jeszcze problemy

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

jeszcze problemy

Postprzez tomekb czwartek, 15 maja 2008, 17:52

witam jestem po zmianie cewki na nową i przewodach ,świecach autko chodzi lepiej i mniej przerywa ale jeszcze nie chodzi tak jak powinno przy wsokich obrotaach na 4 biegu i5 zapala się kontrolka spalin miga i gaśnie czasami jeszcze czuję lekkie przerywaniew serwisie byłem na kompie i nic nie wykazał 0 błedów 130pln szlag trafiło jak się wkur..... to kupię nowy silnik hi hi ale tak pow.corobić trochę mnie to kosztowałocewkę wziełem valeo w sklepie mówiłem że sagema nie chcę a co się okazało że waleo też ma sagema ale trudno już kupiłem panowie jakieś sugestie co robić a przy okazji zbliżają sie wakację jeśli ktoś będzie jechał do łeby może do mnie wpaśc mieszkam w lęborku pozdrowionka
tomasz B
Avatar użytkownika
tomekb
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 69
Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2004, 23:00
Lokalizacja: lębork

Re: jeszcze problemy

Postprzez darox piątek, 16 maja 2008, 18:35

To może być sonda lambda.Na podstawie wskazań sondy komputer steruje pracą silnika.Problem z sondą polega na tym,że jej usterkę czasami jest trudno zdiagnozować(zwłaszcza jak "pada" powoli a nie od razu).Awarii sondy bardzo często oprócz objawów które opisałeś towarzyszy zwiększone zużycie paliwa.
Avatar użytkownika
darox
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 25
Dołączył(a): niedziela, 20 stycznia 2008, 00:00
Lokalizacja: rzeszów

Re: jeszcze problemy

Postprzez tomekb piątek, 16 maja 2008, 18:41

dobra dobra ale która mm dwie jedna przed kat a druga za jak to sprawdzić
tomasz B
Avatar użytkownika
tomekb
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 69
Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2004, 23:00
Lokalizacja: lębork

Re: jeszcze problemy

Postprzez Lucass piątek, 16 maja 2008, 22:33

Najlepiej po kolei :lol: miernikiem :mrgreen:
Mądra książka napisał(a):Napięcie pomiędzy stykami nr 45 i 80 ECU (kompa) przekazywane przez sondę (tą z za katalizatora) powinno oscylować w granicach 0,1 do 1V w zależności od składu mieszanki.
mieszanka uboga 20 +/- 50 mV
mieszanka bogata 840 +/- 70 mV
różnica pomiędzy mieszanka bogatą a ujemną powinna wynosić con. 500 mV. Jeżeli warunek ten nie jest spełniony może to oznaczać uszkodzenie obwodu podgrzewania sondy.
;)
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: jeszcze problemy

Postprzez rafalm1978 sobota, 17 maja 2008, 00:32

Lucass napisał(a):Najlepiej po kolei :lol: miernikiem :mrgreen:
Mądra książka napisał(a):Napięcie pomiędzy stykami nr 45 i 80 ECU (kompa) przekazywane przez sondę (tą z za katalizatora) powinno oscylować w granicach 0,1 do 1V w zależności od składu mieszanki.
mieszanka uboga 20 +/- 50 mV
mieszanka bogata 840 +/- 70 mV
różnica pomiędzy mieszanka bogatą a ujemną powinna wynosić con. 500 mV. Jeżeli warunek ten nie jest spełniony może to oznaczać uszkodzenie obwodu podgrzewania sondy.
;)

Czy numeracja stykow odnośiła by się też do silnika 1,2 8V :?:
niebieski 1.2 8V RTE 2000r 282kkm LPG SEKWENCJA STAG300 -był
czerwony 2008 1,2 16V LPG - jest , a do pomocy SANDERO 2013 oraz LODGY 2017
Avatar użytkownika
rafalm1978
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 281
Dołączył(a): poniedziałek, 17 grudnia 2007, 00:00
Lokalizacja: ok Oławy

Re: jeszcze problemy

Postprzez Lucass sobota, 17 maja 2008, 07:26

rafalm1978 napisał(a):Czy numeracja stykow odnośiła by się też do silnika 1,2 8V :?:

Nie.
Ale skoro prosisz ;) :arrow:
Mądra książka napisał(a):sonda przekazuje napięcie od 0,5 do 0,85V na podstawie składu mieszanki. Napięcie przy temp 850*C pomiędzy stykami 4 i 22 (ECU o ząłczu 35 stykowym) lub 17 i 18 (ECU o złączu 55 stykowym):
Mieszanka bogata - powyżej 650 mV
mieszanka uboga - 0-80 mV
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: jeszcze problemy

Postprzez rafalm1978 sobota, 17 maja 2008, 22:34

Lucass napisał(a):
rafalm1978 napisał(a):Czy numeracja stykow odnośiła by się też do silnika 1,2 8V :?:

Nie.
Ale skoro prosisz ;) :arrow:
Mądra książka napisał(a):sonda przekazuje napięcie od 0,5 do 0,85V na podstawie składu mieszanki. Napięcie przy temp 850*C pomiędzy stykami 4 i 22 (ECU o ząłczu 35 stykowym) lub 17 i 18 (ECU o złączu 55 stykowym):
Mieszanka bogata - powyżej 650 mV
mieszanka uboga - 0-80 mV

Dzięki bardzo , sam sobie przetestuje sondę .
Po co zaraz kompa podłączać i kasę płacić :!: :D

P.S. ,atak apropo co to za mądra książka :?:
niebieski 1.2 8V RTE 2000r 282kkm LPG SEKWENCJA STAG300 -był
czerwony 2008 1,2 16V LPG - jest , a do pomocy SANDERO 2013 oraz LODGY 2017
Avatar użytkownika
rafalm1978
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 281
Dołączył(a): poniedziałek, 17 grudnia 2007, 00:00
Lokalizacja: ok Oławy

Re: jeszcze problemy

Postprzez Lucass niedziela, 18 maja 2008, 07:23

rafalm1978 napisał(a):P.S. ,atak apropo co to za mądra książka :?:

Nawet dwie :lol:
1. Renault Clio mod 98-01 wyd. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności
2. Renault Megane mod. 92-02 wyd. j.w.
Gama silników podobna. Niestety w tych pozycjach nie ma diesli :cry:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: jeszcze problemy

Postprzez tomekb poniedziałek, 26 maja 2008, 18:01

witam to jaką sądę mam wreszcie wymienić tą pierwszą przed kat czy za kat lukas a ,która jest odpowiedzialna za pracę silnikiem i spalaniem ta pierwsza czy druga tak jak pisałem wcześniej mam sil 1,4 i dwie sądy
tomasz B
Avatar użytkownika
tomekb
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 69
Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2004, 23:00
Lokalizacja: lębork

Re: jeszcze problemy

Postprzez Lucass poniedziałek, 26 maja 2008, 22:43

Nie pisałem o wymianie tylko o sprawdzeniu wartości napięć. A której?
Też napisałem, popatrz dokładnie :P ;)
Za pracę silnika i spalanie odpowiadają obydwie. Druga - przed katalizatorem - umożliwia większą dokładność w doborze mieszanki.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...


Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron