Przeszczep silniczka

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Postprzez PanKot czwartek, 6 kwietnia 2006, 15:18

"KOŃCA NIE WIDAĆ, KOŃCA NIE WIDAĆ"
- tak sobie mogę zaśpiewać, jak programie Majewskiego.
Mój Kangoorek stoi sobie gdzieś w warsztacie pod Poznaniem.
Nawet nie wiem gdzie.
Jechałem w trasę do Poznania autostradą i chciałem sprawdzić jak będzie gdy przekroczę barierę dźwięku. Depnnąłem do "dechy". Osiągnąłem 160km/h. Nagle zgrzyt, jakieś terkotanie i samochodzik zaczął zwalniać.
Dojechałem na parking z zawrotną szybkością 30km/h a spod maski dobiegał mnie dźwięk jakby ze starego młynka do kawy. Coś się zmieliło w silniczku.
Zadzwoniłem do kolegi z Wrześni aby mi pomógł dostać się na czas do Poznania. Najpierw nie chciał uwierzyć bo było to 1 kwietnia i myślał, że to dowcip ale wreszcie dojechał i mnie zabrał z drogi. Później zajął się samochodem - zaholował go do wrsztatu. Zatarł się wał.
I znów zwierzak siedzi w warsztacie, i znów ma robiony silniczek.
Jakoś tak pechowo mi wychodzi z tym remontem.
Mam nadzieję, że już po tej naprawie będę miał trochę radości z niego.
Chociaż.... Cała ta zabawa z remontem przekonała mnie, że lepiej kupić coś do przeszczepu z niedużym przebiegiem z rozbitka niz bawić się w remont. Ogólne koszty wyjdą na to samo.

Teraz postanowiłem sobie, że jednak wymienię silnik na mocniejszy.
Odłożę troszkę kasy i będę szukał jakiejś okazji aby zakupić cały komplet napędu: silnik z wiązką i kompem, skrzynię biegów z półosiami.

Z doświadczenia wiem, że jak coś jest pilnie potrzebne to nie dostanie się w dobrej cenie więc postanowiłem szukać na spokojnie.
Nie teraz ale za jakieś dwa-trzy miesiące będę potrzebował cały napęd więc gdybyście koledzy coś takiego słyszeli to proszę dajcie znać.

Będę poszukiwał: co najmniej 1,4 16V a najlepiej 1,6 lub nawet 1,8 8V.
Interesuje mnie mały przebieg (do 70 tys. km) i okazyjna cena za całość napędu.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kavka czwartek, 6 kwietnia 2006, 15:32

Jechałem w trasę do Poznania autostradą i chciałem sprawdzić jak będzie gdy przekroczę barierę dźwięku. Depnnąłem do "dechy". Osiągnąłem 160km/h.

A czy czasem silniczek nie był na dotarciu ?? :wink:
Cała ta zabawa z remontem przekonała mnie, że lepiej kupić coś do przeszczepu z niedużym przebiegiem z rozbitka niz bawić się w remont. Ogólne koszty wyjdą na to samo.

Dokładnie tylko tak jak piszesz na to trzeba czasu i cierpliwości ...
Będę poszukiwał: co najmniej 1,4 16V a najlepiej 1,6 lub nawet 1,8 8V.

To mi się podoba :wink:

Pozdrawiam i niech skacze .... :wink:
Obrazek
Avatar użytkownika
kavka
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1514
Dołączył(a): sobota, 16 lipca 2005, 23:00
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez PanKot czwartek, 6 kwietnia 2006, 15:37

kavka napisał(a):
Jechałem w trasę do Poznania autostradą i chciałem sprawdzić jak będzie gdy przekroczę barierę dźwięku. Depnnąłem do "dechy". Osiągnąłem 160km/h.

A czy czasem silniczek nie był na dotarciu ?? :wink:


Po remoncie zrobiłem ponad tysiąc sto kilometrów więc przyjmując dawne zasady: "tyle kilometrów na dotarcie jaka pojemność silnika"
było akurat.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kavka czwartek, 6 kwietnia 2006, 15:38

Po remoncie zrobiłem ponad tysiąc sto kilometrów więc przyjmując dawne zasady: "tyle kilometrów na dotarcie jaka pojemność silnika"
było akurat.

No niby 1000 jest dobrze (bo tak nakazuje Renault) ale ja wiem czy to nie za mało ...
Obrazek
Avatar użytkownika
kavka
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1514
Dołączył(a): sobota, 16 lipca 2005, 23:00
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez KiK czwartek, 6 kwietnia 2006, 16:43

Zbyszek, a nie trzeba było zaraz zmieniać jak się już okazna nadażyła [tfu...] jak silniczek po raz piewszy do remontu poszedł? Cóż, życzę szczęścia kangoorkowi i oby szybko wrócił do zdrowia - to już drugi unieruchomiony porzez nagłą awarie, doliczając mojego to trzy :(

Kuba
www.pomozlence.pl/aukcja.html
Czarny XX Super Blackbird '01
Granatowy C8 2,2 '03
Czerwony Kangoorek 1,4 `99 ... już ex
Avatar użytkownika
KiK
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje Prezes i jego Pomocnik naszego klubu, NIEEECH ŻYYYJEEE NAM!
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje Prezes i jego Pomocnik naszego klubu, NIEEECH ŻYYYJEEE NAM!
 
Posty: 1323
Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2006, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez branio czwartek, 6 kwietnia 2006, 18:00

Kurcze,ptasia grypa zaatakowała zwierzaki :?: :? :cry:
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez KiK piątek, 7 kwietnia 2006, 14:05

Nawet nie myślcie o izolowawniu nas - nie damy się :!: :!:

Kuba

:wink: :wink:
www.pomozlence.pl/aukcja.html
Czarny XX Super Blackbird '01
Granatowy C8 2,2 '03
Czerwony Kangoorek 1,4 `99 ... już ex
Avatar użytkownika
KiK
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje Prezes i jego Pomocnik naszego klubu, NIEEECH ŻYYYJEEE NAM!
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje Prezes i jego Pomocnik naszego klubu, NIEEECH ŻYYYJEEE NAM!
 
Posty: 1323
Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2006, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez darecki środa, 26 kwietnia 2006, 19:04

Zbyszku a co z Twoim skoczkiem :?: Jakoś temat ucichł , kolejny remont czy naprawa gwarancyjna?
było:kangoo 1.4 lpg 2001
jest:kangoo 1.5 dci 2011
darecki
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 28 marca 2005, 23:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Postprzez PanKot środa, 26 kwietnia 2006, 19:43

darecki napisał(a):Zbyszku a co z Twoim skoczkiem :?: Jakoś temat ucichł , kolejny remont czy naprawa gwarancyjna?


oj, długo by opowiadać.

Wczoraj odebrałem autko spod Poznania po naprawie.
Powtórny remont silnika, znów wydatek. Tym razem 2 tysiaki.
Zatarł sie wał na 2 i 3 panewce. Panewki obróciły sie w korbowodach więc korbowody do wymiany, wał do do szlifu.

Wracałem spokojnie: 100-110km/h, beż gwałtownych przyspieszeń.
Teraz muszę go dobrze dotrzeć abym nie miał już z nim wiecej kłopotów.
Jeszcze nie wiem czy jestem zadowolony. Co prawda silniczek pracuje ładnie ale przed tem też pracował dobrze. I jak to się skończyło!?
Jak przejadę 2 tys. km to dopiero będę mógł coś więcej powiedzieć na temat tej naprawy.
Na razie to - dziura budżetowa odbiera mi dobry humor.
"Żeby człowiek wiedział, że się przewróci to by się sam położył".
Tak sie czuję - teraz żałuję, że od razu nie kupiłem innego silnika.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Bullitt środa, 26 kwietnia 2006, 19:45

darecki napisał(a):Zbyszku a co z Twoim skoczkiem :?: Jakoś temat ucichł , kolejny remont czy naprawa gwarancyjna?


Aż bałem sie o to pytać...
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron