Kiedy włącza się turbina ???

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Postprzez MK środa, 18 maja 2005, 13:24

Dla uściślenia pkt3. powinno sie mówić 1,2,3 funkcyjny. Zaś recyrkulacja jest jednym z możliwych do zastosowania środków w celu lepszego ograniczenia związkow toksycznych w spalinach.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Postprzez rajder środa, 18 maja 2005, 13:45

odpowiedź na pytanie nr 1:
tak jest,katalizator nie filtruje sadzy bo od tego jest filtr cząstek stałych
odpowiedź na pytanie nr 2:
katalizatory de facto zaczęły być powszechnie stosowane od normy euro 2 jednakże w Niemczech produkowane samochody były w nie już wyposażane od roku 89 ponieważ producent samochodu który spełniał normy emisji spalin które jeszcze nie obowiązywały mógł liczyć na duże ulgi dlatego niemcy stosowali je tak wcześnie,nota bene Niemcy zawsze pierwsi wprowadzali rozwiązania dbające o ekologie
odpowiedź na pytanie 3:
2 drożnośc a w zasadzie jego 2 funkcyjność bo to określenie jest prawidłowe,polga na tym że katalizator redukuje 2 skladniki w przypadku 2 funcyjności jest to CO i HC, a w przypadku 3 drożności jest uzupełnione o NOx,jednak to nie czyni tego co napisałem błędnym gdyż w dieslu katalizator jest 2 funkcyjny i dlatego jest koniecznośc stosowania recurkulacji żeby usunąc NOx.Moj blad polega na literowce,zamiast jednodrozny ma być dwudrożny a zamista dwudrożny to trójdrożny.Reszta jest aktualna
odpowiedź do 4:
słowo katalizator jest jak najbardziej właściwe ponieważ jest to wkład ceramiczny pokryty związkami katalicznymi czyli powszechnie znany jako katalizator.
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez zuwik środa, 18 maja 2005, 14:13

Marcin uwaga bo jeszcze coś wybuchnie :!: (zawsze chciałem to powiedzieć :twisted: :wink: :lol: ).
Rajder gdzie studiowałeś?
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez rajder środa, 18 maja 2005, 21:18

Zuwik nie martw sie nic niewybuchnie :)
Ja sie bardzo ciesze że w końcu trafiłem na kogoś kto zna sie na rzeczy więc takie wymiany poglądów mogą nam tylko wyjśc na dobre,prawda MK :?: :D
A co do studiowania to studiowałem na politechnice w Bielsku.
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez MK czwartek, 19 maja 2005, 07:12

pkt.1 -się zgadzasz.
pkt.2-Euro 2 nie wprowadzono w 1989r :!: tyllko w 1995r.
Oto kalendarz norm:
- 1982r. :arrow: NORMA R49;
- 1990r. :arrow: EURO 0;
- 1992r. :arrow: EURO 1;
- 1995r. :arrow: EURO 2;;
- 2003r. :arrow: EURO 3;
- 2005r. :arrow: EURO 4;
- 2008r. :arrow: EURO 5.
pkt 3-W pierwszwej połowie się zgadzasz. Czy twierdzisz,że w golfie II td była recyrkulacja? Nie, nie było! Konstruktorzy diesli w praktyce do euro3 włącznie, nawet w ciężarówkach (bo problem dotrzymania norm zanieczyszeń bardziej ich dotyczył)radzili sobie ze spalinami poprzez udoskonalanie tylko procesu spalania bez potrzeby filtrów czy kat.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Postprzez rajder czwartek, 19 maja 2005, 13:14

MK czytasz nieuważnie moje posty a później mi wmawiasz że napisałem coś czego nie napisałem :!: oto przykłady:

do pkt. 1
Pytasz czy sie zgadzam,oczywiście że sie zgadzam że katalizator nie jest od usuwania sadzy jednak ja nigdzie nie napisałem że on do tego służy.Podkreśliłem jednak że to że jest pokryty związakmi katalit. zapobiega osadzaniu sie na nim sadzy.Cytat
rajder napisał
dybys wlozyl wklad z katalizatora nie pokryty zadnymi zwiazkami czynnymi w rure wydechowa to gwarantuje ci ze zatkal by sie po 10 km bo to jest zwykla ceramika. Wlasnie dzieki temu ze katalizatory s pokryte zwiazkami katalitycznymi to nie osadza sie na nich sadza i katalizator moze pracowac 100000 km i w momencie wypalenia sie warstwy katalitycznej na powierzchni zaczyna sie osadzac sadza i katalizator sie zatyka


PKT.2
CZy ja gdzieś napisałem że norme euro 2 wprowadzono w 1989 roku?
Napisałem że katalizatory powszechnie (choć są wyjątki) zostały od normy euro 2,po czym zaznaczyłem że w Niemczech katalizatory były już wprowadzane od 1989 roku ponieważ niemiecki producey spełniający w ten sposób normy których jeszcze nie było,podkreślam których jeszcze nie było liczył ze strony rządu na duże ulgii.Mój cytat:

katalizatory de facto zaczęły być powszechnie stosowane od normy euro 2 jednakże w Niemczech produkowane samochody były w nie już wyposażane od roku 89 ponieważ producent samochodu który spełniał normy emisji spalin które jeszcze nie obowiązywały mógł liczyć na duże ulgi dlatego niemcy stosowali je tak wcześnie,nota bene Niemcy zawsze pierwsi wprowadzali rozwiązania dbające o ekologie

co do ostaniego zdania
nota bene Niemcy zawsze pierwsi wprowadzali rozwiązania dbające o ekologie
to powiem Ci że Niemcy poszli jeszcze dalej,aby móc sprzadawać na świetnych warunkach samochody w Szwajcarii która oprócz krów słynnie także z wielkiej dbałości o środowisko Niemcy zaczęłi specjalnie na ten rynek produkować samochody z silnikami benzynowymi wyposażonymi w recyrkulacje i kat. oczywiście.Te silniki były słabsze, z punktu widzenia marketingu to nie opłacało sie ich produkować bo w innych krajach nie było na te samochody wzięcia jednak Niemcy i tak to robili i to nie dla lepszego samopoczucia tylko możliwości jakie za tym szły.Dlatego można ich uznać ze prekursorów w wprowadzaniu "nowinek ekologicznych"

Pkt3.
Napisałeś
Czy twierdzisz,że w golfie II td była recyrkulacja? Nie, nie było!

Gdzie ja takie coś stwierdziłem?Wręcz przeciwnie napisałem że w golfie II 1,6 Td nie było EGR o to dowody
Pierwsze stosowane w dieslach katalizatory np. GOLF Mk II 1.6 TD mialy ta roznice w stosunku do obecnie stosowanych ze byly jednodrozne. Tzn ze nie bylo obwodu recyrkulacji spalin EGR.

oczywiście mój bład polega na słowie jednodrożny które użyłem w zły sposób ale tę kwetię wyjaśniałem kilka postów dalej.Polecam przeczytać :wink:
Jeszcze raz proszę o bardziej uważne czytanie bo własnie z tego biorą siev nieporozumienia:wink: :)
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez rajder czwartek, 19 maja 2005, 13:32

MK przeczytałem sobie dla rozjaśnienia kilkanaście postów które tu piszemy i znalazłem duże rozbieżności w tym co piszeszMK napisałeś kilka stron wcześniej:
I na koniec UWAGA filtry i kat. w dieslach stosuje się w CIĘŻARÓWKACH a nie w osobowych, gdzie nie ma takiej potrzebyyyyyyyyyyyy
A i w ciężarówkach problem zacznie się gdzieś od norm EURO4, EURO5

a teraz pisze już zupełnie co innego:
Konstruktorzy diesli w praktyce do euro3 włącznie, nawet w ciężarówkach (bo problem dotrzymania norm zanieczyszeń bardziej ich dotyczył)radzili sobie ze spalinami poprzez udoskonalanie tylko procesu spalania bez potrzeby filtrów czy kat.

Sam widzisz że sobie zaprzeczyłeś i to w sprawie dośc fundamentalnej dla całej naszej rozmowy.
Mam jeszcze pytanie gdzie leży źródło Twojej wiedzy,czy nie wypływa ono czasami z publikacji prasowych :?:
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez zuwik czwartek, 19 maja 2005, 13:52

MK sobie nie zaprzeczył :) Przeczytaj uważnie :wink: A teraz jaki jest wpływ stosowania recyrkulacji na obroty turbiny :roll: :lol: Mi się coś wydaje (z punktu obserwatora), że za każdym razem któryś coś ujmie nie tak jak chciał i łańcuszek leci dalej :) Może jakiś spocik przy pifku rozwieje nieścisłości :wink:
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez rajder czwartek, 19 maja 2005, 14:38

Zuwik ja tu jednak widze sprzecznośc i będe sie tego trzymał ponieważ MK napisał w jednym poście że w osobówkach katalizatorów sie nie stosuje w kolejnym pisze że emisja spalin do normy euro 3 była regulowana nie przez katalizator tylko innymi środkami.Więc z tego co napisał wynika że do Euro 3 kat. nie było a teraz też ich nie ma bo jak sam napisał UWAGA filtry i kat. w dieslach stosuje się w CIĘŻARÓWKACH a nie w osobowych, gdzie nie ma takiej potrzebyyyyyyyyyyyy a to już jest nieprawdą.Bo teraz powinno paść pytanie a co stosowano po normie Euro 3?
TY możesz tego nie wiedzieć ale Mk wie że teraz obowiązuje norma Euro 4 i nie stosuje sie w praktyce innych rozwiązań niż katalizatory i w wyższych klasach filtry cząst. oraz w zależności od rodzaju silnika EGR. do regulacji emisji toksyczności.
Avatar użytkownika
rajder
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 123
Dołączył(a): sobota, 16 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Postprzez Bullitt czwartek, 19 maja 2005, 14:40

zuwik napisał(a):Marcin uwaga bo jeszcze coś wybuchnie :!: (zawsze chciałem to powiedzieć :twisted: :wink: :lol: ).


Przecież panowie spokojnie dyskutują :mrgreen:

Podziwiam tylko, ze im sie jeszcze chce :wink:
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron