Coraz większe problemy z odpaleniem zimnego diesla

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Coraz większe problemy z odpaleniem zimnego diesla

Postprzez czubcia czwartek, 29 listopada 2007, 01:27

Z odpaleniem ciepłego silnika nie ma żadnego problemu.

Problem jest rano. Kiedyś odpalał za drugim przekręceniem kluczyka, póżniej za trzecim. Teraz gdy temperatury spadły w okolice 0 stopni muszę popiłować 3- 5 razy. Niby chce zapalić ale załapać nie może. Jak już załapie to chmura białego czy siwego dymu. Troszku poszarpie, po chwili przygazowania już jest ok.

Domyślam się że to któraś świeca żarowa padła. Mechanikiem nie jestem więc może ktoś mnie z błędu wyprowadzi.

Jaki koszt wymiany kompletu świec i na co zwrócić uwagę spoglądając na ręce mechanika?
Pozdrawiam
Czubcia
--------------
1,9D65; 2001
biały blaszak z gepardem na bokach

Obrazek
Avatar użytkownika
czubcia
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 219
Dołączył(a): środa, 25 kwietnia 2007, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez branio czwartek, 29 listopada 2007, 08:35

Wymienia się tylko niesprawną świecę.Koszt około 30
Can go. Kangoo
Zahaczony kłapacz z Junkersem
Avatar użytkownika
branio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3970
Dołączył(a): wtorek, 15 marca 2005, 00:00
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Arkadek czwartek, 29 listopada 2007, 10:59

Najlepiej jest wymienic wszystkie, bo prawdopodobnie sa one zyzyte podobnie i w niedlugim czasie bedziesz wymienial je po kolei(jesli to swiece), ale nie musisz wydawac pieniedzy na wszystkie na raz, mozna pojedynczo. Sprawdz tez czy paliwo nie ucieka z przewodow do zbiornika. Zakladam, ze akumulator masz w porzadku. Zajrzyj tez do "Inne klubowe" silnik-linkownia.
Arkadek

Fajowa Renata 1.9D, 1998
Avatar użytkownika
Arkadek
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 58
Dołączył(a): sobota, 31 marca 2007, 23:00
Lokalizacja: Skogbygda- Norwegia

Postprzez Lucass czwartek, 29 listopada 2007, 14:21

Mróz to niestety najlepszy test sprawności samochodu... :wink:
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Postprzez dominik czwartek, 29 listopada 2007, 15:41

Masz 1,9D; kluczem 8 nasadowym odkręć przewody na świecach 1 i 2 cylindra
nakrętek nie zgubisz bo są razem z przewodami,
żarówkę z przewodem podłączonym do plusa akumulatora dostaw do świecy na pierwszym cylindrze-świeci OK,a teraz do przewodu co odchodzi do świecy na trzecim świeci-OK
powtórz z drugą świecą i przewodem,
żeby nie było łatwo to świecę na 4 wymienia się w "parę chwil" :evil:
F8Q 1,9/65/ 283 kkm, 1999r GRIS FJORD MET. 2CT (920) klima,relingi,zahaczony,CB,naklejki klubowe, Leichtmetallfelgen
Obrazek
Avatar użytkownika
dominik
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 589
Dołączył(a): poniedziałek, 25 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Góry Świętokrzyskie

Postprzez czubcia piątek, 30 listopada 2007, 00:10

Z braku czasu na nauke i eksperymenty oraz nawału obowiazków odwiedziłem mechanika.

Jedna świeca nie działała.
Zdecydowałem się na wymianę wszystkich świec, bedzie spokój mam nadzieje na dłuższy czas.

Jak kogoś interesują ceny wrocławskie.
Świeca G28 (GN018) 45 PLN/sztuka
Robocizna 85zł.
Ceny na faktukę oczywiście.
Czas wymiany jakieś 45 minut.

Mam nadzieje że będę miał spokój z rana. Pozyjemy - zobaczymy.
Pozdrawiam
Czubcia
--------------
1,9D65; 2001
biały blaszak z gepardem na bokach

Obrazek
Avatar użytkownika
czubcia
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 219
Dołączył(a): środa, 25 kwietnia 2007, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez dominik piątek, 30 listopada 2007, 19:48

"Będzie Pan zadowolony" :wink:
F8Q 1,9/65/ 283 kkm, 1999r GRIS FJORD MET. 2CT (920) klima,relingi,zahaczony,CB,naklejki klubowe, Leichtmetallfelgen
Obrazek
Avatar użytkownika
dominik
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 589
Dołączył(a): poniedziałek, 25 kwietnia 2005, 23:00
Lokalizacja: Góry Świętokrzyskie

Postprzez bogdan02 piątek, 30 listopada 2007, 20:37

I Pana żona też będzie zadowolona
bogdan02 - Już jestem emerytem
Xsara Picasso 1,8 LPG i Xsara 1,8 LPG Też francuzy czyli nieprzewidywalne samochody
Avatar użytkownika
bogdan02
Kangooekspert
Kangooekspert
 
Posty: 916
Dołączył(a): środa, 24 października 2007, 23:00
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez czubcia sobota, 29 grudnia 2007, 12:03

Świece wymienione.
Problem z odpalaniem zimnego silnika, z rana na mrozie, za 3 - 5 przekręceniem kluczyka znikł.
Jest natomiast dalej problem.
Skoczek odpala za 1, góra 2 razem. Jak odpali nadal duża ilość siwego dymu i bardzo nierówna praca silnika. Mocne szarpanie, generalnie chodzi jak traktor i mam wrażenie że zaraz się zadławi i zgaśnie. Problem znika po dodaniu gazu. Jak tylko odpalę i dodam gazu silnik chodzi jak należy.

Generalnie nie jest to jakiś tragiczny problem, ale sama świadomość że cos jest nie tak denerwuje. W dodatku ta duża ilość siwego dymu zaraz po odpaleniu - troszku aż wstyd.

Podpowiedzcie coś proszę.
Pozdrawiam
Czubcia
--------------
1,9D65; 2001
biały blaszak z gepardem na bokach

Obrazek
Avatar użytkownika
czubcia
Kangoogaduła
Kangoogaduła
 
Posty: 219
Dołączył(a): środa, 25 kwietnia 2007, 23:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Arkadek sobota, 29 grudnia 2007, 14:17

Zdaje sie, ze to typowa przypadlosc tego silnika, sprobuj odpalic nie odrazu po zgasnieciu kontrolki swiec ale poczekaj az uslyszysz przekaznik albo jak wentylator zacznie szybciej pracowac albo policz do pieciu np. Swiece grzeja dluzej niz swieci sie kontrolka. Ja odpalam tak niezaleznie czy jest +5 czy -15 i pali pieknie, jesli nie poczekam jest siwy dym.

Pozdrawiam
Arkadek

Fajowa Renata 1.9D, 1998
Avatar użytkownika
Arkadek
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 58
Dołączył(a): sobota, 31 marca 2007, 23:00
Lokalizacja: Skogbygda- Norwegia

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron