Kiedy włącza się turbina ???

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Postprzez michal wtorek, 17 maja 2005, 11:22

nic o turbinie ale to może pomóc jak eksploatować swoje silniki
wysyłam Łukaszowi wykresy mocy i momentu obrotowego naszych silników - niestety nie ma tam 1.5 dci :(
michal
helios 1.5 dci
Avatar użytkownika
michal
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 244
Dołączył(a): niedziela, 9 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: warszawa

Postprzez rajder wtorek, 17 maja 2005, 16:56

MK ja też niestety musze zaprotestować :wink:

mk napisałeś
[quoteI na koniec UWAGA filtry i kat. w dieslach stosuje się w CIĘŻARÓWKACH a nie w osobowych, gdzie nie ma takiej potrzebyyyyyyyyyyyy
][/quote]
no niestetty z dieslami mam troszke do czynienia i ostanio nawet mieliśmy u siebie na hamowni silnik który produkuje sie w bielsku w GM chodzi tu o 1,3 JTD z pandy m.in. i są w nich monotwane katalizatory (w tym silniku nie ma filtra cząst. stałych) ,podobnie jak w większości diesli oczywiście mowa tu o nowoczesnych silnikach.Katalizator oprócz tego że jest dwudrożny to nie jest pokryty składnikiem usuwającym NOx stąd koniecznośc recyrkulacji.Ale pamiętaj że w spalinach oprócz NOx i sadzy(w przypadku diesla) są jeszcze węglowodory HC,CO i jeszcze kilka innych produktów spalania, których bez zastosowania katalizatora nie sposób wyeliminować.W dielsu wychodzi własnie brak sondy lambda która w benzyniakach bardzo skutecznie choć w sposób pośredni pozwala na kontrole emisji NOx i HC.
Dla żądnych wiedzy :wink: :) może napisze coś o tym (dotyczy to banzyniaków :!: :!: :!: ):
Specyfika procesu spalania jest taka, że w warunkach przy których emisja tlenków azotu jest niska to emisja CO i HC jest wysoka. I odwrotnie. W warunkach pracy przy których emisja CO i HC jest niska to emisja NOX jest wysoka. Istnieje jednak wąski obszar pracy w którym emisja wszystkich wspomnianych związków trujących jest względnie mała. Obszar ten wyznacza nam współczynnik nadmiaru powietrza lambda. Lambda wynosi jeden jeżeli na 1 kg spalanego paliwa przypada 14,7 kg powietrza. Spalanie takie nazywamy spalaniem mieszanki stechiometrycznej.
Jeżeli na 1 kg spalanego paliwa przypada więcej niż 14,7 kg powietrza to mamy do czynienia ze spalaniem mieszanki ubogiej. Jeżeli z kolei na 1 kg spalanego paliwa przypada mniej niż 14,7 kg powietrza to mamy do czynienia z mieszanką bogatą. Optymalna, niską emisję związków toksycznych uzyskuje się dla lambda =1 ± 1% (od 0,97 do 1,03)
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez MK środa, 18 maja 2005, 07:22

Oczywiście w słowach:
I na koniec UWAGA filtry i kat. w dieslach stosuje się w CIĘŻARÓWKACH a nie w osobowych, gdzie nie ma takiej potrzebyyyyyyyyyyyy
nie użyłem wyrazu "w zasadzie" (mój błąd), bo jak napisałeś o silniku 1,3JTD (nie znam dobrze szczegółów tego silnika, więc o nim nie będę mógł rozmawiać) ma on katalizator i jest zapewne jednym z nielicznych osobowych diesli(na razie),które katalizator posiadają. Oczywiście w miarę rozwoju techniki i norm EURO kat. będą potrzebne.
Kat. z amoniakiem podałem jako jeden z przykładów rozwiązań katalizatorów.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Postprzez Bullitt środa, 18 maja 2005, 09:02

To ja tak szybciutko, bo zarobiny jestem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Takim "wyjątkiem" jest nasz dCi. Ma katalizator.
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Postprzez Bullitt środa, 18 maja 2005, 09:04

michal napisał(a):nic o turbinie ale to może pomóc jak eksploatować swoje silniki
wysyłam Łukaszowi wykresy mocy i momentu obrotowego naszych silników - niestety nie ma tam 1.5 dci :(


Ale na Flaszkowym wykresie jest i seria

Obrazek
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Postprzez rajder środa, 18 maja 2005, 12:14

Mk napisał
nie użyłem wyrazu "w zasadzie" (mój błąd), bo jak napisałeś o silniku 1,3JTD (nie znam dobrze szczegółów tego silnika, więc o nim nie będę mógł rozmawiać) ma on katalizator i jest zapewne jednym z nielicznych osobowych diesli(na razie),które katalizator posiadają. Oczywiście w miarę rozwoju techniki i norm EURO kat. będą potrzebne.
Kat. z amoniakiem podałem jako jeden z przykładów rozwiązań katalizatorów.


Mk nie wiem skąd masz te informacje że jest to nieliczny diesel osobowy w katalizatorem ale są to informacje błędne,oto kilka przykładów:
1) golf II 1,6 TD katalizator od 1989 roku
2) audi 80 100 200 90 coupe TD od 1987 roku
3)opel corsa B 1,5 td 1,7 d od 1993
oprócz tego seaty skody fiaty, a teraz nowoczesne silniki diesla wszystkie mają kataliatory plus na razie w samochodach klasy wyższej są montowane filtry cząstek stałych dla normy euro4,choć spełniają one już norme euro 5

Bullit mam pytanie jakie było założenie tego tuningu,czyli na czym właścicielowi zależało?Dlaczego max moc i max moment są tak blisko siebie (ten silnik nie ma żadnej elastyczności),bo siedzimy z kolegami w robocie i myśłimy sobie o ile ten silnik ma przekroczone fabryczne wartości ciśnienia indykowanego, obawiam sie że długo nie pociągnie.
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez Bullitt środa, 18 maja 2005, 12:26

rajder napisał(a):Bullit mam pytanie jakie było założenie tego tuningu,czyli na czym właścicielowi zależało?Dlaczego max moc i max moment są tak blisko siebie (ten silnik nie ma żadnej elastyczności),bo siedzimy z kolegami w robocie i myśłimy sobie o ile ten silnik ma przekroczone fabryczne wartości ciśnienia indykowanego, obawiam sie że długo nie pociągnie.


Włąciwie to nie zależało mu na niczym :lol: To była taka próba na szybko bez strojenia zrobiona - pierwsze dCi na rolkach i tyle. A trawałoś ma, bo chyba z 15 min trwała zabawa tylko. Zresztą może właściciel przyjdzie i właściwy wykresik walnie.
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Postprzez MK środa, 18 maja 2005, 12:30

Mimo wszystko twierdzę, że nie masz racji :roll: :wink: :!:
Te "katalizatory", o których piszesz w autach: GOLF II,.... to nic innego jak specjalnej konstrukcji (coś w rodzaju filtra cząstek stałych) tłumniki nr1. Nie zawierały one w sobie żadnych elementów czynnych chemicznie (związków katalitycznych umożliwiających lub ułatwiających reakcje chemiczne rozkładające pewne związki zawarte w spalinach - istota def. katalizatora jako substancji), a jedynie zatrzymywały część sadzy.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Postprzez rajder środa, 18 maja 2005, 12:56

MK napisal:
Te "katalizatory", o których piszesz w autach: GOLF II,.... to nic innego jak specjalnej konstrukcji (coś w rodzaju filtra cząstek stałych) tłumniki nr1


Ales dal czadu!!! Czy mozesz wytlumaczyc mi zawilosc swojej mysli bo niestety jej nie rozumie :wink: . Chodzi konkretnie o ten cytat. Katalizatory w silnikach diesla nie zawieraja radu ktory jest odpowiedzialny za redukcje NOx, poza tym ich konstrukcja i pokrycie zwiazkami katalitycznymi jest takie samo jak w benzynach. Pierwsze stosowane w dieslach katalizatory np. GOLF Mk II 1.6 TD mialy ta roznice w stosunku do obecnie stosowanych ze byly jednodrozne. Tzn ze nie bylo obwodu recyrkulacji spalin EGR. Wiesz gdybys wlozyl wklad z katalizatora nie pokryty zadnymi zwiazkami czynnymi w rure wydechowa to gwarantuje ci ze zatkal by sie po 10 km bo to jest zwykla ceramika. Wlasnie dzieki temu ze katalizatory s pokryte zwiazkami katalitycznymi to nie osadza sie na nich sadza i katalizator moze pracowac 100000 km i w momencie wypalenia sie warstwy katalitycznej na powierzchni zaczyna sie osadzac sadza i katalizator sie zatyka, wiec twoje twierdzenie ze to byly filtry czastek stalych jest calkowicie bledne.
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez MK środa, 18 maja 2005, 13:18

1. Katalizator nie służy do zatrzymywania sadzy, gdyż zgodnie z Twoim twierdzeniem nie osadza się ona wewnątrz.
2.Jeżeli w tamtych czasach (1989-93) montowano katalizatory to po co to robiono :?: Nie obowiązywały żadne normy, których silniki bez żadnej filtracji by nie spełniały,węc firmy pakowałyby kilka tys. zł w katalizator bez potrzeby?
3.1,2,3 drożność to wg. Ciebie obecność lub nie recurkulacji spalin, czy raczej działanie na 1,2,3 składniki spalin :?:
4. Słowo "katalizator" użyłem w cudzysłowiu dla podkreślenia jego niewłaściwego użycia.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron