Niedogrzany silnik 1.6 16V

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez Podmiejski sobota, 7 listopada 2015, 10:04

Paweł - DOBRZE GADASZ :-)
ja tylko pytam bo przy tym silniku jest cholernie ciasno pod maską
a u mnie jest jeszcze webasto wodne
i gaz...
no - palec trudno wcisnąć !
ale chyba mnie przekonałeś :-)
a dziś jeszcze uruchomię motor i przyjrzę się temu pod kątem tego co napisałeś!
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez Pawelpigo sobota, 7 listopada 2015, 10:37

Widzisz a ja mam 1.9 D ale nie mam zupełnie nic z wyposażenia i wydaje mi się że miejsca jest tam trochę. Ale to jest tak jak z kobietami, gdyby nie one to często nie było by gdzie palca wcisnąć :D
Kangoo 1.9D `00
Avatar użytkownika
Pawelpigo
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 58
Dołączył(a): piątek, 2 października 2015, 10:08
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez Iglo sobota, 7 listopada 2015, 11:00

Test zegarów ok. Wszystkie "kreski" sprawne.
Nie pozostaje nic innego jak wymienić termostat, w 1.6 jest w tej obudowie, która lubi podciekać?

Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka
http://pomoczosi.jimdo.com/
Moja mała,wielka wojowniczka!
Torbacz I ph II, 2007 1.6 16V Privilege.
Avatar użytkownika
Iglo
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 178
Dołączył(a): sobota, 16 maja 2015, 21:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez Podmiejski sobota, 7 listopada 2015, 19:21

Aaaaaa...ja nie wiem czy lubi podciekać?
Lubi?
za krótko mam 1.6 a u mnie nic nie cieknie
Termostat kupiony - jutro "do boju"
Na logikę - jest to jedyny element który odpowiada za temperaturę.
Reszta sprawdzona - przypuszczam że termostat ze starości się "rozjechał"
Jutro (mam nadzieję) wymienię i dam raporta!

Ja nie wiem czy silnik 1.9 D jest taki sam jak 1.6 16V na wielkość?
Na pewno osprzęt zajmuje mniej miejsca - ma dwa wałki w głowicy?
No u mnie jest tak napakowane że sobie dziś łapy podrapałem odkręcając odpowietrznik!
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez Iglo sobota, 7 listopada 2015, 19:57

No to czekam na raport czy się poprawiło i jak szła robota.
http://pomoczosi.jimdo.com/
Moja mała,wielka wojowniczka!
Torbacz I ph II, 2007 1.6 16V Privilege.
Avatar użytkownika
Iglo
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 178
Dołączył(a): sobota, 16 maja 2015, 21:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez Pawelpigo sobota, 7 listopada 2015, 22:25

Dokładnie, czekamy na wnioski bo chyba nie jesteś sam na forum z problemami z temp. Ze mną w sumie jest taki problem że ja mojego skoczka nie widziałem na oczy jeszcze i wszystko to wróżenie z fusów :) Jak wrócę to na pewno udokumentuje swoje pierwsze wrażenia.
Kangoo 1.9D `00
Avatar użytkownika
Pawelpigo
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 58
Dołączył(a): piątek, 2 października 2015, 10:08
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez Podmiejski niedziela, 8 listopada 2015, 15:22

Termosta!
Dziś wiało ale ciepło więc zrobiłem to.
Godzina w porywach :-)
Rezultat: wskazówka stoi dokładnie tam gdzie powinna; nawet widac jak delikatnie wachluje :-)
Poprzedni termostat nosi wyraźnie widoczne ślady ocierania części ruchomej o korpus - oś z jakichś przyczyn się zdecentrowała więc musiał chodzić z oporem - i to wystarczyło!
Nowy termostat to np francuski
Vernet TH 6047.89J
89 stopni
w komplecie z uszczelką
ja dałem 40 zł - to normalna cena
Pomimo ciasnoty - wymiana jest jednym z łatwiejszych zabiegów.
Potrzebne jest parę różnych kluczy 10 w tym jeden długi sztorcowy min 10 cm żeby odkręcić dolną śrubę obudowy, kombinerki by zdjąć zacisk przewodu.
Uwaga: znacznie ułatwia pracę odkręcenie dużego blaszanego wspornika na różne gumiane przewody (czarna blacha plus srebrny wspornik) umocowanego do głowicy w okolicy większej zaślepki wałka rozrządu - przy pomocy dwóch śrub M6 (klucz 10)
Oczywiście najpierw trzeba zdjąć obudowę tłumika szmerów ssania :-)
Sam termostat uszczelnia się łącznie z obudową przy pomocy załączonej uszczelki - i chyba skutecznie.
Strata płynu chłodniczego przy wymianie - ok 0.5 l z tym że ja zacisnałem przewód od położonego wyżej - zbiornika wyrównawczego - i zdjąłem go (ten przewód) z obudowy termostatu by ułatwić sobie życie :-)
Innych przewodów nie ruszałem bo nie są wyżej.
W podsumowaniu chciałem zwrócicć uwagę że najczęściej to termostat będzie przyczyną.
Pracuje wyjątkowo intensywnie jak na takie proste małe g... :-)
I z racji prostoty wystarczy niewielka niedokładność by szwankował.
Więc - jesli twoja wskazówka temperatury nie stoi na środku - wiesz co robić?... ;-)
Ps - jak koledy wspominali: cały silnik niedogrzany będzie nieekonomiczny choćby..
Grzanie też się poprawiło!

Pawełpigo - do wersji D jest inny termostat!
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez Pawelpigo niedziela, 8 listopada 2015, 20:25

Fajnie że się udało, teraz auto lepiej będzie znosić sezon zimowego spalania a i w środku będzie przyjemniej :) U mnie chyba termostat działa dobrze, sprawdzę po powrocie, ale części zawsze dobieram podając wszystkie możliwe info. więc z zamiennikami ciała daje tylko sklep czasami ;) A wracając do tego zakrywania części chłodnicy to też często to robiłem, ale to już przy mrozach i śniegach. Ładniej się nagrzewał w środku na krótkich trasach po mieście. Chociaż patrząc na ostatnie kilka zim w Gdańsku to nawet zimówki nie były potrzebne :D
Kangoo 1.9D `00
Avatar użytkownika
Pawelpigo
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 58
Dołączył(a): piątek, 2 października 2015, 10:08
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez Iglo piątek, 13 listopada 2015, 11:31

Wymieniłem termostat, robota prosta ale rzeczywiście trzeba mieć różne klucze bo podejście idealne nie jest.
Termostat jakiś francuski ,temp. 89C, 38zł.
Silnik szybko się rozgrzewa i trzyma idelanie temperaturę. Grzanie wnętrza jest jeszcze lepsze choć nie było źle.

Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka
http://pomoczosi.jimdo.com/
Moja mała,wielka wojowniczka!
Torbacz I ph II, 2007 1.6 16V Privilege.
Avatar użytkownika
Iglo
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 178
Dołączył(a): sobota, 16 maja 2015, 21:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

Postprzez Podmiejski piątek, 13 listopada 2015, 17:30

On ci może jszcze delikatnie fiksować bo musi się odpowietrzyć skutecznie a to parę cykli rozruchowych
KW0U Braun Mocca 1.6 16V "12 automat (LPG)
KC01 Privilleg 1.6 16V "02 (LPG) - "srebna szczała"
VW LT 28 '91 2.4D "home made camper"

Chcesz pomocy - uzupełnij profil o dane samochodu. Nie każdy ma czas na grzebanie po Twoich postach za modelem samochodu i silnika.
Avatar użytkownika
Podmiejski
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 854
Dołączył(a): środa, 12 października 2011, 19:51
Lokalizacja: Wejherowo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron