Dopuszczalne zużycie oleju - jakie ?

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: Olej

Postprzez zuwik środa, 12 kwietnia 2006, 08:30

Bullitt napisał(a):
ties napisał(a):Pełny syntetyk Elf 15W40 SRI.


To jest olej mineralny nie syntetyk :!:
To prawda, mineralny. Powiedz tylko czy wlali Ci go w ASO.
KiK napisał(a):przy tym przebiegu nie ździwiłbym się jak byś miał faktycznie pełny syntetyk walany
KiK ja się wogóle dziwię, jak ktoś nowoczesnym autem jeździ na czymś innym. Mój od samiutkiego początku tylko na pełnym syntetyku jeździ.
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez MK środa, 12 kwietnia 2006, 08:40

zuwik nie przesadzaj, przecież 0,5tetyki i mineralne produkuja i stosują nie tylko w samochodach z lat 70 i 80.
IMHO olej należy stosować tylko taki jaki jest wymagany (ew. o jeden "schodek" wyższy) i nic ponadto :). W innym wypadku jest to: "stosowanie niewsopółmiernych środków do uzyskania celu".
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Postprzez KiK środa, 12 kwietnia 2006, 10:05

W sumie to nie mam za bardzo doświadczenia w stosowanych olejach bo od 9 lat na pełnych syntetykach jeździłem :lol: :lol: Tak jak pisałem wcześniej - Clio miało 225 tyś i Elf 5W40 od wymiany do wymiany klarowny zostawał. Słyszałem jenak, że jeżeli silnik jest w młodości zaniedbany to warto obniżyć nieco klasę oleju - tzn. uzyć gęściejszego. Jak do tej pory nie stosowałem takich zabiegów bo nie miałem potrzeby.

To o czym pisze MK też jest prawdą. Jakby tylko autka z lat 70/80 jeździły na minerałach to zapewne szybko zaprzestali by jego produkcję... Jendak do Kangoorka to bym ostatecznie stanął na półsyntetyku - później to już tylko remont silnika ;) ;)

Kuba
www.pomozlence.pl/aukcja.html
Czarny XX Super Blackbird '01
Granatowy C8 2,2 '03
Czerwony Kangoorek 1,4 `99 ... już ex
Avatar użytkownika
KiK
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje Prezes i jego Pomocnik naszego klubu, NIEEECH ŻYYYJEEE NAM!
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje Prezes i jego Pomocnik naszego klubu, NIEEECH ŻYYYJEEE NAM!
 
Posty: 1323
Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2006, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Bullitt środa, 12 kwietnia 2006, 10:19

MK napisał(a):zuwik nie przesadzaj, przecież 0,5tetyki i mineralne produkuja i stosują nie tylko w samochodach z lat 70 i 80.
IMHO olej należy stosować tylko taki jaki jest wymagany (ew. o jeden "schodek" wyższy) i nic ponadto :). W innym wypadku jest to: "stosowanie niewsopółmiernych środków do uzyskania celu".


Olej ten spełnia wymagania jakościowe silnika z zapasem klasa SJ a do silnika 1.2 16V z tego co pamiętam wymagany jest SH. To jedno, a drugie, to ze jest w wyzszej klasie lepkosci niz zalecana przez producenta.
Bullitt
Kangoomistrz 2008
Kangoomistrz 2008
 
Posty: 2928
Dołączył(a): piątek, 28 listopada 2003, 00:00
Lokalizacja: wiocha zabita dechami

No i rzeczywiście

Postprzez ties środa, 12 kwietnia 2006, 11:25

Wkradł się błąd lub wielbłąd 5W40 oczywiście i jednak pełen syntetyk. Olej wymieniany u dobrych znajomych więc na pewno syfu nie zalali, a jak go oglądali to nie stwierdzili żadnych wycieków, może rzeczywiście gdzieś uszczlki puściły. :cry:
ties
żółty torbacz Oasis
kopyto 1,2
oba boki odsuwane
tylnie skrzydło
Avatar użytkownika
ties
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 19
Dołączył(a): środa, 16 listopada 2005, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez zuwik środa, 12 kwietnia 2006, 12:41

MK napisał(a):zuwik nie przesadzaj, przecież 0,5tetyki i mineralne produkuja i stosują nie tylko w samochodach z lat 70 i 80.
IMHO olej należy stosować tylko taki jaki jest wymagany (ew. o jeden "schodek" wyższy) i nic ponadto :). W innym wypadku jest to: "stosowanie niewsopółmiernych środków do uzyskania celu".
Czy przesadzam? Nie ;) Każdy robi to co lubi, niestety stosowanie oleju o mniej ściśliwej konsystencji powoduje odkształcenia plastyczne pierścieni. To dlatego po uzywaniu mineralnego przez dłuższy czas i zalaniu syntetykiem często okazuje się, że olej "przepływa" dość swobodnie do komory spalania. Oczywiście nie zawsze tak się to kończy, ale w wielu przypadkach. Do tego syntetyk jest bardziej odporny na nadmierną temperaturę i zapewnia mniejsze tarcie (co w sumie wiąże się z pierwszym - nie chodzi tylko o poślizg ale też o siłę potrzebną na ściśnięcie/zebranie oleju z powierzchni cylindra). Jak ktoś lubi zalewać mineralnym silnik liczony do 0,001 mm to zalewa, też jeździ i się cieszy, że zaoszczędził. Ja wybrałem syntetyk, bo jest jednak wart swojej ceny, a na szczęście nie byłem jeszcze zmuszony do oszczędzania na oleju.
Obrazek
zuwik
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2885
Dołączył(a): wtorek, 24 sierpnia 2004, 23:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez MK środa, 12 kwietnia 2006, 13:05

Grzesiek nie mówię o zmianach stosowanego oleju tylko o stosowaniu cały czas od "nowości".
Czy RENAULT "każe" Ci w instrukcji stosować synt. :?: :arrow: nie
Lejesz OK :!:
Ja leje "fabryczny" COMPETITION - " gorszy" od Twojego i nie pali, tylko czasem ze starości wyrzuci gdzieś przez uszczelnienia.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Postprzez branio środa, 12 kwietnia 2006, 15:50

Ties może zacznij sprawdzać poziom oleju bagnetem :idea: :)
Może Twoje problemy znikną.
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez PanKot środa, 12 kwietnia 2006, 16:36

branio napisał(a):Ties może zacznij sprawdzać poziom oleju bagnetem :idea: :)
Może Twoje problemy znikną.

Popieram ten sposób. Jest dokładniejszy. Bagnet, to bagnet.
Moje autko brało 1 litr na 1000 km i skończyło sie to remontem silnika.
Przyczyn było wiele: pierścienie, uszczelniacze na zaworach, uszcelka pod głowicą.
Przed remontem silnika miałem półsyntetyk, później zalewałem 15/40.
Olej cały czas ubywał. Dolewałem uszczelniacze STP i też nic nie dawało.
Na koniec jeździłem na "oleju do czołgów": 20/40 i też znikał.
To już chyba tak jest, że jak zacznie ubywać - nic nie pomaga, jedynie nieco zmniejszy się spalanie oleju gdy zastosuje się gęstszy.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Rafal środa, 12 kwietnia 2006, 17:08

a ja mam 170 000km i jezdze na mobil 1 0W/40. I nigdy nie ubyło nawet 1 grama....
1998 kangoo 1,4 LPG -to był kangoor...
2006 kangoo pampa 1,5 dci
2006 trafic 2,0 dci -to był trafic....
2008
Avatar użytkownika
Rafal
Szaman klubowy
Szaman klubowy
 
Posty: 1339
Dołączył(a): poniedziałek, 29 września 2003, 23:00
Lokalizacja: Gdynia

Poprzednia strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron