trzy problemy: chłodzenie, silnik i hamulec ręczny

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

trzy problemy: chłodzenie, silnik i hamulec ręczny

Postprzez JaRo_deBombel poniedziałek, 6 października 2008, 11:42

Witam!

Mam kangoo 2000 1,4 beznyna i 3 problemy:
1. Od jakiegoś czasu nie włącza mi się wentylator chłodnicy podczas jazdy i silnik mi się przegrzewa. Po dłuższej jeżdzie zapala dopiero po dodaniu gazu, jak jest gorący. Zabawne jest to, że jak zgasze motor to wiatrak się często załącza i schładza silnik. Ale nigdy podczas jazdy obecnie. Może być to wina termostatu? (Taki czujnik wkręcony w blok silnika po stronie kierowcy).
2. Również ostatnio po zaciągnięciu ręcznego i opuszczeniu ręczny nie odpuszcza, tylko jest załączony podczas jazdy. Czuje, że coś blokuje auto, a podczas przyspieszania kontrolka ręcznego miga albo pali się ciągle, jak hamuje - gaśnie. To wina naciągu linki, czy czujnik łapie masę.
3. No i ostatnia sprawa. Mam ostatnio na biegu jałowym regularne pulsowanie silnika odczuwalne na nadwoziu i na dźwigni biegów. Czym to może być spowodowane. Świece? Pierścionki? Wtryskiwacze?

Sorry ,że trzy problemy za raz ale chce mieć wszystko w jednym miejscu.

Dzięki za ewentualną pomoc.

Skoro masz rocznik 2000 to pisanie w dziale poświęconym nowemu Kangoo (2008-> ...) jest niezbyt trafione.
Przesuwamy... (admin/mod)
Avatar użytkownika
JaRo_deBombel
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 7
Dołączył(a): wtorek, 5 lutego 2008, 00:00
Lokalizacja: Świątniki pod Pabianicami

Re: trzy problemy: chłodzenie, silnik i hamulec ręczny

Postprzez Lucass poniedziałek, 6 października 2008, 17:09

JaRo_deBombel napisał(a):Witam!
1. Od jakiegoś czasu nie włącza mi się wentylator chłodnicy podczas jazdy i silnik mi się przegrzewa. Po dłuższej jeżdzie zapala dopiero po dodaniu gazu, jak jest gorący. Zabawne jest to, że jak zgasze motor to wiatrak się często załącza i schładza silnik. Ale nigdy podczas jazdy obecnie. Może być to wina termostatu? (Taki czujnik wkręcony w blok silnika po stronie kierowcy).

A czemu sądzisz, że się przegrzewa? I skąd wiesz, że wcześniej wentyl w czasie jazdy się włączał?
Nie myl termostatu z czujnikiem temperatury. Termostat to zawór, a czujnik... to czujnik :lol: i zwykle wychodzą z niego kable.

JaRo_deBombel napisał(a):2. Również ostatnio po zaciągnięciu ręcznego i opuszczeniu ręczny nie odpuszcza, tylko jest załączony podczas jazdy. Czuje, że coś blokuje auto, a podczas przyspieszania kontrolka ręcznego miga albo pali się ciągle, jak hamuje - gaśnie. To wina naciągu linki, czy czujnik łapie masę.

Na początek regulacja i smarowanie linki hamulca. Kontrolka może się zapalać gdy hamulec nie odbija ale sprawdź też poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku.

JaRo_deBombel napisał(a):3. No i ostatnia sprawa. Mam ostatnio na biegu jałowym regularne pulsowanie silnika odczuwalne na nadwoziu i na dźwigni biegów. Czym to może być spowodowane. Świece? Pierścionki? Wtryskiwacze?

Co rozumiesz przez "pulsowanie"?
Drgania? :arrow: sprawdź poduszki silnika
"Pływanie obrotów"? :arrow: silnik krokowy - poszukaj i poczytaj
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: trzy problemy: chłodzenie, silnik i hamulec ręczny

Postprzez piotrek123 poniedziałek, 13 października 2008, 13:32

Z hamulcem to prawdopodobnie linka się zaciera i nie odbija,a po naciśnięciu pedału wraca,chłodzenie masz racje to może byc termostat(weź go do domu i zagotuj w garnku z płynem chł. powinien się otworzyc przy ok.103 stopniach)ewentualnie zmien płyn termostat się otwiera powyżej 100 stopni i jeśli masz dużo wody w układzie to nie będzie dobrego chłodzenia,a silnik tu sprawa bardziej skomplikowana to może byc wszystko i nic,u mnie po prostu silnik zaczął się konczyc takimi objawami,pozdrawiam :)
piotrek123
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 3
Dołączył(a): niedziela, 12 października 2008, 18:24

Re: trzy problemy: chłodzenie, silnik i hamulec ręczny

Postprzez Wiz poniedziałek, 13 października 2008, 13:55

piotrek123 napisał(a):.... termostat się otwiera powyżej 100 stopni i jeśli masz dużo wody w układzie to nie będzie dobrego chłodzenia...


Bardzo ciekawa teoria - prosze o rozwiniecie.
ANTYKLUBOWICZ
STOPER DROGOWY :D
smoke tires not drugs
Aktualnie czerwone Clio 3 ph 1, choć wole żony niebieskie Clio 4 GT :)


Avatar użytkownika
Wiz
Użytkownik zbananowany
 
Posty: 1967
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Moim domem praca, dom hotelem :(

Re: trzy problemy: chłodzenie, silnik i hamulec ręczny

Postprzez Lucass poniedziałek, 13 października 2008, 14:00

Powiedziałbym rewolucyjna ;)
Ja też poproszę :mrgreen:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: trzy problemy: chłodzenie, silnik i hamulec ręczny

Postprzez branio poniedziałek, 13 października 2008, 14:31

piotrek123 napisał(a): termostat się otwiera powyżej 100 stopni

Jak jest zepsuty
piotrek123 napisał(a):
i jeśli masz dużo wody w układzie to nie będzie dobrego chłodzenia

Przyjmijmy że w układzie mieści się 5l płynu.Jeśli ktoś włączy do układu dodatkowe 5l a termostat będzie otwarty to układ nigdy nie osiągnie optymalnej temperatury

Takie tuzy jak Wy powinny takie oczywistości wiedzieć :mrgreen: :lol:
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Re: trzy problemy: chłodzenie, silnik i hamulec ręczny

Postprzez Wiz poniedziałek, 13 października 2008, 15:15

Branio przeczytaj uwaznie :!: :!: :!: :!:
Za duzo wody powoduje za slabsze chlodzenie :!: :!: :!:
ANTYKLUBOWICZ
STOPER DROGOWY :D
smoke tires not drugs
Aktualnie czerwone Clio 3 ph 1, choć wole żony niebieskie Clio 4 GT :)


Avatar użytkownika
Wiz
Użytkownik zbananowany
 
Posty: 1967
Dołączył(a): sobota, 26 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Moim domem praca, dom hotelem :(

Re: trzy problemy: chłodzenie, silnik i hamulec ręczny

Postprzez Lucass poniedziałek, 13 października 2008, 15:24

Wszyscy macie rację! :lol:









prawie... :P
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: trzy problemy: chłodzenie, silnik i hamulec ręczny

Postprzez skarb wtorek, 28 października 2008, 22:58

LUCASS !!!!

Wywal to stąd - w 2000 r nie było Kangurów z 2008 roku i to jeszcze dodatkowo 1.4 benzyna.

Czuje się zniesmaczony :lol: :lol: :lol:

NIe zaśmiecajcie podforum. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Niom... tylko, że ten wątek już dawno został przeniesiony. Wszedłeś na jego cień. Sprawdź dokładnie :P (admin/mod)
2008 Kangoo II Privielege 1.5 dci 105 km - wszystkomający z cennika z wyjątkiem dachu szklanego.
2004 Kangoo I Helios 1.5 dci - 102 km
Avatar użytkownika
skarb
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 852
Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: trzy problemy: chłodzenie, silnik i hamulec ręczny

Postprzez MK środa, 29 października 2008, 07:34

skarb napisał(a):LUCASS !!!!

Wywal to stąd - w 2000 r nie było Kangurów z 2008 roku i to jeszcze dodatkowo 1.4 benzyna.

Czuje się zniesmaczony :lol: :lol: :lol:

NIe zaśmiecajcie podforum. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...


Napiszę to jeszcze raz, bo gdzie indziej już też to pisałem.
Takie sprawy załatwia się monitując post, a nie wrzeszcząc.
Tak poza tym, to co, boisz się w dziale "dotknięcia" starego beeeeeeeeeee Kangura, że "TWÓJ NOOOOOOWYYYY- 2008" czymś się zarazi od starych grzybów?
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron