bezołowiowa 98 ?

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

bezołowiowa 98 ?

Postprzez siwy261976 wtorek, 21 listopada 2006, 06:10

Pytanie: czy ktoś lał do kangórka bezołowiówkę 98, czy rzeczywiście objawiło to się nieco niższym spalaniem? Większym zasięgiem?

pytanie spowodowane długą podróżą i rozważaniem czy rzeczywiście warto nalać tej droższej :) to raz. Dwa z czystej ciekawośći czy to możliwe :)
oprócz odpowiedzi teoretycznych mile widziane wnioski działań praktycznych o ile takowe były :)
ObrazekObrazek
siwy , Szczecin, Kangoo 1,4 RN 1999r. bordo - metalic :) zahaczony
Avatar użytkownika
siwy261976
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 27 marca 2006, 23:00
Lokalizacja: szczecin

Postprzez B52 wtorek, 21 listopada 2006, 06:38

nie ma żadnej różnicy w spalaniu oraz jakości pracy silnika , temat był gdzieś na forum :)
Avatar użytkownika
B52
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 117
Dołączył(a): czwartek, 10 sierpnia 2006, 23:00
Lokalizacja: sznurowo podgórne

Postprzez KiK wtorek, 21 listopada 2006, 07:54

siwy ja tankuję głównie na NESTE, tam PB98 jest w granicach 3,71 zł więc jak widzę na innych stacjach w wyższej cenie PB95 to się nie zastanawiam i tankuję PB98.
Spalanie na dłuższych trasach niższe ... ale czy na tyle by "zabijać" się o PB98 ;) ;) ... praca silnika - pewnie zauważalna przy nowszym silniku niż mój ;)

Kuba
www.pomozlence.pl/aukcja.html
Czarny XX Super Blackbird '01
Granatowy C8 2,2 '03
Czerwony Kangoorek 1,4 `99 ... już ex
Avatar użytkownika
KiK
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje Prezes i jego Pomocnik naszego klubu, NIEEECH ŻYYYJEEE NAM!
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje Prezes i jego Pomocnik naszego klubu, NIEEECH ŻYYYJEEE NAM!
 
Posty: 1323
Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2006, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez zuwik wtorek, 21 listopada 2006, 09:10

Wszystko w granicach błędu statystycznego. Pb98 ma mniejszą wartość energetyczną od 95, spala się wolniej, co daje tyle, że można zastosować większy stopień sprężania, ale nie daje większej energii (więc skąd miała by być ta moc). Jak wiadomo, sam stopnia sprężania nie zmienisz, więc sens tankowania 98 do silnika obliczonego na 95 jest żaden, chyba że ktoś lubi mieć taką świadomość. I lepiej zatankować droższą 95 na stacji zaufanej, niż tańszą 98 na stacji kogucik.

Tyle teorii. Z praktyki - piątka jest stworzona do pracy na 98, jednak nie ma dużego stopnia kompresji. Skutek jest taki, że na 95 nie ma spalania stukowego, ale jest wyraźnie słabsza. Natomiast do Kangoo nigdy nie lałem 98 i spalanie 5l na trasie chyba nie jest do pobicia. Wystarczy, że w trasi pojedziesz 100 zamiast 120km/h (tak się zdarza ze wzgl. na ruch, nawet nie jesteś tego świadomy) i spalanie spadnie o pół litra - taki urok Kangoo. Więc dla mnie to może być tylko zdarzenie losowe.
Ostatnio edytowano wtorek, 21 listopada 2006, 09:12 przez zuwik, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: bezołowiowa 98 ?

Postprzez lam3r wtorek, 21 listopada 2006, 09:11

siwy261976 napisał(a):Pytanie: czy ktoś lał do kangórka bezołowiówkę 98, czy rzeczywiście objawiło to się nieco niższym spalaniem? Większym zasięgiem?


Ja żyję nadzieją, iż paliwo o którym piszesz jest czystsze, że nie jest tak chszczone jak standardowe... naiwniak:-D
Bye
--
lam3r - iphone 12 mini user last used Kangoo Privilege 1.5 DCi 105KM av ~6,6 L/100km -> now using Hyundai Kona Premium 1.6 177KM 7DCT 4WD av ~9,8 L/100km
"This is the French-est car on sale. It should come with chickens and garlic bulbs as standard equipment."
nie tankuję na PutOil
http://www.vigowroclaw.pl
Avatar użytkownika
lam3r
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2489
Dołączył(a): piątek, 2 września 2005, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez MK wtorek, 21 listopada 2006, 12:03

NIe będę pisał o teorii - było.
W praktyce (jak miałem 1,4 RN Kangoo) to przy naszej jakości paliw to różnica zużycia jest na granicy błędu,
moc, przyspieszenie - subiektywnie prawie niewyczuwalne,
kultura pracy silnika, spalanie stukowe - zauważalna.
Istotne i wymierne (zużycie, moc, przyspieszenie) poprawy powyższych parametrów osiągnąłem po zatankowaniu w Czechach PB95! (PB98 nawet nie próbowałem :P )- TO BYŁO CZUĆ WYRAŹNIE, WTEDY MIAŁ WSZYSTKIE MŁODE 75 KANGURÓW!!!
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Postprzez Lucass wtorek, 21 listopada 2006, 13:11

Ważniejsza od deklarowanej LO jest faktyczna. Co z tego że na dystrybutorze jest 98 jak w zbiorniku 93-95. Gdyby była gwarancja (wiarygodna) jakości, można byłoby się zastanawiać. Ale w naszej rzeczywistości gdzie na stacjach renomowanych firm handlują gnojówką... :?
A najlepsza recepta na zmniejszenie zużycia paliwa - mniej hamulca :lol:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Postprzez Wiz wtorek, 21 listopada 2006, 14:29

Lucass napisał(a):...
A najlepsza recepta na zmniejszenie zużycia paliwa - mniej hamulca :lol:


Zawsze wiedzialem ze u mnie jest cos nie w porzadku, niby robie jak piszesz a zawsze minimum 7 litrtow na 100km wychodzi :lol:
ANTYKLUBOWICZ
STOPER DROGOWY :D
smoke tires not drugs
Aktualnie czerwone Clio 3 ph 1, choć wole żony niebieskie Clio 4 GT :)


Avatar użytkownika
Wiz
Użytkownik zbananowany
 
Posty: 1967
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Moim domem praca, dom hotelem :(

Postprzez siwy261976 wtorek, 21 listopada 2006, 16:01

czyli jak widze to nie ma sensu (wszystko to o spalaniu stukowym itd - to akurat wiem - teoretycznie :) ), a tak swoja drogą 1.4 8V nie jest obliczony tylko na 95 - we fabrycznej instrukcji jest napisane 95 lub 98 a w skarjnych przypadkach LO 91, ale kusi mnie to sprawdzić. Jak będe w niemczech to się nad tym zastanowię - problem w tym że to i tak będą tylk moje odczucia subiektywne, a może wystarczy tanknąć po prostu niemieckiej wachy :)
Dzięki za zaintersowanie
miłej jazdy
ObrazekObrazek
siwy , Szczecin, Kangoo 1,4 RN 1999r. bordo - metalic :) zahaczony
Avatar użytkownika
siwy261976
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 474
Dołączył(a): poniedziałek, 27 marca 2006, 23:00
Lokalizacja: szczecin

Postprzez zuwik wtorek, 21 listopada 2006, 17:07

siwy - mniej więcej to mam na myśli pisząc, że lepiej pewne 95 niż liche 98 ;) To co w instrukcji definiować należy raczej tak, że masz czujnik stuku i jak wlejesz 98 to energia nie poleci w wydech, bo cofnie sobie zapłon. Na 91 też pojedziesz, bo mniej cofnie :) A poniżej to co by komputer nie wyprawiał, może dojść do stuku. Jednak z samego cofnięcia zapłonu niewiele wynika w kwestii dynamiki.
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron