W 1.4 8V jest silnik robiony przez Airpax dla Magneti Marelli lub VDO (Siemens) ten ostatni może mieć oznaczenie D5177 a to co jest po nim (poniżej) wg mnie nie ma znaczenia (w VDO).
Sprawny silnik krokowy używany ok 100zł, nowy w detalu ok 200zł.

wykręcasz silniczek

uważasz na oring

dokładnie mierzysz i zapisujesz odległość główki od obudowy silniczka

odciągasz metalową rurkę i wykręcasz aluminiwy pręt z główką

wsadzasz wszystko do beznzyny ekstarkcyjnej i wielokrotnie płuczesz przy pomocy strzykawki

przez chwilę suszysz na słoneczku

wkręcasz pręt z główką na odpowiednią głębokość

składasz

włączasz zapłon, ale nie uruchamiasz silnika

wyłączasz zapłon, ponownie włączasz i uruchamiasz silnik

masz 50% szans, że udało Ci się go uratować
Do mycia używałem wanny ultradzwiękowej i benzyny. Mozna też użyć izopropanolu

U mnie pomogło tylko za pierwszym razem...
