Różnice miedzy silnikami CDI (Mercedes) a dCI (Renault) są minimalne ponieważ pryncypialne rozwiązanie pozostają takie same.Oba silniki łączą technologie common-rail oba są wyposażone w turbosprężarke.Różnice wynikają jedynie z wykonania poszczególnych podzespołów, różnic konstruktorskich wybranych elementów czy programów sterujących np. ilość otworów w dyszy wtryskiwacza, różnica ciśnienia wrysku, inne rozwiązanie przedwtrysku, elektroniczne sterowanie łopatkami turbiny. Silnik CDI (Common-Rail Direct Injection) oraz dCi to bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przez elektrycznie sterowane wtryskiwacze, do których olej napędowy podawany jest pod sięgającym nawet 1600 barów ciśnieniem ze specjalnej pompy do rurowego kolektora. Takie rozwiązanie zapewnia, że na każdym wtryskiwaczu ciśnienie paliwa będzie takie samo. W porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami w silnikach Diesla zaletą układu jest to, że zarówno dawka paliwa, jak i początek wtrysku są odpowiednio dobierane przez moduł elektroniczny w zależności od aktualnego obciążenia silnika. Dużo wyższe ciśnienie wtrysku pozwala na dokładniejsze rozpylenie paliwa i uzyskanie bardziej jednorodnej mieszanki w komorze spalania. Proces spalania jest pełniejszy, co wpływa na ograniczenie emisji zanieczyszczeń i zmniejsza zadymienie spalin.W obu silnikach zastosowano faze przedwtrysku chociaż troszke inaczej jest to realizowane. W CDI nazywa się to Twin-pilot Faza wtrysku wstępnego umożliwia optymalny i płynny wzrost ciśnienia w cylindrze, co przyczynia się do zmniejszenia różnic temperatur w procesie spalania mieszanki i tym samym znacząco obniża poziom hałasu pracy silnika, szczególnie w niskim i średnim zakresie prędkości obrotowej. W Dci system kontroli silnika wysyła serię testową do wtryskiwacza cylindra w fazie wydechu. W momencie gdy impuls testowy powoduje mini-eksplozję, zostaje to wychwycone przez czujnik hałasu, który wysyła informację o tym do licznika. Ten z kolei precyzyjnie określając czas reakcji wtryskiwacza na to zdarzenie, może wprowadzić, o ile jest to konieczne, odpowiednią korektę. W ten sposób wtrysk wstępny jest zawsze odpowiednio dobrany i dostosowany do warunków przez cały okres żywotności silnika, co ma znaczący wpływ na polepszenie komfortu jazdy (brak hałasu lub jego znaczące się zmniejszenie), osiągów, jak również na zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza przez zespół napędowy.
Wiem że wygląda to troche skomplikowanie ale na pocieszenie Ci powiem że czasmi ludzie po politechnice sie w tym nie orientują
