słaby silnik- Kangoo 1,2 16V +lpg

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

słaby silnik- Kangoo 1,2 16V +lpg

Postprzez helios poniedziałek, 18 czerwca 2007, 16:13

Witam wszystkich. Jestem tutaj nowy i pierwszy raz.
Może ktoś podpowie co robić najlepiej aby w serwisie mnie nie naciągnęli.
Posiadam Kangoo z silnikiem 1,2 16V + lpg sekwencja; przebieg 80 000 km

Problemy jakie sie pojawiły:
1/ słaby silnik
2/ trudno zapala gdy jest rozgrzany
3/ w trakcie przyśpieszania słychać zawory(?) - coś klekocze
4/ większe zużycie oleju - bierze olej
5/ większe zużycie paliwa

Z tymi problemami juz byłem w serwisie lecz tam jakby czekano na moją inicjatywę. Tzn powiedzieć im co mają zrobić.

Podziękowania dla tych co podpowiedzą i pozdrowienia dla wszystkich.
Avatar użytkownika
helios
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 11
Dołączył(a): niedziela, 17 czerwca 2007, 23:00
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez jon104 poniedziałek, 18 czerwca 2007, 17:12

Kiedy były regulowane zawory :?:
Pozdrawiam - Janusz
http://www.pozadomem.eu
------------------------
Alize '03 dCi BYŁ!!!
Avatar użytkownika
jon104
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1535
Dołączył(a): czwartek, 2 października 2003, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez helios poniedziałek, 18 czerwca 2007, 20:58

Tym autem zrobiłem ok. 8000 km. Samochód kupiłem w autokomisie i nie wiem kiedy poprzedni właściciel ustawiał zawory. Czytałem na innych forach, że należy często regulować zawory. Czy występujące usterki jakie wymieniłem mogą być powodowane niewłaściwym ustawieniem zaworów? I tyle. Problemy znikną?
Avatar użytkownika
helios
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 11
Dołączył(a): niedziela, 17 czerwca 2007, 23:00
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez gekim poniedziałek, 18 czerwca 2007, 21:10

z tego co wiem to w tym silniku nie reguluje się ręcznie zaworów
Pozdrawiam
Gekim

Kangoo Alize 1,5 dCi 65KM - samica intensywnie niebieska, błyszcząca.
Avatar użytkownika
gekim
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 42
Dołączył(a): środa, 2 sierpnia 2006, 23:00
Lokalizacja: Rovaniemi / Warszawa

Postprzez helios wtorek, 19 czerwca 2007, 21:24

dziękuję. Właśnie, czy w silniku 1,2 16V helios reguluje się zawory?
Avatar użytkownika
helios
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 11
Dołączył(a): niedziela, 17 czerwca 2007, 23:00
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez Demol środa, 20 czerwca 2007, 07:44

Witam,

Akurat w tym silniku reguluje się zawory, reguluje ręcznie co 15 000 km, a można i co 10 000km :D .

pozdrawiam Demol,
Avatar użytkownika
Demol
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 55
Dołączył(a): niedziela, 3 września 2006, 23:00
Lokalizacja: Włocławek

Postprzez benski środa, 20 czerwca 2007, 22:04

Witam,

Ja też mam silnik 1.2 16V z LPG. Co prawda z roku 2003, ale różnic wielkich chyba nie ma. Zresztą o swoich przygodach z LPG w tym motorze już pisałem.
Ale po kolei.
W tym motorze zawory reguluje się ręcznie. Nie ma samoregulatorów. Regulacje przeprowadza się płytkami (tak słyszałem, bo sam jeszcze nie regulowałem)

Co do zapalnia.
Co to za instalacja gazowa? Sekwencja czy zwykła? I czy zapalsz na gazie czy na benzynie? Najlepiej oczywiście na benzynie.
Skoro autko z komisu, to w pierwszej kolejności wymieniłbym świece, przewody WN (choc te niekoniecznie gdy "na oko" są niezłe) i filtry: powietrza, gazu i oleju.

Dalej. Czy te objawy dotyczą jazdy na benzynie czy gazie? Jeśli jest to bez znaczenia, to można ustawić od początku mapę wtrysku: najpierw na benzynie, później na gazie. W przypadku gazu najlepiej na hamowni.

Martwi mnie jednak branie oleju w połączeniu z klekotaniem zworów. Może być, że poprzedni właściciel nie zadbał odpowiedni o instalację gazową i wypaliły się nieco ganizda zaworów. To właśnie daje takie efekty. Ale to już końcowy etap poszukiwań...
==========================
= benski =
= helios 1.5dCi 85KM 2009 =
==========================
Avatar użytkownika
benski
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 267
Dołączył(a): czwartek, 16 października 2003, 23:00
Lokalizacja: Zduńska Wola

Postprzez helios wtorek, 26 czerwca 2007, 19:11

witam, dziękuję za wypowiedzi. Instalację gazową mam sekwencyjną.
Dzisiaj oddałem samochód do serwisu. Jutro się przekonam co stwierdzoino i co się poprawiło w związku z regulacją zaworów. Ale już wiem, że nie maja czym sprawdzić ciśnienia sprężania w cylindrach- nie posiadaja odpowiedniej końcówki do przyrządu. To na razie tyle.
Avatar użytkownika
helios
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 11
Dołączył(a): niedziela, 17 czerwca 2007, 23:00
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez Lucass środa, 27 czerwca 2007, 17:40

helios napisał(a): nie posiadaja odpowiedniej końcówki do przyrządu.

A to Polska właśnie... :evil:
Ci co posiadali, zarabiają w euro albo w funtach...

A regulacja zaworów jest konieczna tak jak pisali poprzednicy ręcznie co 10-15 kkm
Ze słyszenia wiem, że 1,2 gazu nie lubi...
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Postprzez branio środa, 27 czerwca 2007, 18:02

Lucass napisał(a): co 10-15 kkm
Ze słyszenia wiem, że 1,2 gazu nie lubi...


Bez przesady.Zrobisz raz to będziesz robił co 40000 :)

Gadają do Ciebie :wink: :lol:
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron