutaj wykazał się wielką przecyzją lutowania - tak mi oczy wychodziły jak każdą nożkę scalaka łapał osobno 8O ... na drugim układzie umocował jeszcze jeden układ i [prawdopodobnie] tranzystor plus kilka oporników... i w zasadzie to wszystko :lol:
Gdyby nie problem z podłączeniem jednego z oporników cała operacja trwałaby jakieś 40 - 60 min. Niestety u mnie właśnie pojawił się ten problem i został dopiero wykryty po 1,5 godz. tak więc razem z czasem oczekiwania spędziłem na warsztacie ok. 3 godz.
Teraz na koniec pochwała dla warsztatu - goście [jest ich trzech] zajmują się tylko francuzami od mechaniki, elektryki po zaawansowaną elektronikę. Specjalizują się w Renufkach :) - sprzęt jaki posiadają i jak go wykorzystują wpełni zastąpi ASO i szereg innych warsztatów. Na duży plus zasługują jeszcze za zasób części zamiennych jakim dusponują na warsztacie [mi sprawdzili np. przepustnicę i cewkę zapłonową]. Generalnie żałuję, że nie ma takiego w okolicach Łodzi.
Telefonu jaki mam do gościa od elektroniki nie podam na forum ale może ktoś z okolic Zielonki poda oficjalne namiary teleadresowe na warsztat w Zielonce na ul. Mazurskiej 41 - nazwy też nie pamiętam [ byłem zbyt szczęśliwy jak wyjeżdzałem :lol: ]
Ziggy pisał, że zapłacił za ten sam zabieg ok. 300 o ile dobrze pamietam. Za moje immo zapłaciłem 400 - cena jest uzależniona od modelu silnika.

Mam nadzieję, ze w miarę przystępnie opisałem czynności wykonane przy wyłączeniu immo. Jak będzie nieco cieplej to zrobię fotki zmodyfikowanego kompa i umieszczę na forum.

Kuba
www.pomozlence.pl/aukcja.html
Czarny XX Super Blackbird '01
Granatowy C8 2,2 '03
Czerwony Kangoorek 1,4 `99 ... już ex
Avatar użytkownika
KiK
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje Prezes i jego Pomocnik naszego klubu, NIEEECH ŻYYYJEEE NAM!
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje Prezes i jego Pomocnik naszego klubu, NIEEECH ŻYYYJEEE NAM!
 
Posty: 1323
Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2006, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez ziggy niedziela, 5 marca 2006, 07:44

To przy okazji ja wrzucam zdjecie swojego kompa po modyfikacji.

Obrazek

u mnie kolo wstawil jakis scalak i kwarc nie wiem co jeszcze dluba bo nie bylo mnie przy tym. Sorry za jakosc zdjecia ale swiatlo sie odbijalo od soldermaski i moj gupi aparacik sobie nie radzil.

--
Pozdrawiam Ziggy
Avatar użytkownika
ziggy
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 36
Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2006, 00:00

Poprzednia strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron