przez Bogdan sobota, 4 sierpnia 2007, 22:06
Zasady wymiany tarcz hamulcowych:
1/ sprawdź prawidłowość doboru tarcz do danego modelu samochodu,
2/ zawsze wymieniaj tarcze parami,
3/ używaj tarcz z tego samego opakowania,
4/ wymieniaj tarcze nie tylko z powodu przekroczenia ich minimalnej grubości, ale również w przypadku pojawienia się na powierzchni głębokich rowków,
5/ bardzo starannie oczyść szczotką drucianą piasty kół z zabrudzeń i nalotów, użyj preparatu zmywającego (np. Quickleen i Brakleen),
6/ dokonaj pomiaru „bicia” piast na ich obwodzie. Maksymalne odchylenie nie może przekraczać 0,02 mm. Natryśnij niewielką warstwę preparatu (np. Copperpaste) na powierzchnie piast.
7/ po zamontowaniu tarcz dokonaj pomiarów bicia tarcz w obwodowych ich częściach. Wartość bicia po wykonaniu pełnego obrotu tarczy nie może przekraczać 0,08 mm. Jeśli wartość ta jest większa, należy spróbować obrócić tarczę względem otworów i ponownie zamontować. Pomiar ten jest najważniejszą czynnością podczas wymiany tarcz.
8/ dokładnie oczyść tarcze hamulcowe z zabrudzeń tłuszczowych (olej, smar), najlepiej preparatem odtłuszczającym (np. Brakleen),
9/ zamontuj nowy komplet klocków hamulcowych, posmaruj pastą Copperpaste tylne blachy klocków hamulcowych, oczyszczone śruby kół,
10/ dokręć śruby kół na krzyż używając klucza dynamometrycznego. Moment dokręcania śrub waha się od 7 do 11 daNm.
11/ przez pierwszych 300 km unikaj gwałtownych i długotrwałych hamowań.
znalazłem to na stronie producenta tarcz hamulcowych- Brembo to chyba wiedzą co piszą