przez zuwik wtorek, 21 listopada 2006, 09:10
Wszystko w granicach błędu statystycznego. Pb98 ma mniejszą wartość energetyczną od 95, spala się wolniej, co daje tyle, że można zastosować większy stopień sprężania, ale nie daje większej energii (więc skąd miała by być ta moc). Jak wiadomo, sam stopnia sprężania nie zmienisz, więc sens tankowania 98 do silnika obliczonego na 95 jest żaden, chyba że ktoś lubi mieć taką świadomość. I lepiej zatankować droższą 95 na stacji zaufanej, niż tańszą 98 na stacji kogucik.
Tyle teorii. Z praktyki - piątka jest stworzona do pracy na 98, jednak nie ma dużego stopnia kompresji. Skutek jest taki, że na 95 nie ma spalania stukowego, ale jest wyraźnie słabsza. Natomiast do Kangoo nigdy nie lałem 98 i spalanie 5l na trasie chyba nie jest do pobicia. Wystarczy, że w trasi pojedziesz 100 zamiast 120km/h (tak się zdarza ze wzgl. na ruch, nawet nie jesteś tego świadomy) i spalanie spadnie o pół litra - taki urok Kangoo. Więc dla mnie to może być tylko zdarzenie losowe.
Ostatnio edytowano wtorek, 21 listopada 2006, 09:12 przez
zuwik, łącznie edytowano 1 raz