Opony zimowe

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Czy na zimę zmieniasz opony w swoim Kangoo?

Tak.
46
90%
Nie.
2
4%
Nie mam na to pieniędzy, ale chciałbym.
3
6%
 
Liczba głosów : 51

opony

Postprzez Jaro_Krakow poniedziałek, 9 lutego 2004, 14:01

ja załozylem najnowsze fuldy mozna pomykac 130-140 i nie tłuka sie maja jakis dodatek uelastyczniajacy.
Jaro_Krakow 1.5 dCi 80KM
Avatar użytkownika
Jaro_Krakow
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 99
Dołączył(a): piątek, 5 grudnia 2003, 00:00
Lokalizacja: KRAKÓW

Opony zimowe

Postprzez Rafal_B piątek, 19 listopada 2004, 09:27

Dzisiaj nad ranem, za oknem zrobiło się biało. Ale nic to - zimówki założyłem już dwa tygodnie temu a dzisiaj chyba pojadę specjalnie zobaczć tę kolejkę w serwisie oponiarskim... To będzie drugi sezon na Sava ESKIMO S3 175/65R14 82T zakupionych przez internet zresztą. W poprzednim aucie miałem Platin. Uważam, że jedne i drugie godne są polecenia dla kogoś kto lubi mieć maximum efektu za minimalną cenę tzw. opcja "ekono" (w CHIPie).

Pozdrawiam z zasypanej na biało Wielkopolski.
Ostatnio edytowano piątek, 19 listopada 2004, 10:39 przez Rafal_B, łącznie edytowano 1 raz
Rafał B.
Grand Scenic 1.9 dCi '04 (F) srebrny metalik
Twingo Liberty Easy '98 (D) turkusowy
Obrazek
Avatar użytkownika
Rafal_B
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 154
Dołączył(a): niedziela, 7 listopada 2004, 00:00
Lokalizacja: Piaski k/Gostynia

Postprzez Lukasz_Kangoo piątek, 19 listopada 2004, 09:30

Ja na szczęście założyłem wczoraj ;)
Bez kolejki :lol:
Lukasz Stawiarski
KANGOO 1.4 (K7J) CB
Warszawa #GG - 2535619
K.A.N.G.O.O.: Kinetic Artificial Neohuman Generated for Online Observation
Lukasz_Kangoo
Ojciec Założyciel
Ojciec Założyciel
 
Posty: 597
Dołączył(a): wtorek, 16 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez zuwik piątek, 19 listopada 2004, 16:25

Ja jeżdżę na kormoranach winter i muszę powiedzieć, że w kilku sytuacjach "patowych" byłem i, ku memu ogromnemu zdziwieniu, wyjeżdżałem z nich bez pomocy "popychaczy" :lol: są to 165/70 (takie jak standart w starym kangoo). Co do szkół, to z prawami fizyki się nie wygra. Kangoo waży tonę z hakiem. Jak masz opony 175 to w sumie masz o 40 mm szerszą powierzchnię styku niż na 165, przez co tona rozkłada się na większą powierzchnię, czyli zmniejsza nacisk jednostkowy na powierzchnię (N/mm^2), a tym samym powoduje mniejszy nacisk opony na jezdnię. Jak wiadomo, zerwanie przyczepności powstaje przez zbyt małe tarcie, które zależy bezpośrednio od nacisku. Tyle fizyki. Szersze opony umoszą się na błocie, ale błoto nie jest najgroźniejsze. Przez błoto zawsze dokopiesz się do asfaltu lub warstwy zbitego śniegu, gdzie pomogą węższe. Ja nie wkładam szerszych na zimę, nigdy.
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez _ONE_ piątek, 19 listopada 2004, 17:10

Z fizy byłem kiepski... ale z własnego doświadczenia wiem, że rozmiar to jedno a technologia to zupełnie inna bajka. Nowoczesne oponki są robione głównie w "dużych" rozmiarach ze względu na konstrukcję - np. odpowiednie odprowadzanie wody. Jestem bardzo zadowolony ze swoich zimowych 175 i wydaje mi się, że jest lepiej jak na 165... choć nie miałem tego samego wzoru w 165.
Obrazek
Avatar użytkownika
_ONE_
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1819
Dołączył(a): środa, 24 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Opony zimowe

Postprzez Rafal_B piątek, 19 listopada 2004, 21:47

Rozmiar 175/65R14 to opony, na których jeżdżę i latem (Continental ContiEcoContact EP - takie kupiłem z autem), i zimą (Sava ESKIMO S3). Oba komplety opon to opony do samochodów osobowych. I tu ciekawostka. Przed zakupem (używanego) Kangoorka pojawiłem się z nim w ASO Renault. Samochód został tam dość gruntownie prześwietlony a także uzupełniono płyny itp. Między innymi skontrolowano także ciśnienie w ogumieniu i uzupełniono do wartości: przód - 2,8 ba, tył - 3,2 ba, które to wartości dotyczą ogumienia 175/65R14 "C" tj. wzmocnionego, podczas gdy dla opon bez oznaczenia "C" ciśnienia te wynoszą odpowiednio: 2,2 ba i 2,6 ba. Nieźle mnie wytrzęsło zanim się połapałem o co chodzi. Całe szczęście, że nie stało się to przy zmianie opon na zimowe, bo jazda w łańcuchach (od jakiegoś czasu zdarza mi się) mogłaby się źle skończyć. Na opony typu "C" w rozmiarze 175/65R14 zgodnie z instrukcją nie można zakładać łańcuchów śnieżnych przypuszczam, że ze względu na nieco wyższe ciśnienie właśnie.
Rafał B.
Grand Scenic 1.9 dCi '04 (F) srebrny metalik
Twingo Liberty Easy '98 (D) turkusowy
Obrazek
Avatar użytkownika
Rafal_B
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 154
Dołączył(a): niedziela, 7 listopada 2004, 00:00
Lokalizacja: Piaski k/Gostynia

Postprzez zuwik sobota, 20 listopada 2004, 18:28

_ONE_ a próbowałeś 165-ki z tą samą technologią? Wtedy dopiero miałbyś odzwierciedlenie fizyki w rzeczywistości. Jazda na szerszych gumach po błocie to jak aquaplaning w zwolnionym tempie. Jedzie gładko, póki nie jesteś zmuszony do gwałtownego manewru. A wtedy zaczynają się jaja :? Jednakże: jeśli jest błoto, w którym oba rozmiary się zapadną - różnica jest mała; jeśli jest takie, że ani te, ani drugie się nie zapadną - różnica jest mała. A trafić tak, że 165 się zapadnie a 175 nie - to dość mały zakres. Więc nie mam zamiaru tu mówić, żebyście wkładali 165ki bo inaczej się pozabijacie, po prostu nie myślcie że skoro 175 jest lepsze, to co będzie jak włożycie 195. Takie odczucie, to jak _ONE_ właśni powiedział: kwestia technologii. Ale na fizykę nie ma mocnych. Takie same opony w mniejszym rozmiarze będą miały lepszą trakcję. Choć nieraz nieodczuwalnie.

P.S. Właśnie wróciłem z pierwszej zimowej przejażdżki w tym roku. Uch, szykuje się rok inwestycji. Muszę kupić kangoorkowi zarówno nowe adidasy, jak i trapery :wink: :lol:
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Bocze sobota, 20 listopada 2004, 18:44

Ja mam od początku w Pampie opony z indeksem C Michelin nie pamietam jaki model. W zimie jeżdzę na słowackich Barumach (bo były najtańsze). Ale powiem szczerze że nawet po suchym asfalcie na zimówkach jeździ się o wiele bardzej komfortowo. Chodzi właśnie o to nieszczęsne ciśnienie w oponach z indeksem C. Czy przód 2.8 i tył 3.2 bara w takim samochodzie to nie przesada. Pomijając już sam koszt tej opony :?: Jak tylko oryginalne Michelinki sie "skończą" to od razu kupuję nowe opony do zwykłem osobówki
Avatar użytkownika
Bocze
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 25
Dołączył(a): niedziela, 29 sierpnia 2004, 23:00

Postprzez Rafal_B sobota, 20 listopada 2004, 19:27

Bocze napisał(a):W zimie jeżdzę na słowackich Barumach (bo były najtańsze).

Od czasu jak (co prawda jakieś 7 lat temu) w Skodzie Felicji pękła mi opona Matador na tzw. barku (a w zasadzie na styku barku z czołem), nie mam zaufania do słowackich gum. A nawiasem mówiąc Barum to bodaj czeska firma od pewnego czasu stanowiąca część firmy Continental (Barum Continental).
Rafał B.
Grand Scenic 1.9 dCi '04 (F) srebrny metalik
Twingo Liberty Easy '98 (D) turkusowy
Obrazek
Avatar użytkownika
Rafal_B
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 154
Dołączył(a): niedziela, 7 listopada 2004, 00:00
Lokalizacja: Piaski k/Gostynia

Postprzez Bocze sobota, 20 listopada 2004, 21:41

Sory za pomyłkę te opony to oczywiście są słowackie ale tak jak mówiłeś to nie jest Barum ale Matador. Jeżdzę na nich już czwartą zimę i jestem zadowolony (mając na uwadze ich cenę). Nie mam może zbyt dobrego porównania ponieważ mój torbacz ma od początku te "francuzy" z nieszczęsnym indeksem C, które może wyśmienicie sprawują się z dużym obciążeniem, ale w moim wypadku "samochód jedzie jak bryczka" :oops:
Avatar użytkownika
Bocze
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 25
Dołączył(a): niedziela, 29 sierpnia 2004, 23:00

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron