Przyczyny zasadniczo mogą być dwie chociaż bardzo obszerne.
1) układ zasilania w paliwo (zapchany filtr paliwa, walnięta pompa - to takie najprozaiczniejsze, gorzej jeśli to wtryski)
2) układ elektryczny czyli zapłonowy
Może to być też padnięty immobilizer, ewentualnie wogóle komputer coś szwankuje.
Jeżeli nie jest to przypadłość stała, a zdarza się czasami stawiałbym na elektrykę. Może to być uzależnione np od wilgotności powietrza, przy dużej wilgotności siadają kiepskie przewody wys. napięcia. i iskra nie idzie na świecę tylko na najbliższy przewodu zmasowany element. Skontrolowałbym też świece tzn stan i odstęp elektrod. Tyle spokojnie można zrobić samemu bez konieczności wyzyty w warsztacie. Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym drżeniem samochodu, ale jak się domyślam rozrusznk kręci kołem zamachowym. A jak się zachowuje silnik po uruchomieniu? Czy gaśnie? Jakie ma obroty? Czy są stabilne? Jak się zachowuje przy dodaniu gazu? Czy w czasie jazdy go muli? Czy problem jest z uruchomieniem tylko na zimno czy też na ciepło?
Acha czy jeździsz na etylinie czy może na gazie?
Na podstawie tak lakonicznego opisu trudno wysnuć jakieś konkretne wnioski. Spróbuj coś doopisać. Będziemy myśleć dalej
Aha no i raczej nie przekręcaj kluczyka kilkanaście razy bo zarżniesz akumulator, a i silnikowi to dobrze nie robi bo nie ma ciśnienia oleju a co za tym idzie smarowania